LIVE: Korn v Praze: Legendy, které stále srší energií

Vydáno 31.03.2017 | autor: David Stoklas

Zdá se, že by příznivci zlých kytar měli uvažovat o hypotéce. Letošní jaro k nim je totiž přívětivé. Hned dva dny po sobě okupovaly karlínské Forum dvě světové kapely. Ve středu to byli australští Parkway Drive, ve čtvrtek přijeli mentoři a legendy nu-metalu Korn.

LIVE: Korn v Praze: Legendy, které stále srší energií LIVE: Korn v Praze: Legendy, které stále srší energií. Foto: Marek Holoubek

KORN

FORUM KARLÍN
30. 3. 2017

Nu-metal je žánr dnes již natolik vyčpělý a zdeformovaný, že vzbuzuje spíš posměch a pohrdání, než že by se ho někdo snažil propagovat či v něm dokonce snažil tvořit hudbu. Nicméně jde o to, jak se k němu postavíte. Někdo uplácá z hlíny nevzhlednou asymetrickou hroudu, druhý z ní dokáže vytvořit naprosto úchvatnou amfóru. Korn, kteří se po roce ukázali v Česku, naštěstí ví, co si mohou dovolit a v čem jsou dobří. Ještě aby ne, vždyť se dají považovat za ty, kteří tento žánr budovali. Zkušenosti jsou zkušenosti. Korn umí a rozhodně to nejsou pomatená paka, která se snaží sypat rýmy do podladěných kytarových rifů. To hledejte jinde. Nebo raději ne.

FOTOREPORT: KoRn řádili ve Foru Karlín jako za starých dobrých časů

NOSTALGIE I SVĚŽÍ ZÁVAN SOUČASNOSTI

Jsou koncerty, které prostě sednou. Korn na pódiu strávili skoro hodinu a půl. Rozhodně jim nelze upřít, že by něco vynechali, ale mohl se dostavit dojem, že jejich vystoupení působí trochu roztahaně. Možná do tohoto času šlo nacpat víc. Každopádně zaznělo vše, co si publikum žádalo. Od kultovní Freak On Leash až po materiál z jejich povedeného posledního studiového alba. To je jasným důkazem, že když vás někdo chce odepsat a donutit, abyste prodali kytary a odešli do hudebního důchodu, nahrajte boží album, které posadí kritiky na zadek. Všechny, i ty, co se zrovna hudební publicistice nevěnují.

Během večera dostali slovo všichni. Kytary, hřmotné basy, dusavé bicí a nabuzení fanoušci, jimž se po roce vrátili jejich milovaní Korn. Ti se svými českými příznivci komunikovali na úrovni. Například tak, že vyzvali celý sál, aby hromadně zvedli prostředníčky a z plna hrdla zařvali: "Fuck you." Lepší skupinovou terapii asi nenajdete. Každý si při tomto aktu mohl představit naprosto cokoliv. Mohli jste fuckovat svého šéfa, partnera, co vás podvádí, děti, které jsou nevděčné, nebo sousedku, jež neuklízí po svém psovi.

DUDY, SUKNĚ, SRANDIČKY

I přesto, že Korn poměrně dost schovávají svoji tvorbu do roušky temnoty, nedá se říci, že by byl jejich pražský koncert manifestací zla a černoty. Došlo i na legrácky. Vždyť celé pódium byla jedna taková sranda. Třpytky a světla jak na diskotéce. Plameny? Ohrané. Jonathan, který zvolil sukni jako ten nejlepší outfit, dokonce ukázal, že zvládá i hru na dudy.

Až příště Korn přijedou, mohou si být jistí, že sál, který jim bude přidělen, vyprodají. Jejich jméno je kult, co stále zní a nezdá se, že by se v blízké budoucnosti stal prázdným pojmem. Korn jsou synonymem pro ten pocit, když stojíte v mělkém bahně, do něhož se pomalu propadáte, na vaší hlavě stojí žulový balvan a vy se usmíváte, protože vám je to prostě příjemné. Korn už za chvíli budeme moci nazvat legendami, i přesto, že nejsou unavení staříci bez elánu, kteří žijí z dávné slávy.

Text: David Stoklas, foto: Marek Holoubek

Témata: Korn, nu-metal, metal, koncerty

4,50