Vydáno 26.06.2017 | autor: redakce
Společenská a politická témata v muzice i mimo ni, zkušenosti a rady předních evropských hráčů na poli hudebního businessu, humorné i děsivé, ale vždy pravdivé, historky ze zákulisí života známých promotérů, fenomén Youtube, workshopy, diskuze ale také třeba soutěž o nejlepšího hráče na imaginární kytaru. To vše přinese novinka letošního ročníku festivalu Rock for People - Nouvelle Prague Hangar. V Hradci Králové proběhne festival s headlinery Paramore, Evanescence a Die Antwoord od 4. do 6. července.
"Naše pozvání přijali zástupci světových agentur, které se starají o takové hvězdy, jako jsou třeba Muse nebo Billy Talent. Agenti, manažeři, promotéři i PR specialisté. Podělí se o své zkušenosti s tím, co obnáší cesta k hvězdné slávě, jak se rozhodují ti, kteří na ní talentovaným muzikantům pomáhají, o pravidlech leckdy tvrdého byznysu i o chybách kterých se může dopustit i velký agent nebo pořadatel," líčí Márton Náray, ředitel Nouvelle Prague, který letošní program vytvářel.
To se týká například programu s vpravdě cimrmanovským názvem: My failed events, který připravil Nouvelle Prague ve spolupráci s FuckUp Prague. O chybách pádech a zmrtvýchvstání v showbyznysu bude vyprávět Serge Grimaux, současný šéf firmy Intellitix a zároveň muž, který si v této branži prožil hvězdné úspěchy i strmé pády (připomeňme jím pořádané koncerty Rolling Stones, Pink Floyd nebo AC/DC v devadesátých letech). Díky jeho nadhledu, sebereflexi a smyslu pro humor ručí pořadatelé za to, že vás bude při jeho vyprávění v jednu chvíli mrazit, abyste se vzápětí hurónsky rozesmáli.
SOUTĚŽ: Celofestivalový pass na Rock for People
Zelenou část hudební kuchyně obhospodaří diskuse se zástupci Green Music Initiative Jacobem Bilabelem a Marthou Bissmann s nekompromisním názvem Go Green or Die Slowly. Zajímavý projekt představí jeho autor Přemysl Štěpánek ze společnosti PR Stage. Way to become a star 1 představí vítěze i aktéry akce Czech Fresh. Mark Benett z renomované agentury United Talent Agency (která se stará o desítky umělců, včetně Pink Floyd, Bring Me the Horizon, Placebo, nebo Gojiry) totiž na Rock for People vybere den předtím ze čtyř českých finalistů projektu, kterými jsou Thom Artway, Klara & The Pop, Euphonix a Lake Malawi, toho, se kterým bude pak rok systematicky pracovat s cílem etablovat jej na mezinárodní scéně.
Ways to become a star 2 přinese diskuzi na téma popularity masivních rozměrů díky YouTube, zasvěcenými diskutéry bude Vika Goes Wild a další. Úspěšná YouTuberka uzavře téma svým koncertním setem
Během Listening - beer session zjistí zájemci, jak promotéři, agenti a vydavatelé hodnotí demo nahrávky, videa a jiná materiály začínajících kapel. Prozradí to Shaun Faulkner z X Ray Touring (mezi jejichž klienty patří například Nick Cave, PJ Harvey, Gorillaz a desítky dalších), Simone Manchisi z italské agentury Bassculture Booking (mezi jejichž klienty patří například Asian Dub Foundation, The Skatalites, De La Soul), Nanouk De Meijere z mnichovských Avocado Booking, specializujících se na kvalitní metal, harcore a punk.
Podvečerní závěr posledního dne Nouvelle Prague Hangaru bude patřit hudbě ve vazbě na politická témata. Mluvit se bude i o budoucí volbě prezidenta a hledání nové hlavy státu se systémem Prezident 21. Za programem stojí mimo jiné Take a Stand, iniciativa Evropské asociace festivalů.
Za pozornost stojí také workshop Ondřeje Andery z WWW Neurobeat, který nám ukáže nekonečné možnosti elektroniky v muzice. A protože sranda musí být, je připravená soutěž Air Guitar contest o nejlepší hráče nebo hráčku na imaginární kytaru.
tz, jm
Témata: Rock for People, festivaly, Nouvelle Prague Hangar, Paramore, Die Antwoord, Evanescence