LIVE: Metalcoroví Currents přivezli do Prahy The Death We Seek

Vydáno 19.02.2024 | autor: Pavla Dolanská

Connecticutská metalcorová formace Currents přivezla do Prahy svou novou desku The Death We Seek. Pod záštitou Rock for People bleskově vyprodala pražské Futurum a ukázala, že má zasloužené místo na předních příčkách corového žebříčku. Půdu pro vskutku precizní show jim vyšlapala trojice předskokanů. Tak se na to pojďme podívat.

LIVE: Metalcoroví Currents přivezli do Prahy The Death We Seek LIVE: Metalcoroví Currents přivezli do Prahy The Death We Seek

Currents
Praha, Futurum
18. 2. 2024

Večer otvírala parta z New Jersey Sentinels. Kluci sami o sobě říkají, že hrajou „NJ progressive metalcore“. Z desky snad i ano, a na to jsme se taky těšili, ale naživo… No, bylo to velké mrzení. Řekněme, že zorientovat se v soundu nebylo vůbec jednoduché. Celý set se neskutečně táhl. Prostě taková ta klasika, když nejste schopní rozlišit začátky a konce songů. Celé to bohužel nezachránil ani mušketýrský vzhled frontmana (mohl by si z fleku střihnout roli D’Artagnana). Tohle prostě ne. Co ale bylo fajn? Světla. Ta v minulosti ve Futuru nefungovala úplně nejlíp, ale tenhle večer se opravdu povedla. "Bjůtyfl.

Jako další na stage vtrhli sympaťáci z Birminghamu – Oceans Ate Alaska. Ty jsme mohli loni vidět v dopoledním slotu na Rock for People a bylo to fajn. Do letošního roku vstoupili v redukované verzi a s novým frontmanem. Opustil je kytarista Adam a zpěváka Jamese nahradil Joel Heywood. Byl to problém? Absolutně ne. Joel moc dobře ví, co dělá a celý kvartet šlape na výbornou. Energie stříkala všemi směry, komunikace s publikem byla skvělá (čti konečně se začalo hýbat) a večer po hořkosladkém začátku dostal ten správný náboj.

Praha se opět dočkala Never Say Die Tour, tentokrát v čele s Northlane a Being As An Ocean

Třetí slot patřil emíčku Being as an Ocean. Když asi před třemi týdny frontman Joel oznámil, že startující evropskou tour musí vynechat, všem fans asi řádně zatrnulo. Jak to bez jeho hlasu bude fungovat? Budou to aspoň nepatrně BAAO, jak je známe? A kdo ho na tour nahradí? Divoká karta nakonec padla na frontmanku londýnských Ithaca Djamilu Boden Azzouz. Ithacu jsme mohli loni vidět na Brutalu nebo jako předskokany Get The Shot právě ve Futuru a bavili. Ač tahle náhrada mohla vyvolat jisté obavy (Joel je jen jeden), ve finále se to moc povedlo. Můžeme s klidem říct, že „BAAO goes Ithaca“ se vydařilo. Samozřejmě, nebylo to 100 % ono, ale jak řekl kytarista David, BAOO nejsou o těch čtyřech lidech na stagei. Je to o všech, co se sejdou pod pódiem, zpívají jejich texty, nechávají průchod emocím, prostě jsou… A to se taky potvrdilo. Děkujeme!

Až finále v podobě amerických Currents dalo poprvé za celý večer pocítit, že je Futurum vyprodané. Lidé naskládaní do pater (doslova, vyšplhání na židle a stoly byly pro mnohé z nás must have, pokud jsme chtěli něco vidět) a od prvního songu kotrmelce skokanů, kteří vzhledem k nacpanosti venue neměli kam propadnout. Currents rozjeli svůj diktát od prvního tónu a nepolevili ani na vteřinu. Set logicky stál na songách z poslední desky The Death We Seek a fungoval skvěle. Krása střídala nádheru a na celé kapele bylo vidět, že tohle je to, pro co žije. Tomuhle se nedalo vytknout nic. Příště (jistě už ve větším) to bude dvojnásobná bomba.

Co říci závěrem? Stran kapel se tenhle večer i přes pokulhávající úvod opravdu vydařil a odnášíme si z něj ten hřejivý pocit, který nám metalcore už roky dopřává. Věc druhá je vývoj publika, které tyhle akce v poslední době přitahují. Zkrátka nerozumím a zamrzí to. Ale to by bylo na delší a o dost tristnější povídání „staromilce“. Zkrátka kapely 9/10 a to pod podiem…Nebudeme komentovat. Začněte zas chodit primárně na muziku a buďte na sebe hodní. Je to boží. Peace.

Text: Pavla Dolanská foto: Chris Klumpp (ilustrační)
Témata: Currents, Being as an Ocean, Oceans Ate Alask, Sentinels, Rock for People Concerts, Rock for People, Futurum

0,00