LIVE: Bohyně šansonu Zaz předvedla v Praze strhující show, rozdávala radost a štěstí

Vydáno 26.10.2022 | autor: Aleš Materna

Francouzská zpěvačka Zaz v černým šatech doprovázena pěti muži v černých košilích – uhrančivé spojení One Woman &  Five Men in Black – předvedli v pražském O2 Universum vystoupení, které bylo vášnivé, hřejivé, energické i citlivé, plné mimořádných hudebních a pěveckých výkonů. Od samého začátku se jejich excelentní show setkávala s frenetickým nadšením fanoušků, není tedy divu, že se k nám tak často a ráda vrací a od prvního vystoupení v Česku na Colours of Ostrava v roce 2012 u nás vystoupila již poněkolikáté.

LIVE: Bohyně šansonu Zaz předvedla v Praze strhující show, rozdávala radost a štěstí LIVE: Bohyně šansonu Zaz předvedla v Praze strhující show, rozdávala radost a štěstí

Zaz

Praha, O2 universum

25. 10. 2022

Hned zkraje přišlo jedno překvapení – zatímco celá sestava kapely již hrála na pódiu úvodní písničku Les jours heureux, zpěvaččin hlas se nesl odněkud zpovzdálí – a zničehonic se Zaz objevila uprostřed fanoušků na ploše zcela vyprodané haly a prodírala se s mikrofónem v ruce (za asistence dalších mužů v černém z ochranky) nadšeným davem... A rozdávala úsměvy, vzdušné pozdravy a polibky na všechny strany. A pokoušela se i o češtinu, když s milým přízvukem vyzývala publikum slovy "zazpíváme si?" Velice mile a sympaticky pak vyzněl její pokus o češtinu při recitaci básně, kdy si klekla na pódium a předčítala z několika listů papíru, a ačkoliv rozumět bylo jen několika slovům, sklidila za tento pokus velký aplaus.

Téměř dvouhodinová show přinesla všechno, co jsme od této sympatické pěvecké stálice & dračice zvyklí slýchat a vídat – hudební směs latinských rytmů, salsy, šansonu, popu i procítěných balad, v případě písničky On se´n remet jamais i tvrdšího rockového songu s úderným refrénem. Zkrátka dravá a krásná pěvecká bohyně s nakřáplým hlasem, které v žilách koluje energická hudba.

Zaz vyrazila na evropské Organique tour s cílem propagovat poslední loňské album Isa, z něhož kromě úvodní skladby zazněla hned jako druhá již velmi známá píseň Imagine, nemohly však chybět ani její největší hity z dřívějších desek Les Passants, Comme ci comme ca, Éblouie par la nuit, On ira a zavěrečná Je veux, která odstartovala její profesionální kariéru v roce 2010, když se objevila na jejím debutovém albu nazvaném jednoduše Zaz. Samotná zpěvačka se však protloukala pařížskými kluby včetně hraní po ulicích od roku 2000 a postupně si vytvářela komunitu nadšených fanoušků a posluchačů, což se jí nyní vrací v podobě celosvětového úspěchu.

V průběhu bez deseti minut dvouhodinového koncertu zaznělo celkem devatenáct písniček a dva přídavky, z nichž ten poslední byla pocta šansonové královně Edith Piaf v podobě neuvěřitelně živé a energické verze její slavné La vie en rose. La vie en rose verze Zaz 2022  - s několikaminutovým kytarovým sólem na akustickou kytaru a intimním projevem ve slokách, který se změnil v hrdelní náruživý zpěv a hravý doprovod v refrénech.

Koncert Zaz v hale O2 Universum uchvátil. Vše - od nádherně pojatého pódia včetně velkého vzrostlého stromu, střídání intimního osvětlení tlumených barev s výbuchy laserů či hvězdnou oblohou, pódiové prezentace a tanečních náruživých kreací hlavní aktérky, přes mimořádné výkony hudebníků zvládajících jazzové pasáže s těmi popovými i šansonovými s naprostou bravurou, až po vyjímečný hlasový projev zpěvačky a její citlivý přístup, kdy dokáže okouzlit i rozplakat, zároveň je její podání natolik okouzlující, že mají posluchači a fanoušci dojem, jakoby zpívala jen pro ně osobně. Koncert plný radosti, štěstí a naděje, který i přes neklidnou dobu ukázal, že existují místa, kde se ještě lidé dokáží radostně bavit, že existují místa, kde svět je stále ještě v pořádku.

Text: Aleš Materna, foto: Filip Kůstka

Témata: ZAZ, Praha, O2 Universum, šanson

0,00