LIVE: Mig 21 roznesli pražskou Lucernu na kopytech, vzduchem létaly kalhotky

Vydáno 25.11.2021 | autor: Aleš Materna

Byla to velká show. Jak ukázal druhý ze tří koncertů v Lucerna Music Baru, pražským Mig 21 mnohem více než festivaly svědčí stísněnější prostory klubů, kde jsou v přímém kontaktu se svými fanoušky. Kapela v tušení opětovných zákazů koncertů překvapila mladistvou energií s téměř punkovým rebelstvím. Došlo i na křest nového alba Džus noci, refrény letitých i současných hitů otřásaly základy klubu, pot se srážel na stěnách.

LIVE: Mig 21 roznesli pražskou Lucernu na kopytech, vzduchem létaly kalhotky LIVE: Mig 21 roznesli pražskou Lucernu na kopytech, vzduchem létaly kalhotky

Mig 21
Lucerna Music Bar, Praha
24. 11. 2021

Začalo se zostra, hitovým Hej kámo z nového alba. Dav obklopující kulaté pódium od samého začátku tančil, zpíval, skotačil, energie se přelévala z pódia mezi fanoušky a vracela se jako bumerang zpět na pódium. V takové atmosféře si lídr kapely Jirka Macháček mohl s fanoušky dělat doslova, co se mu zlíbí, a na všech muzikantech bylo patrné, jak je takové hraní baví a jak si je užívají. Starší písně Diskobůh a Skejt roztančily masu lidí ještě více a zpěvák jen tak tak držel svou energii na uzdě, pobíhal po pódiu, plácal si s fanynkami, na scéně se objevila i typická vlajka. U dalších dvou písniček Těsněvedlesebe a Hádej, co žena žádá se ukázalo, že tyto songy z nového alba již také stačily téměř zlidovět a skvěle doplňovaly kolekci starších hitů.

ROZHOVOR | Mig 21: Za největší plus naší nové desky Džus noci považujeme pestrost

Přesto však bylo jasné, že většina lidí si přišla zařádit na nejznámější písničky kapely a zhruba od poloviny koncertu šly všechny zábrany stranou. V Máma se vrací pobíhal Jiří Macháček po pódiu s nafukovací kytarou, v songu Svoboda není levná věc se neudržel a zkropil zpocené publikum vodou z kelímku, přidávali se i ostatní členové kapely a typické migovské rekvizity jako nafukovací nápisy, obří zavěšené srdce, světelná silueta velké láhve a kaktusů, indiánské paruky, westernové klobouky a mnoho dalších nápaditě zvýrazňovaly vizuální dojem a doplňovaly hudební část vystoupení. Zpěvák nabízel předním řadám tác se štamprličkami slivovice, v písni Kalhotky si sundej na pódium začalo létat mnoho dílů ženského spodního prádla, dokonce došlo i na polibek zpěváka s jednou spoře oděnou fanynkou.

O hudební složce večera se není třeba téměř bavit – byla jako vždy bezchybná, skvělé profesionální výkony demonstroval například původem prešovský klávesák Matěj Benko nápaditým sólem, do kapely výborně zapadl i nový slovenský baskytarista Rasťo Uhrík pocházející stejně jako Benko z Prešova. Vedle jako vždy vtipnými hláškami rozveselujícími publikum a hlasovou jistotou oplývajícím Jiřím Macháčkem za mikrofonem se jako druhá nejvýraznější vizuální i hudební postava ukázal být bosonohý trumpetista a klavesák Pavel Hrdlička, celý parádní koncert si s velkou dávkou enthusiasmu užívali i kytarista Tomáš Polák a bubeník Honza Hladík.

Závěr koncertu gradoval do frenetické tanečně-pěvecké-jednolité orgie, kdy jediné hrdlo nezůstalo ušetřeno zpívání a jediná noha a ruka poskakování a mávání. Po dvaceti písničkách přišel závěr, očekávaný přídavek Malotraktorem všechny dokonale dorazil a zklidňující písnička Mávej pak nasměrovala kapelu do zákulisí a fanoušky buď směrem k domovu, nebo na taneční parket, kde ještě hodně dlouho roztáčel své gramofonové platně DJ Tommy Weed, jeden z producentů aktuální desky Mig 21 a bubeník 7krát3 a Android Asteroid. Vyborný koncert, který ukázal, že klubová atmosféra Mig 21 svědčí a dokáže je přimět vydat ze sebe to nejlepší.

Text: Aleš Materna, foto: Eva Vintrová
Témata: Mig 21, Jiří Macháček, Džus noci, koncert

0,00