LIVE: LP byla druhý festivalový den na Colours of Ostrava bezkonkurenční

Vydáno 21.07.2017 | autor: Hana Bukáčková

Druhý festivalový den byl ve znamení charismatických žen. Odpoledne příjemně nastartovala zástupkyně naší scény Aneta Langerová, která si i po letech uchovává svoji tvář, již ještě víc vyprofilovala svojí poslední deskou Na Radosti. LP nadchla všechny přítomné svým talentem a vřelostí, americká hvězda první velikosti Norah Jones zase hrála pro náročnější.

LIVE: LP byla druhý festivalový den na Colours of Ostrava bezkonkurenční LIVE: LP byla druhý festivalový den na Colours of Ostrava bezkonkurenční

LP

Vrchol druhého festivalového dne nastal již v podvečerních hodinách, postarala se o něj LP, která se vryla do paměti až v posledním roce. Mimo jiné v něm okamžitě vyprodala dva pražské koncerty. LP neboli Laura Pergolizzi je zkrátka fenoménem poslední doby. Postavou nenápadná žena budí rozruch nejenom svým úchvatným hlasem, ale i androgynním vzhledem.

FOTOREPORT: Druhý den Colours: Skvělá LP, legendární Norah Jones a impozantní Faada Freddy

Američanka, která napsala řada hitů pro své kolegy z branže, v Ostravě dokázala, že pronikavý úspěch singlu Lost On You rozhodně nebyl náhodou. Její repertoár je pevně postavený na silných písních, ale hlavně na jejím specifickém hlasu, který je na první dobrou identifikovatelný. Řezavý vokál je jejím zdobným artefaktem. Místy diblíkovský hlas vám také může připomínat dvojčata Tegan and Sara.

Svojí spontánností možná strčila do kapsy i Imagine Dragons, kteří zazářili o den dříve. Byla velmi kontaktní a bezprostřední. Podávala si ruce s fanoušky, fotila se, přebírala od nich dárky, žonglovala a pochvalovala si české pivo. Malá žena s velkým srdcem a úchvatným hlasem byla jednoznačnou královnou druhého dne.

LIVE: Colours of Ostrava zahájila na hlavním pódiu ledová princezna Birdy, vrchol dne obstarali Imagine Dragons

NORAH JONES

Světově uznávanou Norah nemusíme nikterak sáhodlouze představovat, ale českou kotlinu navštívila poprvé. Cenami ověnčená Američanka by se na festivalu hodila spíše na menší stage. Její jazzová hudba je přeci jen určena pro náročnějšího posluchače, a tak nemůžeme očekávat show, která zaujme desítky tisíc lidí v hlavní čas. To se potvrdilo jejich hromadným odchodem na jiné scény.

Po pěvecké i muzikantské stránce šlo o velmi povedené číslo, kterému dominoval její sametový hlas a kytarová sóla. Chybělo tomu ale něco navíc, pověstná jiskra, která by vystoupení povýšila na nadstandardní. Královna klavíru i přes svoji "dokonalost" nevystoupila z jeho pomyslného stínu.

Radioaktivní Imagine Dragons byli esem v rukávu prvního dne Colours of Ostrava

MICHAEL KIWANUKA

Skoro třicátník Michael Kiwanuka z Londýna svůj ugandský černošský původ po rodičích nezapře. Kiwanuka není žádný novic na hudební scéně, před lety vyhrál anketu BBC Sound Of, vydal prvotinu Home Again a od té doby o sobě dává pravidelně vědět. Jeho talentu si všimla i Adele, se kterou odjel před pár lety šňůru. Vlnu zájmu o jeho osobnost zvýšila loňská kritikou dobře přijatá nahrávka Love & Hate, kterou se dostal do širšího povědomí a byl nominovaný na Mercury Prize.

S novou deskou přijel i do Ostravy. Jeho soulový projev byl pro letní podvečer takřka ideální. Citlivě interpretovaný set pomalejších songů s lehkostí servíroval lačným fanouškům. Melancholie byla navíc umocněna emotivními baladickými texty, které celé výkon podtrhly.

UNKLE

Unkle završili druhý večer na hlavní stage. Mix taneční hudby dostal publikum u největší stage do varu - moderní trip hop s elektronikou a prvky downtempa se šířil vítkovickým areálem. Britové v Česku nebyli poprvé, jezdí sem v poměrně krátkých intervalech - Češi je zkrátka milují. Audiovizální projekt pod taktovkou Jamese Lavella byl příjemnou tečkou za celým dnem.

Text: Hana Bukáčková, foto: Jiří Staněk

Témata: Colours of Ostrava, LP, Norah Jones, Unkle, Michael Kiwanuka, Aneta Langerová

4,00