LIVE: Pražský koncert The Smile fanoušky neroztančil, ale okouzlil

Vydáno 20.05.2022 | autor: Barbora Kubalová

Trojice The Smile složená z Thoma Yorka, Jonny Greenwooda a Toma Skinnera vydala svou debutovou desku teprve před pár dny, mezitím však už k ní stihla vyrazit na turné. Hned jeho třetí zastávka byla v pražském Foru Karlín, kam jsme se vypravili i my.

LIVE: Pražský koncert The Smile fanoušky neroztančil, ale okouzlil LIVE: Pražský koncert The Smile fanoušky neroztančil, ale okouzlil

The Smile
Praha, Forum Karlín
19. 5. 2022

Před příchodem do Fora Karlín nás přivítala dlouhá fronta. Sál byl plný fanoušků v tričkách Radiohead i The Smile dávno před zahájením koncertu. Naštěstí vše běželo na minutu přesně podle plánu, nemuseli proto dlouho čekat. Přesně o půl deváté zahájil své vystoupení předskokan Robert Stillman. Jeho instrumentální kombinace saxofonu a samplů všelijakých hudebních nástrojů i jiných předmětů byla sice zajímavá, ale po chvíli publikum spíše uspala.

Thom York, Jonny Greenwood a Tom Skinner představili Praze svůj nový projekt The Smile

O to více se těšilo na hlavní hvězdy. The Smile nastoupili na pódium o půl desáté a bez nějakých okolků koncert zahájili skladbou Pana-vision. "Bez okolků" by vůbec mohlo být heslem celého večera. Thom Yorke se nezdržoval s dlouhými proslovy, ani nepředstavoval jednotlivé songy. Kapela prostě hrála jednu skladbu za druhou, Yorke je občas doplňoval svými typickými tanečky. Také ozvučení bylo, jak už je ve Foru Karlín asi standardem, výborné.

To, že bude večer po hudební stránce výborný, se samozřejmě dalo čekat.  S trojicí těchto velmi schopných multiinstrumentalistů to ani jinak nejde. Po pódiu neustále pobíhali technici, protože po každé skladbě si Yorke s Greenwoodem měnili nástroje, střídali kytary akustické, elektrické, basy, klavír, syntezátory. Ve skladbě speech bubbles dokázal Greenwood plynule přejít od kytary ke klavíru, zatímco druhou rukou brnkal na basu. Ani Tom Skinner se nezasekl jen u bicích, v některých skladbách hrál i na syntezátor.

Skladba Free in the Knowledge se neobešla bez drobné chyby - Jonny Greenwood se na svou exhibici se smyčcem na basové kytaře těšit tak moc, že popletl, kdy ji má hrát. Muzikanti se tomu ale zasmáli a jeli plynule dál. Za blikání jednoduchého ale efektního zadního světelného panelu kapela odehrála celé své čerstvě vydané debutové album, celý koncert uzavřeli prvním singlem You Will Never Work in Television Again, na který se se svým saxofonem přidal i Robert Stillman. V přídavcích představili ještě skladby, které na desce nefigurují, například zbrusu novou Friend of a Friend.

The Smile dokázali, že když máte partu dobrých muzikantů, které spolu baví hrát, nepotřebujete velkou show, ani výrazné hity, na které by publikum nedočkavě čekalo. Tady fanouškům stačilo jen pozorně poslouchat a nechat se unést hudbou.

Text: Barbora Kubalová, foto: Jan Kuča
Témata: The Smile, Thom Yorke, Jonny Greenwood, Tom Skinner, Forum Karlín, Praha

0,00