LIVE: Radost v podání Anety Langerové má nekonečně mnoho podob

Vydáno 18.12.2016 | autor: Josef Martínek

S turné Na Radosti jezdila Aneta Langerová od města k městu celé dva roky. Postupně s tímto konceptem vystupovala v divadlech, klubech, pod širou oblohou a nyní i ve velkých sálech, stejně tak se obměňoval playlist a především se písničky rozvíjely aranžérsky. Koncert ve Foru Karlín byl završením této zdařilé etapy.

LIVE: Radost v podání Anety Langerové má nekonečně mnoho podob Radost v podání Anety Langerové má nekonečně mnoho podob. Foto: Jana Braunová

ANETA LANGEROVÁ

FORUM KARLÍN, PRAHA
17. 12. 2016

Jestliže většinu koncertů Aneta absolvovala s kapelou a smyčcovým triem, trojkoncert Na vlně radosti, který po Brnu a Ostravě zavítal do pražského Fora, hostil i dechové kvarteto. Langerovou tak na pódiu v některých momentech doprovázelo až 12 muzikantů najednou, posílena byla i rytmická sekce, a to druhým bubeníkem Adamem Kollerem. V úvodní klavírní písni Na Radosti se však zpěvačka doprovázela sama. Šansonově laděná skladba, odkazující na místo, kde stejnojmenné album vzniklo, přitom v minulosti většinou koncerty zakončovala.

AUDIO: Aneta Langerová v novince Hvězda objímá černé nebe a znovu posouvá své hranice

Kontrasty jsou podle Anety životadárné, jak se nám nedávno svěřila v rozhovoru, a ve Foru Karlín o tom přesvědčovala od začátku do samého konce. Klidnou úvodní výpověď vystřídal euforický hit V bezvětří, během dvouhodinového koncertu dala zpěvačka prostor i country (Stačilo říct), hip hopu (Nevěsta) nebo psychedelickým motivům (Tragédie u nás na vsi). Přičteme-li aranžérskou rozmanitost, za kterou stojí Jakub Zitko, nebo kreativní vizualizace, lze říci, že koncert byl výmluvnou ukázkou toho, jak Langerová s jistotou obstojí v mnoha různých hudebních podobách.

NOVÝ POHLED NA ZAVEDENÝ REPERTOÁR

Už to není jen ryzí pop-rockerka nebo osamocená vypravěčka niterných příběhů, její ambice se dnes neobejdou bez těch nejšpičkovějších muzikantů, kteří jí pomáhají na pódiu vytvářet jedinečný umělecký zážitek. Tím byla i nová píseň Hvězda, která její schopnost zůstat přístupná běžnému posluchači a přece dalece překonávat hranice českého popu znovu posunula o kus dál.

Stejnou poklonu si ale zaslouží i za provedení trvalek, jako jsou Vzpomínka, Malá mořská víla nebo Tráva, které jsou vždy nejlepším důkazem toho, že hity z debutového alba Spousta andělů už dnešní Aneta skutečně nepotřebuje. Tedy samozřejmě s výjimkou nadčasové Vody živé, jež jako jediná ze zpěvaččiny prvotiny v repertoáru přežila. A prostorným Forem Karlín se sborový zpěv publika této Hrůzovy písničky rozléhal skutečně působivě.

Na adresu Anety Langerové už bylo v posledních letech napsáno mnoho komplimentů. Netřeba znovu opakovat, že jako zpěvačka dozrála a že její interpretační schopnost vtáhnout posluchače přímo do děje svých písniček je u nás bezkonkurenční. Karlínský koncert přesto přinesl nový pohled na její repertoár, protože ukázal, že variabilita, se kterou se s ním dá pracovat, snad nemá strop.

FOTOREPORT: Aneta Langerová naplnila Forum Karlín svojí vlnou radosti

Potvrdil to úplný závěr, kdy se po Vodě živé přítomní muzikanti změnili ve vokální skupinu a loučící se Aneta zazpívala část Nevěsty s tímto netradičním doprovodem. Že by snad předzvěst věcí příštích? To ukáže až čas, bylo by však velkým překvapením, kdyby v budoucnu Aneta Langerová přestala překvapovat.

Tracklist: Na Radosti, V bezvětří, Svatá Kordula, Dívka, Malá mořská víla, Jiný sen, Tragédie u nás na vsi, Slova z hor, Maják, Vzpomínka, Stačilo říct, Divoká hejna, Hvězda, Bříza, Nevěsta, Tráva, Vysoké napětí, Voda živá

text: Josef Martínek, foto: Jana Braunová

Témata: Aneta Langerová, Na vlně radosti, Na Radosti, koncerty, Forum Karlín

5,00