LIVE: The Dead Daisies v Praze předvedli, jak se dělá rock'n'roll

Vydáno 30.06.2017 | autor: Hana Poláchová

Koncert The Dead Daisies byl návratem k k rockovým kořenům s přidanou hodnotou výborného zvuku a dobrou energií, vycházející ze špičkových muzikantů i nadšených přítomných. Praha zkrátka zažila skvělý rock'n'rollový večírek.

LIVE: The Dead Daisies v Praze předvedli, jak se dělá rock'n'roll LIVE: The Dead Daisies v Praze předvedli, jak se dělá rock'n'roll

THE DEAD DAISIES
LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA
29. 6. 2017

Akce měla začít ve 20:00, ale už po šesté hodině se před pražským Lucerna Music Barem scházely davy těšících se rockerů. Mezi fanoušky jste mohli vidět spíše starší ročníky, ale mladá generace si také našla své zastoupení.
Blížící se osmá hodina přilákala fanoušky pod pódium.

FOTOREPORT: The Dead Daisies rozezněli Lucerna Music Bar pravým rock'n'rollem

ThunderMother, švédská kapela, skládající se z mladých rockerek, hrábla do strun právě jejím úderem. To už byl sál téměř plný- však bylo vyprodáno. Holky se nenechaly zahanbit, předvedly energickou show, kterou provázely syrové zvuky elektrické kytary, výborný výkon zpěvačky. Ta svým výrazem připomínala Janis Joplin. Většina tvorby se dala přirovnat ke stylu AC/DC, skupina skvěle kontrastovala s hlavní kapelou večera. Set dlouhý 45 minut mnohé příjemně překvapil a dalo se čekat, že na hlavní hvězdu budou zvuk i reakce ze sálu ještě o třídu výše.

Po nezbytných úpravách se ztlumila světla, což umocnilo nadšení a hlasité výkřiky fanoušků zahýbaly sálem. Začalo intro skládající se z mixu písní Led Zeppelin a Black Sabbath a na pódiu se objevilo pět charizmatických muzikantů , kteří to pořádně osolili. Praha přivítali The Dead Daisies v sestavě John Corabi (Mötley Crüe, The Scream), Marco Mendoza (Whitesnake, Thin Lizzy), Doug Aldrich (Whitesnake, Dio), Brian Tichy (Ozzy Osbourne, Billy Idol, Slash) a nečekaně je doplnil i druhý kytarista Yogi Lonich (Chris Cornell, Kid Rock), zaskakující za Davida Lowyho, který musel nečekaně odjet, kvůli hospitalizaci své ženy.

PROJÍŽĎKA HITY LEGENDÁRNÍCH KAPEL

Americko-australská superskupina odpálila svůj set nadupanou peckou Long Way to Go, kterou následoval úspěšný singl Mexico. Jako další perličku si pro fanoušky skupina připravila cover od Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son, která vyšla i jako studiová nahrávka na albu Make Some Noise z roku 2016. Zhruba v polovině setu rozvířil dav Brian Tichy, který svým bubenickým sólem jen potvrdil, že je jeden z nejlepších bubeníků současnosti. Playlist tvořily skladby ze staršího alba Revolucion i pecky z Make Some Noise.

Skvělým zpestřením koncertu byla představovačka, u které si každý z muzikantů vybral svoji oblíbenou skladbu, jejíž úryvek pak zahrála celá kapela. Zazněly části skladeb od AC/DC, Iron Maiden, Deep Purple a v neposlední řadě mexická La Bamba.

Když se koncert blížil ke konci, John Corabi jen konstatoval do mikrofonu: "Co bychom udělali normálně, je to, že bychom se odebrali do zákulisí a čekali na to, než začnete pořádně skandovat, ale my na to kašleme, protože už skandujete dost nahlas". Kapela byla českým publikem přímo nadšená. Nezapomněli zmínit krásné ženy, opěvovali Prahu a chválili výborné rockové publikum.

Koncert uzavřela nejznámější pecka Midnight Moses. Z lidí bylo vidět, že si užívali pravé rockové nálože a po každé písničce vděčně tleskali. Energie, která z kapely vyzařovala, jen utvrdila lidi v tom, že The Dead Daisies ví nejlíp, jak se dělá pravý rock'n'roll. Muzikantským výkonům se nedalo nic vytknout, zvuk v sále byl také skvělý.

text: Hana Poláchová, foto: David Webr

Témata: The Dead Daisies, rock'n'roll, koncerty

5,00