LIVE: Mig 21 představili strhující, hudebně-vizuální show, Jiřího Macháčka zasypaly kalhotky

Vydáno 20.04.2023 | autor: Aleš Materna

O tom, že koncert Mig 21 ve Foru Karlín bude výborným zážitkem, asi nikdo nepochyboval. Nicméně ani ten nejzarytější skalní fanoušek si nemohl být jistý, co si na něj tentokrát chlapecká taneční, pěvecká a striptérská skupina z Prahy 5 – Smíchova přichystá. A překvapení to bylo náramné. Úchvatné vizuální efekty, které se často nevidí ani u mnohem věhlasnějších interpretů celosvětového dosahu, a skvělé hudební výkony podpořené energickou živočišnou show, přinesly jeden z těch koncertních zážitků, na které budou fandové kapely ještě po letech vzpomínat.

LIVE: Mig 21 představili strhující, hudebně-vizuální show, Jiřího Macháčka zasypaly kalhotky LIVE: Mig 21 představili strhující, hudebně-vizuální show, Jiřího Macháčka zasypaly kalhotky

Mig 21
Praha, Forum Karlín
19. 4. 2023

Již po příchodu do prostor klubu slibovalo dlouhé, doprostřed sálu vystupující molo s kruhovým ochozem druhé stage kolem doupěte pánů zvukařů, že tentokrát nebude show probíhat jen na standardním pódiu, ale vtáhne všechny fanoušky mnohem více do středu dění. Jelikož jsou muzikanti zvyklí ze své domovské scény v Lucerna Music Baru na blízký kontakt se svými posluchači (což platí i naopak), ukázalo se, že šlo o mistrný tah.

Mig 21 oslavili čtvrtstoletí vyprodaným koncertem ve Foru Karlín

Muzikanti sice nechali fanoušky na svůj příchod čekat trochu déle, ale nakonec zhruba patnáct minut po deváté večerní spustili první tóny titulní skladby aktuálního pátého alba skupiny Džus noci. A všem v sále hned na úvod poklesla čelist z podívané, jakou u této skupiny ještě nikdy neviděli. Speciální projekce promítající úchvatné efekty vytvářela dojem 3D prostorového vjemu, kdy se stala kapela součástí a středobodem celé vizuální show. Ke každé následující písničce byla promítaná jiná plasticky dokonalá dekorativní vizualizace, korespondující s texty.

Ve skladbě Skejt projížděl obří skateboard s červenými kolečky přímo nad hlavami muzikantů a projekce zajistila, že se chvíli zdálo, že se vznáší v prostoru nejen nad, ale i před kapelou, v songu Jaro léto podzim zima zase obří čmelák střídaný stejně velkou včelou prolétal trávou, aby se po přičuchnutí k halucinogenním houbičkám svíjel v křečích sjetý doslova na popel, a v jiné již téměř zlidovělé nahrávce Máma se vrací se nad hlavami i mezi samotnými hudebníky proplétaly typické staré kulaté autobusy Škoda 706.

Hudební složku představoval hlavně v první polovině koncertu materiál z posledního desky, takže zazněly songy Hádej, co žena žádá, Hyjé či Těsněvedlesebe, v druhé polovině vystoupení pak Svoboda není levná věc, Hurá nebo Ptáček. U showmana Jiřího Macháčka se projevily jeho herecké sklony, takže s vtipem sobě vlastním například před songem Hej Kámo! ochutnával fanoušky nabízené alkoholické nápoje. A že jich ochutnal dost! V další legendární písni Kalhotky si sundej skončil vleže na zádech, zatímco ho dívky a ženy namačkané kolem mola zasypaly kalhotkami. Těžko říct, zda jejich vlastními, které si v průběhu koncerty samy sundaly, či již z domova připravenými a přinesenými právě pro tuto příležitost. Jednu z písniček pak věnoval své třídní učitelce Valentové z gymnázia na Zatlance, která mu již ve studijním věku prorokovala kariéru showmana a muže obletovaného ženami.

Jedním z vrcholů vystoupení se staly dvě oblíbené písničky, které přišli všichni členové bandu zahrát unplugged na kruhovou stage uprostřed, a sice od této kapely nepříliš často slyšená Na světě rád a letitý hit Malotraktorem. Vzápětí na to se na pódiu objevily dvě baletky, které se pak vrátily ještě jednou a ke konci vystoupení zase v písničce Slepic pírka tančily oděny do oděvu cikánských tanečnic.

V diskotékovém rytmu i s typickými diskotékovými efekty pak Migové roztančili Forum Karlín ve skladbách Tančím a Chci ti říct, v songu Snadné je žít proplouvala na rukou fanoušků efektně nasvícená loďka. V indiánské Ho-Ka-He s pozadím tvořeným nádhernými obřími totemy zase Jirka Macháček a Tomáš Polák v čelence uprostřed kruhového pódia vykouřili indiánské dýmky míru, z nichž vyšlehl plamen a šedý kouř.

Samozřejmě došlo i na mexické vlny, které nejprve probíhaly zepředu dozadu, aby následně zleva doprava obletěly kruhové pódium uprostřed sálu, nemohl však chybět i typický pokřik kapely „Aj láv jú, fak jú“. A stejně tak došlo i na přídavky, díky nimž se koncert protáhl na téměř dvě hodiny a končil za hromového potlesku a obrovské radosti publika až po jedenácté hodině večerní.

Ačkoliv jsou Mig 21 známí a proslavení svými energickými živými vystoupeními a charismatickým projevem zpěváka Jiřího Macháčka, tentokrát se k show přidali i všichni ostatní členové kapely, kteří se střídali chvíli na hlavním a chvíli na menším pódiu uprostřed sálu. Mig 21 tuto svou strhující energii navíc doplnili o nevšední vizuální zážitek, fanoušky nejen roztančili, ale i rozezpívali a roztleskali a ukázali všem, jak se má dělat pořádná show, která snese ty nejpřísnější měřítka i ve srovnání s mezinárodní konkurencí. Skvělý koncert plný skvělých písniček a skvělé nálady.

Text: Aleš Materna, foto: Lukáš Zima
Témata: Mig 21, Jiří Macháček, Džus noci, Forum Karlín

0,00