LIVE: Low přinesli svůj tichý alternativní rock do MeetFactory a uhranuli

Vydáno 04.07.2019 | autor: Aleš Harazim

Existují už od počátku devadesátých let, překvapivě se nerozpadli a s dalšími a dalšími alby jsou lepší a lepší. Na pražský koncert se přijela podívat hudební smetánka a všichni byli určitě spokojení.

LIVE: Low přinesli svůj tichý alternativní rock do MeetFactory a uhranuli LIVE: Low přinesli svůj tichý alternativní rock do MeetFactory a uhranuli

LOW
MEETFACTORY, PRAHA
2. 7. 2019

V nevelkém prostoru MeetFactory jsme potkali Emu Brabcovou z Khoiby. Byl tu také Ventolin. Nechyběl Václav Havelka z Please the Trees (měl to snazší, byl předskokanem). Prostě hudební znalci, kteří zrovna nebyli na filmovém festivalu v Karlových Varech, se přijeli podívat na tuhle indie klubovou událost léta. A jak už jsme psali, nejspíš nebyli ani trochu zklamaní.

Na co se těšit v červenci: Rammstein zapálí Prahu, The Cure míří na Colours, Ed Sheeran vystoupí dvakrát

Indie rocková kapela Low vznikla už v roce 1993 a funguje dodnes asi zejména díky tomu, že jádro tvoří manželská dvojice Alan Sparhawk a Mimi Parker (mají dvě děti, jsou spolu už drahně let a seznámili se už v devíti - tohle je prostě osudová, tvůrčí láska). Jejich hudba se vyvíjí, ale pořád se jedná o pomalejší, minimalistický alternativní rock, i když v posledním albu trochu experimentují s noisovými prvky.

I to je trochu důvod, proč se takové koncerty těžce popisují a hodnotí. Celou dobu byli hudebníci v MeetFactory v přítmí, osvětlovaní zezadu pouze třemi panely dodávajícími atmosféru jejich éterické hudbě. Když jste se na ni naladili, mohla vzniknout euforie. V neklimatizovaném, temném a propoceném prostoru to šlo poměrně rychle. Low hrají i na otevřených scénách, před pár dny byli například na festivalu Glastonbury, ale moc si nedokážeme představit, jak tam, navíc ve dne, může jejich intimní muzika fungovat. V MeetFactory fungovala na jedničku, čemuž pomohl i skvělý zvuk, kde vynikaly všechny vokály.

Z posledního alba Double Negative hráli nejvíce songů. Jakmile začalo těsně před koncem Fly, už jim všichni zobali z ruky. Ačkoli všem stékal po těle pot, byl to moment, kdy mi přebíhal mráz po zádech.

Byl to klubový koncert léta? Ačkoli je teprve jeho začátek, dost možná ano.

Text: Aleš Harazim, Foto: Filip Kůstka/MeetFactory

Témata: Low, koncert, recenze, Meet Factory, Double Negative