Vydáno 03.02.2017 | autor: Daniel Maršalík

Po roce a čtvrt se hiphopové duo Rae Sremmurd vrátilo do Prahy. V roce 2015 opanovali Lucerna Music Bar, nyní ovládli Velký sál Paláce Lucerna.

LIVE: Black Beatles byli ve městě. Rae Sremmurd vyprodali Lucernu Black Beatles byli ve městě. Rae Sremmurd vyprodali Lucernu. Foto: Marek Holoubek

RAE SREMMURD
VELKÝ SÁL - PALÁC LUCERNA, PRAHA
2. 2. 2017

Zahřívací párty před hlavními hvězdami čtvrtečního večera začala už ve 20 hodin. Bratři Swae Lee a Slim Jxmmi se na pódium Velkého sálu Lucerny dostali až zhruba patnáct minut po desáté večerní a svůj gig zahájili pochopitelně trackem Start A Party. Hned po něm následoval No Flex Zone - vůbec první singl jejich kariéry pod hlavičkou Rae Sremmurd. Dobře naladěné publikum spolupracovalo hned od začátku a texty recitovalo spolu s rappery.

FOTOREPORT: Rea Sremmurd rozparádili zcela naplněnou Lucernu pořádnou show!

Ačkoliv teplota v Praze se pohybovala pod bodem mrazu, Lucerna se proměnila ve velkou horkou saunu, kdy se nejen oba bratři na jevišti zbavili svých trik - brzy je následovala početná část publika. A svých svršků se nezbavovali jen muži, na jevitě přistála i podprsenka. V hledišti převládali náctiletí s mobily věčně nad hlavou tvořící aktuální instastories. Tuhle hru akceptovaly i americké hvězdy. Po skončení koncertu zůstali oba na pódiu a nechali si házet mobily (i z ochozů). Na ně nafotili nebo natočili svůj příspěvek a telefon odhodili zpět do publika. Byla to vlastně jakási postmoderní autogramiáda, která dokonale vystihuje dnešní dobu. Podobně to ale vypadá na většině současných hiphopových akcí...

AUTOGRAMIÁDA POMOCÍ HÁZENÍ MOBILŮ

Setlist vystoupení byl vystavěn především z obou desek SremmLife a SremmLife 2, přičemž ta novější měla v programu o něco málo více zástupců. Swae Lee a Slim Jxmmi servírovali jeden track za druhým, nechtěli příchozí nechat vychladnout. Velkou odezvu měly samozřejmě singly, jako například aktuální Swang, ale na publiku bylo znát, že obě desky mají dobře naposlouchané. Největší "bomby" přišly samozřejmě v samotném závěru - Look Alive, No Type a Black Beatles, se kterou Rae Sremmurd dobyli vrchol americké hitparády a ve Velké Británii vyšplhali na druhou příčku.

Vystoupení amerického dua trvalo sotva hodinu, přesto posluchači odcházeli spokojení. Zazněly všechny hiphopové hity včetně toho, který přerostl žánr a oblíbili si ho i neortodoxní fanoušci hiphopu. Rae Sremmurd slavili v Praze úspěch už při své první návštěvě. Pamětnici ale při srovnání obou koncertů ten včerejší staví ještě výš. Dobrá forma, velké hity a vyprodané sály dávají naději na jejich brzký návrat.

text: Daniel Maršalík, foto: Marek Holoubek

Témata: Rae Sremmurd, Black Beatles, hip hop, Lucerna

4,00