LIVE: Deaf Heart a The Silver Spoons rozjeli v ostravském Barráku pořádný rokenrolový večírek

Vydáno 04.03.2022 | autor: Tomáš Kocian

Ostravskému klubu Barrák už dlouho na plakátech chybělo nějaké zvučnější jméno tuzemské hudební scény. Šlo to cítit i z návštěvníků, kteří zavítali na vůbec první koncert společné šňůry dvou kapel, které se u nás pokoušejí o resuscitaci rokenrolu. Deaf Heart v čele frontmanem Thomasem Lichtagem a The Silver Spoons, kteří jsou v poslední době čím dál více slyšet.

LIVE: Deaf Heart a The Silver Spoons rozjeli v ostravském Barráku pořádný rokenrolový večírek LIVE: Deaf Heart a The Silver Spoons rozjeli v ostravském Barráku pořádný rokenrolový večírek

Deaf Heart
& The Silver Spoons
Barrák Music Club, Ostrava
3. 3. 2022

Nastupovat za zvuku úvodní písně seriálového hitu Narcos je bezva fór, ačkoliv jej parta Deaf Heart přešla jakoby nic a spustila svůj set. Zhruba třičtvrtěhodinové vystoupení mělo všechno, co po tak dlouhém koncertním půstu posluchač potřebuje. Jeden svižný hit střídal druhý. Nové písně z aktuální desky prokládali členové staršími peckami. Komunikace s publikem, které se časem potřebovalo rozehřát, nebyla nucená a ve tvářích muzikantů bylo vidět, že i oni si to užívají. Nejvíce zřejmé to bylo u písně Running, která díky svému gradujícímu repetitivnímu a jednoduchému refrénu dokáže rozhýbat dav.

Deaf Heart pokřtili na lodi album Soft Heart Attack

Po tom, co pražskou partu vystřídaly na pódiu nástroje a začala zářit stříbrná lžička v pozadí na scéně, se objevila pětice hudebníků, které dav i podle ovací dobře znal. I přesto, že The Silver Spoons mají na svém kontě pouze debutovou desku, kterou vydali před nedávnem, je až překvapivé, s jakou precizností dokáže tahle parta hrát.

Někde zhruba v půli jejího vystoupení si zpěvák vyměnil elektrickou kytaru za akustickou a rokenrolové vypalovačky vyměnil za pomalé balady. Mezi nimi i píseň Shadow, ve které hlas Augustina Dunna přepnul do naléhavější polohy a zvláště ženské publikum to ocenilo. V závěru koncertu šlo vidět jak moc si hraní naživo muzikanti užívají, a to především v maličkostech. Například když po závěrečném songu znělo "nobody" kapely klubem snad dalších deset minut.

Spojení Deaf Heart a The Silver Spoons dává smysl a je plné energie. Obě kapely na pódiu působí jako nezkrotné živly a dokáží svou energii předat i na fanoušky. Zásluhu na tom má i fakt, že jak Thomas Lichtag tak Augustine Dunn dokáží svým vystupováním s lehce teatrálními prvky strhnout publikum. Podobné turné dvou kapel už tady dlouho nebylo.

Text: Tomáš Kocian, foto: Michaela Pištěláková (The Silver Spoons), Veronika Matějková (archivní Deaf Heart)
Témata: Deaf Heart, The Silver Spoons, Barrák Music Club, Ostrava, koncert

0,00