Vydáno 20.11.2024 | autor: Šárka Blahoňovská
Pondělí 18. listopadu 2024, Lucerna Music Bar. Pražský chrám hudby, který už zažil leccos, se stal dějištěm metalové mše, jaká tu dlouho nebyla. Ačkoliv čtvrtý do party v podobě kapely Mental Cruelty chyběl, tříčlenný line-up neochudil fanoušky temné muziky ani o jediný decibel.
Večer otevřeli mladí Newyorčané Black Satellite. Z dálky byste možná hádali, že na pódiu stojí parta kluků, ale první „Thank you!“ po úvodní skladbě vyvedlo publikum z omylu. Krátkovlasá zpěvačka Larissa Vale se opřela do mikrofonu, jako by na tom závisel osud světa, a její nakřáplý hlas pomalu probouzel spící princezny a prince v celém klubu. Kromě hudby, která se nesla na hardrockových vlnách, si kapela zakládala i na vizuální prezentaci – od stylizovaných kostýmů až po mikrofon, který můžeme vidět spíše u jazzových a swingových interpretů. Největšího ohlasu se dostalo coveru písně Sonne od Rammstein, jenž Black Satellite v roce 2021 vydali jako singl a kterým svůj krátký set završili. Jejich půlhodina splnila svůj účel a navnadila lidi na další kapelu.
Na příkaz draka. Cradle of Filth otřásli Prahou
Pokud zpěvačka Black Satellite „šlápla na plyn“, Heidi z Butcher Babies přišla na pódium jako vichřice. S energií divokého mustanga roztleskávala publikum už u úvodní Backstreets of Tennessee, rozdávala úsměvy a výzývala k circle pitům, dokonce se do jednoho sama vrhla. Její komunikace s fanoušky byla tak přirozená a projev tak energický, že bych chtěla vidět údaje ohledně počtu spálených kalorií na jejích chytrých hodinkách. Tedy kdyby nějaké měla.
Vrchol vystoupení Butcher Babies přišel s novinkou Sincerely, kterou české publikum slyšelo naživo jako jedno z prvních na světě, a peckou It's Killing Time, Baby! A než se rozezněla předposlední skladba v podobě balady Last December, Heidi přiznala, jak moc pro ni pražské publikum znamená. Rozechvělým hlasem, který jí několikrát i přeskočil, se svěřila, že v prosinci 2019 už nechtěla na tomto světě být. Po koncertě se zpěvačka nadšeně fotila u merchandise stánku a bylo vidět, ze příznivci kapely jí lijou živou vodu do žil dodnes. Pro frontmanku to musí být zadostiučinění i proto, že její parťačka Carla Harvey v červenci oznámila odchod z Butcher Babies, takže Heidi odteď táhne kapelu sama.
Čas na hlavní chod. Cradle of Filth, kteří působí na metalové scéně už přes tři dekády, přivezli do Prahy show, která oscilovala mezi dekadencí a teatrálností. Klávesistka přišla na pódium v renesančních šatech s pugétem v ruce, zatímco Dani Filth vítal publikum svým ikonickým ječákem. Jeho chrčení příležitostně doplnila klávesistka svými vokály tam, kde to nahrávky vyžadovaly. Občas bylo osvěžující slyšet místo hlasů ze záhrobí také něco líbeznějšího, ale opravdu jen občas a opravdu jen trochu. Legendy extrémního metalu, jimiž Cradle of Filth bezpochyby jsou, nemají zapotřebí živit koncept krásky a zvířete, který už prostě tolik nefunguje. Ale Daniho poťouchlý tanec s kostlivcem? Prodáno!
Koncert byl složen ze skladeb, jež reprezentovaly dlouhou kariéru skupiny. Přítomní se dočkali například melancholické perly Nymphetamine, během které Dani rozdával fanynkám růže. Zazněly i nejnovější Malignant Perfection či She is a Fire nebo klasiky Scorced Earth Erotica či Her Ghost in the Fog. Tou skupina celou show završila a její slova si zpívali i fanoušci v nejvzdálenějších koutech klubu. Pár slov pronesl dokonce i „Samotný pán Prahy,“ jak nazval Dani svého kolegu Marka „Ashoka“ Šmerdu, jemuž předal mikrofon. Šmerda sice pochází z Brna, ale což, své přátele z rodného i hlavního města pokorně pozdravil. I on musel odcházet z Lucerna Music Baru spokojený. Být součástí takové pondělní večerní mše totiž není zážitek, ale privilegium.
Text: Šárka Blahoňovská, foto: Valeria Semenová
Témata: Cradle of Filth, Lucerna Music Bar, Black metal
0,00
čtenáři
hlasuj