LIVE: Aneta Langerová nechala své písně rozkvést v doprovodu symfonického orchestru

Vydáno 04.12.2017 | autor: Josef Martínek

S tři roky starým albem Na Radosti získala Aneta Langerová jako zpěvačka nebývalou jistotu. Potvrdil to i koncert ve Foru Karlín, kde ji kromě její kapely doprovodil ještě Symfonický orchestr Českého rozhlasu. Ukázalo se, že její písně jsou tak silné, že se jejich podstata neztratí ani ve zvukově bohatém obalu, jaký orchestr vytvořil.

LIVE: Aneta Langerová nechala své písně rozkvést v doprovodu symfonického orchestru LIVE: Aneta Langerová nechala své písně rozkvést v doprovodu symfonického orchestru

ANETA LANGEROVÁ & SOČR
FORUM KARLÍN, PRAHA
3. 12. 2017

Pro Langerovou to nebylo zdaleka první spojení s tělesem obdobným tomu, jako je SOČR. Například loni se na Mezinárodním filmovém festivalu předvedla s Karlovarským symfonickým orchestrem, v minulosti vystupovala i s Filharmonií Bohuslava Martinů. Sama říká, že koncerty s orchestry pro ni mají specifickou atmosféru a to se v pražském Foru potvrdilo.

RECENZE: Aneta Langerová Na vlně radosti zdařile uzavírá zásadní etapu své kariéry

Pod vedením Martina Kumžáka měli muzikanti dost prostoru, aby předvedli svůj um, většinu písní totiž uváděla orchestrální předehra. Příběhy Anetiných písní, a to nejen ty ze šumavských lesů z alba Na Radosti, tak byly rozvinuty o další konkrétní emoci, kterou soubor vytvářel. Některé tím doslova rozkvetly. Mimořádně povedeně vyzněl například Jiný sen, velmi intimní skladba z alba Dotyk. Ani košatější podoba ji tuto komornost nevzala.

Zážitek, který si diváci odnesli, byl nejen hudební, ale i vizuální. Připraveny totiž byly vkusné obrazotvorné projekce, jejichž význam dokreslovala práce se světly. Autoři ctili nálady jednotlivých písní, a tak se například v euforickém singlu V bezvětší pódiem proháněly oranžové proudy světel, zatímco vesnická detektivka Tragédie u nás na vsi se rozehrála na dramatickém červeném pozadí. Nutno říci, že i její hudební úvod byl plný napětí, které viselo ve vzduchu od prvního do posledního tónu.

Aneta Langerová interview: Chci, aby ve mně pořád vítězila pravda a férovost vůči okolí

Aneta Langerová do koncertu zakomponovala i některé prvky ze svých běžných vystoupení. Diváky tak i tentokrát nechala zpívat refrén Malé mořské víly a znovu vytleskávala v závěru námořnické Svaté Korduly. Snadno rozpoznatelná byla již od úvodního intermezza také rozjímavá Tráva, jelikož je v orchestrální aranži nahrána už na albu Na Radosti.

SOUHRA V PRAVÉM SMYSLU SLOVA

Velkou změnou ale byla jinak takřka hiphopová Nevěsta, u které si obvykle Aneta nasazuje kšiltovku a za ní poskakuje chlapík v mikině. Tentokrát tomu tak nebylo, ale nová podoba písni na teatrálnosti ještě přidala, čemuž pomohly i výrazné spirálové projekce. Diváci tento moment odměnili bouřlivým potleskem. Podobně ale reagovali vlastně skoro po každé z třinácti odehraných písní.

FOTOREPORT: Aneta Langerová se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu rozněžnila Forum Karlín

Tou poslední nemohla být jiná než Voda živá. Také tentokrát si diváci s Langerovou zazpívali její největší hit a zároveň poslední skladbu z debutového alba Spousta andělů, která ještě v jejím repertoáru přežila.

Právě jako voda tento večer utekl. Vzhledem k tomu, že jednotlivé písně nabyly v nové podobě na délce, jich v setlistu bylo oproti klasickému koncertu zpěvačky méně. Z jejího repertoáru ale zaznělo to nejpodstatnější. Nové uchopení těchto skladeb neupozadilo ani zpěvačku a její kapelu, ani orchestr, ale jednalo se o souhru v pravém slova smyslu. Přesně tak to má u podobných koncertů být.

Setlist: Dívka, Svatá Kordula, Malá mořská víla, Jiný sen, Tragédie u nás na vsi, V bezvětří, Vzpomínka, Divoká hejna, Hvězda, Nevěsta, Tráva, Vysoké napětí, Voda živá

text: Josef Martínek, foto: Jana Braunová

Témata: Aneta Langerová, SOČR, Na Radosti