LIVE: J.A.R. zabrnkali v Lucerna Music Baru na strunu nostalgie

Vydáno 03.04.2024 | autor: iREPORT

Funk’s not dead. Legendární J.A.R. přivezli do Lucerna Music Baru zvuk devadesátek. I přes důraz na nové album byla atmosféra naplněna hlubokou nostalgií a kapela dokázala publikum udržet až v hypnotickém tanci.

LIVE: J.A.R. zabrnkali v Lucerna Music Baru na strunu nostalgie LIVE: J.A.R. zabrnkali v Lucerna Music Baru na strunu nostalgie

J.A.R.
Praha, Lucerna Music Bar
2. 4. 2024

Koncert J.A.R. v malém "kamrlíku" Lucerny byl přelomem nostalgické atmosféry a živého funky soundu. Sál klubu přetékal lidmi, už když jsem do něj vkročila. Přestože jsem se objevila jen krátce před začátkem, atmosféra byla nabita energií již solidně ovíněných fanoušků, kteří netrpělivě vyhlíželi začátek show.

RETRO 90s| Roman Holý: Máme J.A.R. „just for fun“

Skupina, jedinečná svým stylem, přinesla nejen nové skladby z posledního alba Jezus Kristus Neexistus?, ale také staré hity, třeba z Homo Fonkianz nebo Eskalace dobra, které rozproudily publikum. Tóny nových skladeb se prolínaly s klasickými, již kultovními hity, a to vyvolalo nadšené reakce. Setlist byl poměrně neočekávaný a energické momenty byly dobře vyváženy těmi dojemnějšími.

Nicméně, když přišly na řadu nové texty z alba Jezus Kristus Neexistus?, trochu jsem z nadšení vypadla. Deska mi přijde trochu textově slabší, ač stále sonicky kvalitní. Skoro jako by některé texty byly provokativní jen proto, aby byly provokativní, a kýžený důvtip i kapele vlastní brilantní nadsázka v některých z nich dost drhla, což je velká škoda. Sestava se nepouští do žádných experimentů ani novot a dělá jen to, co má léty ověřené. Na druhou stranu, dělá to vážně skvěle!

J.A.R. dokázali udržet publikum v až hypnotickém tanci až do samého konce, přičemž každá další píseň přinášela novou vlnu energie. Atmosféra koncertu mě i publikum přenesla zpět do 90. let, což dodalo celé události punc nostalgie. Kapela potvrdila svou ikonickou pozici na české hudební scéně a dokázala, že svým živým vystoupením stále umí oslovit fanoušky napříč generacemi.

Text: Eva Čmuchařová, foto: Jan Urbánek (ilustrační)
Témata: J.A.R., Michael Viktořík, Dan Bárta, Oto Klempíř, Roman Holý, Lucerna Music Bar

0,00