RECENZE: Mig 21 dávají okusit osvědčený a chutný Džus noci

Vydáno 15.11.2021 | autor: Hana Bukáčková

Džus noci je pátá studiová deska Mig 21, chlapecké taneční, pěvecké a striptérské skupiny z Prahy 5 – Smíchova. Sedmileté čekání se vyplatilo. Stále jsou rozverní, hraví, plní nápadných melodií a slovních obratů a v jádru i vážní a důslední. Džus noci je sladký, chuťově pestrý, ale zároveň klasikou, kterou nezkazíte povedený večer.

RECENZE: Mig 21 dávají okusit osvědčený a chutný Džus noci RECENZE: Mig 21 dávají okusit osvědčený a chutný Džus noci

Mig 21

Džus noci

Džus noci, Hádej, co žena žádá, Hyjé!, TěsněVedleSebe, Svádíš, Nechej se, Hej kámo!, Svoboda není levná věc, Tykej mi, Hurá, Ptáček, Jedině láska

12 skladeb / 43:18 min

Vydavatel: Universal Music

Jako poměrně věrná fanynka jsem byla plna očekávání. Na koncerty Mig 21 chodím pravidelně, takže jsem téměř polovinu desky již znala. Za melodiemi stojí tradičně kytarista Tomáš Polák, který nahodí háček, a frontman Jiří Macháček se ho chytne, a priori složí povětšinou chytlavý refrén a pak doladí zbytek příběhu songu. Na psaní textů má výhradní právo právě zmiňovaný šoumen.

LIVE: Mig 21 roznesli pražskou Lucernu na kopytech, vzduchem létaly kalhotky

Na desce spolupracovala trojice producentů: Tomáš Konůpka (dříve Mydy, 7krát3), Lukáš Chromek a Roman Holý. Každý do ní vlil něco svého, zároveň to nikterak neodbočuje ze zajetého konceptu až na otvírák, za kterým stojí posledně jmenovaný.  Krom těchto změn došlo k výměně basáka. Obměna se uskutečnila po stejném časovém úseku, jako trvalo vydání nové desky. Pozice se ujal Rasťo Uhrík.

Další novotou je, že na desce je kupa hostů. Neznámou tváří je zpěvačka Stili, která vypomáhá s vokály v Nechej se. Další čtveřice je více než dobrá, známá a osvědčená. Do hereckých vod sáhla kapela po Erice Stárkové a Marthě Issové v případě duetu Svádíš. (Je to ještě duet, když se na něm podílí tři zpěváci?) O tom, že umí zpívat, jsme se mohli přesvědčit v televizní show Tvoje tvář má známý hlas, kde se s každou písní uměly dobře popasovat. Zajímavostí je, že se dámy nepotkaly ve studiu, ale skladba vznikla koláží.

Do druhého duetu/trietu Tykej mi, který je takovým pošťuchováním mezi chlapy, obsadili Mig 21 frontmana Monkey Business Matěje Rupperta a Radka Škarohlída z Hentai Corporation. Tři silné a výrazné osobní na české klubové scéně, každá zastupující jiný žánr. Opět co hlas, to unikát a zajímavé spojení. Písničku hrají již léta na koncertech. Proto ji slyšet jinak na desce, bylo osvěžující. Hej, kámo! je motivační písní o jítí do hospody, kde se všechny trable vyřeší. O tom, jaké to je, když se člověk vrací z hospody, pojednává již zmiňovaná Nechej se.

Desku s tuctem písní otevírá stejnojmenná písnička, která vybízí nepřímo k poslechu hláškou: „Jestli máš zájem nebo snad touhu prosvištět rájem...“ Hádej, co žena žádá mě baví svojí okatou vtipností, kdy se vyjmenovávají tužby ženy od drahých šperků přes oblečení, šminky až po výlet kolem Slap. Je to takový mnohaletý nekončící průzkum. Kdežto v Ptáčkovi se vyslovuje přání o vrácení šedesátek.

ROZHOVOR | Mig 21: Za největší plus naší nové desky Džus noci považujeme pestrost

"Ještě žijem, ještě naděje jsou“ je hlavním popěvkem Hyjé!, který značí, že nemáme uvadat na mysli, však ono to dobře dopadne. Je takovým volným pokračovatelem Hurá, která je na konci desky. Ta je plná vzpomínek na dobu, kdy se zadíváte na letitou fotku, na které jste s někým šťastní. V písni TěsněVedleSebe se asi v jediné otiskuje doba covidová, ve které vznikla. Vyjadřuje stesk po koncertech, bytí vedle sebe a užívání si života. O tom, že svoboda není automatická a samozřejmá, se zpívá v songu Svoboda není levná věc. Měli bychom si jí vážit, obzvláště kvůli tomu, kolik padlo hrdinů… A stejně si to uvědomíte, až ji ztratíte. To tak v životě bývá. "Jedině láska vás vynese výš," uzavírá celou nahrávku.

Džus noci je pestrá, vyvážená kombinace dobrého lahodného toku/moku písní. Esence chuti je namíchaná tak, jak ji máme rádi. Pošimrá bránici ostrovtipem, ale dojde i k zamyšlení, stejně jak to bývá u několikátého kolečka drinků. Kořením jsou hosti, kteří dávají tomu nezaměnitelnou chuť.

Text: Hana Bukáčková, foto: Stanislav Merhout
Témata: Mig 21, Džus noci, Hyjé!, Hurá, Hej, kámo!, Svoboda není levná věc, Jiří Macháček

0,00