LIVE: Britští Foals představili v Praze naživo desku Life is Yours, zlatá hodinka fungovala víc než projekce

Vydáno 29.06.2023 | autor: Kateřina Nováková

Britští Foals přijeli v rámci turné se svou aktuální deskou Life is Yours z roku 2022 do pražských Žlutých lázní. Za předskokany si vybrali partu Bert & Friends, která jim ukázala, jak může vypadat místní pop.

LIVE: Britští Foals představili v Praze naživo desku Life is Yours, zlatá hodinka fungovala víc než projekce LIVE: Britští Foals představili v Praze naživo desku Life is Yours, zlatá hodinka fungovala víc než projekce

Foals
Praha, Žluté lázně
28. 6. 2023

Foals patří dlouhodobě k jedné z nejlepších živých kapel na světě. Že to moc dobře vědí i v jejich rodné Británii potvrzuje fakt, že jsou letošními headlinery dvojice tamních zásadních festivalů, kterými jsou Reading a Leeds. Souběžně s nabitou festivalovou sezónou stíhají Foals plnit zastávky svého evropského turné. Pro Prahu byl vybraný prostor Žlutých lázní docela sympaticky, hladina řeky odrážecící sluneční paprsky a výhled na druhou stranu Prahy působí jako vděčná kulisa a ani nevadí, že se výprava podia tváří spíš minimalisticky. Zdobí ho jen tras světel a světelný pruh za kapelou, žádné ledky, žádné projekce, žádný backdrop.

Foals vzali fanoušky na nezapomenutelnou indie jízdu, ve Žlutých lázních jim předskakovali Bert & Friends

Jejich koncertní set startuje s Wake Me Up, první singl z desky Life Is Yours. Následují starší songy jako The Runner nebo 2 am, první vřelejší odezva od lidí přichází až při hitovce My Number. Do té doby to dá kapele celkem práci získat lepší atmosféru publika, přestože se Yannis snaží a několikrát opakuje, že je fajn být zpátky v Česku a že jsme skvělí. Se zapadajícím sluncem i atmosféra graduje a playlist o patnácti skladbách zavírá song Inhaler, když už bubeník Jack stojí na bicích a buší do nich jako o život. Yannis si nenechává ujít menší výlet do prvních řad tak, jak jsme u něj zvyklí. Přídavky přicházejí hned tři, Mountain at My Gates, What Went Down a Two Steps, Twice. To už to s náladou a nasazením fanoušků vypadá taky znatelně líp a kapela dostává konečně dostatečně vřelý feedback.

Po zastávce v Praze čeká Foals ještě dvojice koncertů ve Francii. Pak už vyrází coby support Paramore na společné americké turné, které startuje už 6. července v New Orleans. Nejblíž Čechám je budeme mít zase v srpnu, to se přijedou ukázat našich slovenským kamarádům na Grape Festival a i těm maďarským na Sziget.

Text: Kateřina Nováková, foto: Pavla Dolanská
Témata: Foals, Bert & Friends, indie rock, Žluté lázně

4,00