LIVE: Sleeping With Sirens a Don Broco nenechali fanoušky ani na chvíli vydechnout

Vydáno 05.03.2023 | autor: Dominik Kačerovský

Sobotní večer v pražském SaSaZu nabídl koncert Sleeping With Sirens, kteří spojili své síly s britskými Don Broco,jako speciálního hosta si pak na šňůru vzali nu-metalisty Ocean Grove. Žánrově propojená trojice z různých koutů světa předvedla energická vystoupení, která neúnavní příznivci pod pódiem maximálně ocenili.

LIVE: Sleeping With Sirens a Don Broco nenechali fanoušky ani na chvíli vydechnout LIVE: Sleeping With Sirens a Don Broco nenechali fanoušky ani na chvíli vydechnout

Sleeping With Sirens, Don Broco, Ocean Grove
Praha, SaSaZu
4. 3. 2023

Rockový večer plný skvělých kytarových riffů se měl původně konat v pražském Lucerna Music Baru, ale pro velký zájem fanoušků se organizátor Rock For People Concerts rozhodl pro přesun do většího prostoru, kterým se stal klub Sasazu. Startéři večera Ocean Grove se představili českým fanouškům před necelým půl rokem v rámci série UpTONE v pražském Cross Clubu. Australani svůj set sestavili převážně z nejnovějších studiových desek Up In The Air Forever a o dva roky mladší Flip Phone Fantasy. Ocean Grove se role speciálního hosta zhostili na výbornou a svým vystoupením připravili pódium pro hlavní hvězdy večera.

Pražským SaSaZu zatřásla rocková nálož, dorazili Don Broco, Sleeping With Sirens a Ocean Grove

Don Broco se po úspěšné premiéře na festivalu Rock For People v roce 2022 vrátili do České republiky v rámci evropského turné. Kapele se povedlo mistrovské dílo - spojit electro, rock, pop a metal v jeden celek. Jejich heslem je nenásledovat hudební trendy, na což poukazuje také nejnovější album Amazing Things. Na zmíněné desce se britská partička nebála vyjádřit hněv vůči rasismu, globálnímu oteplování či sociálním sítím. Don Broco v minulosti vystoupili na společném turné s umělci, jako jsou Mike Shinoda, State Champs a Our Last Night, na které navázalo vyprodané debutové turné po USA.

O úvod koncertu Don Broco se postaral bubeník Matt Donnelly, který uvedl z počátku pomalejší píseň Bruce Willis, která postupně gradovala a s ní i atmosféra v klubu. Britská partička navázala na své úspěšné vystoupení z Rock For People a fanoušci opět dostali skvěle odehrané vystoupení, které nabídlo i akrobatické výkopy nohou, jenž kytaristovi Simonu Delaneymu může závidět kdejaká tanečnice. Zpěvák Rob Damiani s účesem „vpředu byznys, vzadu párty“, oblečený do reflexní „popelářské“ vesty, na sebe upozornil jak vzhledem, tak převážně výborným pěveckým výkonem a spoluprací s publikem! Fanoušci mu zobali z ruky a při skladbě Everybody měli security co dělat, aby frontman neskončil mezi diváky.

V rámci hodinové show zazněly písně Gumshield, One True Prince nebo Endorphins, které se nachází na albu Amazing Things, ale také starší hity Pretty či Nerve. Závěrečná skladba T-shirt Song přiměla část převážně pánské populace svléknout svá trička a roztočit je nad hlavou. Don Broco se může těšit tuzemské oblibě, načež poukazuje i jediný negativní fakt, že po jejich skončení část návštěvníků klub opustila a nechala si ujít závěrečné vystoupení americké partičky. Za mě velká škoda!

Sleeping With Sirens se do České republiky vrací s pravidelností po třech letech. Tuzemskou premiéru si odbyli roku 2017 v pražském Lucerna Music Baru, na který navázal společný koncert s Good Charlotte ve Foru Karlín. Kapela se proslavila především díky obrovskému hlasovému rozsahu hlavního zpěváka Kellina Quinna, jehož hlas můžete slyšet také ve spojení s umělci jako Machine Gun Kelly, Good Charlotte nebo mladého uskupení Story Untold.

Vystoupení Sleeping With Sirens odpálili písni Break Me Down a moshpitový kolotoč v publiku se dal opět do pohybu. Koncert nabíral na obrátkách a diváci si užívali „živela“ Kellina Quinna, jehož charismatický hlas místy přehlušil silný zvuk kytar. Kapela naservírovala publiku průřez svými alby, zazněly hity jako Better Off Dead , Leave It All Behind, Bloody Knuckles nebo If I'm James Dean, You're Audrey Hepburn. V závěru koncertu došlo na chvilkové zpomalení, o které se postarala akustická skladba Scene Five: With Ears to See, and Eyes to Hear a cover písně Iris od The Goo Goo Dools, ve které skvěle vynikl pisklavý hlas frontmana. Povedený koncert uzavřel hit If You Can't Hang, který opět rozpoutal moshpitové šílenství.

Z kapel bylo cítit, že si společné evropské turné užívají a s publikem se nesly na stejné vlně. Vystoupení se obešla bez pyrotechnických a vizuálních efektů, za to nabídla kvalitní zvuk a výbornou spolupráci s fanoušky, což je na klubových koncertech to zásadní!

Text: Dominik Kačerovský, foto: Rusty Shepherd
Témata: Don Broco, Ocean Grove, Sleeping With Sirens, SaSaZu, Praha

0,00