LIVE: Colours of Ostrava zahájila na hlavním pódiu ledová princezna Birdy, vrchol dne obstarali Imagine Dragons

Vydáno 20.07.2017 | autor: Hana Bukáčková

Rok utekl jako voda a odstartoval šestnáctý ročník multižánrového festivalu Colours Of Ostrava. Pro letošek organizátoři prozatím objednali lepší počasí, než panovalo loni. Festival se těší rekordní návštěvnosti - týden dopředu hlásil poprvé ve své historii vyprodáno. Návštěvníci nedbali rad, aby si přišli proměnit pásky včas, a tak museli desítky minut čekat ve frontách u vstupu. Prvotní rozporuplné dojmy z hůře zvládnuté organizace se ale proměnily v pohled na nadšené umělce i fanoušky. V první den jsme z headlinerů viděli Imagine Dragons, Birdy a Alt-J.

LIVE: Colours of Ostrava zahájila na hlavním pódiu ledová princezna Birdy, vrchol dne obstarali Imagine Dragons LIVE: Colours of Ostrava zahájila na hlavním pódiu ledová princezna Birdy, vrchol dne obstarali Imagine Dragons

BIRDY

První velké lákadlo festivalu obstarala mladičká Britka vystupující pod jménem Birdy. Jednadvacetiletá zpěvačka, vlastním jménem Jasmine Lucilla Elizabeth Jennifer van den Bogaerde, byla dokonce v minulosti nazývána "malou Adele" a loňskou zdařilou deskou Beautiful Lies se definitivně etablovala na popové scéně.

FOTOREPORT: Radioaktivní Imagine Dragons byli esem v rukávu prvního dne Colours of Ostrava

Drobné stvoření k nám do ČR zavítalo poprvé a hned si nás získalo. Birdy uhranula všechny svým pěveckým projevem, svojí melancholií se vám vpila do krve a navodila tak tajemně zasněnou náladu. Jen škoda, že multiinstrumentalistka působila za klavírem tak plaše, jako kdyby se za ním spíš schovávala. Sem tam přišel drobný úsměv na znamení vděku za náklonnost českého publika, které je na Colours vždy výjimečné. Vstřícnější byla, když se postavila za kytaru nebo zpívala bez nástroje. Ledová princezna hned o poznání více ožila a ledy ostychu roztály. Interpretačně čisté vystoupení bez okázalých projevů emocí vzbudilo emoce aspoň v publiku. Velmi příjemný pozvolný start do čtyřdenního hudebního maratonu.

ALT-J

Alt-J se k nám vrátili po dvou letech, tentokrát ale vyměnili Prahu za Ostravu. I když už Českou republiku dobře znali, drželi si jistý odstup. Po Birdy tedy další interpret, který se "nevnucuje" a místo komunikace s publikem se zaměřil na skvěle odvedený výkon. I přes tento fakt se u nás kapela elektronických mágů těší čím dál větší pozornosti. Není taky divu, když se o nich mluví jako o budoucích nástupcích Radiohead, nominací na hudební ceny mají na svém kontě hned několik.

LIVE: Hudba alt-J, hudba budoucnosti

Britské trio vsadilo krom chytlavých melodií i na efekt a své číslo doprovodila vydařeným vizuálem, který se adekvátně hodil k odehranému setu. Ne nadarmo mají vystudované školy výtvarného umění. Leedská parta přijela do Ostravy odprezentovat svoji horkou novinku Relaxer, která vyšla začátkem června. Moderní alternativa s dominantním "skřehotavým" ostrým hlasem Joea Newmana je řadí k nejosobitějším kapelám současnosti. Svérázní introverti vystupují ze zajetých kolejí a jsou vzorným příkladem kréda tohoto festivalu - spojovat různé žánry, přitom být originální, což se jim poměrně daří, když kombinují elektroniku s popem a dalšími vlivy. Beaty jsou přesně definované a ostré jak lokty návštěvníka prodírajícího se davem.

Citlivě volené pasáže a aranže si hrály s posluchačovým uchem. I přes to, jak pestrým mixem jejich repertoár je, se však vystoupení trochu slilo v jeden velký celek s nevyčnívajícími momenty. A to je možná škoda.

IMAGINE DRAGONS

Z jiného soudku byli Američané Imagine Dragons. Coby hlavní tahák prvního dne Colours nezklamali, ba možná předčili očekávání. Svou uvolněností a spontánností si získali české publikem na svoji stranu. Úvodní slova věnoval zpěvák Dan Reynolds dění ve světě - vyzval nás, abychom zachovali chladnou hlavu v boji proti terorismu a dali najevo lásku, se kterou vše přemůžeme. Set začali písní Thunder, která je zapamatovatelná od prvních tonů a patří k nejvýraznějším kouskům z horké albové novinky Evolve.

LIVE: Imagine Dragons svědčil klub víc. O2 arenou ale přesto otřásli

Kapele velké pódium slušelo a jen tak z něho asi nesleze. Proč? Zpěvák si umí získat lidi na svoji stranu a to je k nezaplacení. Celý set provázela všudypřítomná pohoda, která jen a jen podpořila jejich spontánní nehraný projev. Žánrově jsou podobně zaškatulkovaní jako britští kolegové z Alt-J, jen mají pestřeji postavený repertoár a stali se postupem času mainstreamem, což není zcela na škodu. Silné melodie jejich koncert jedině podpořily.

Krom bravurně odehraných hitů Radioactive, Demons, Believer či vykřičeného Yesterday zařadili i cover Forever Young. Opojné charisma především zásluhou zpěváka šířili během celého setu a svým hraním zajistili, že se jednalo o odzbrojující koncert prvního festivalového dne.

Samozřejmě jsme sledovali i dění na dalších pódiích. O tom nejzajímavějším, co se na nich dělo, vás budeme informovat později.

Text: Hana Bukáčková, foto: Jiří Staněk

Témata: Colours of Ostrava, Imagine Dragons, Birdy, Alt-J, Zlata Holušová, Ostrava, festival