LIVE: Parkway Drive a spol. rozmetali Forum Karlín na padrť. Jejich show byla ohromující

Vydáno 30.03.2017 | autor: Jan Trávníček

Kdo je vlastně nejlepší? Parkway Drive, Asking Alexandria nebo Stick To Your Guns? Všechny tři party mají něco do sebe, a protože si spolu rozumí, vyrazily na turné, které může znít příznivcům žánru jako splněný sen. Jak se jim v Praze dařilo?

LIVE: Parkway Drive a spol. rozmetali Forum Karlín na padrť. Jejich show byla ohromující Parkway Drive a spol. rozmetali Forum Karlín na padrť. Jejich show byla ohromující

PARKWAY DRIVE, ASKING ALEXANDRIA, STICK TO YOUR GUNS
FORUM KARLÍN, PRAHA
29. 3. 2017

Upřímně řečeno, nebudou to Stick To Your Guns, na koho se bude po středečním večeru ve zhusta zaplněném Foru Karlín dlouho vzpomínat. A to ani přesto, že mají za sebou silný materiál a předvedli nabušený výkon plný energie. Koncert nadějných metalcoristů z Kalifornie, kteří před dvěma lety zanechali špičkové dojmy v Lucerna Music Baru, totiž zradil zvukař. Štiplavé krásy jejich hudby se tak neměly možnost naplno rozvinout.

FOTOREPORT: Nezničitelní Parkway Drive v Praze předvedli, co je to show

O Asking Alexandria a jednom z nejpřekvapivějších comebacků roku se toho letos napsalo mnoho, návrat do Prahy v původní sestavě tak vyvolával velká očekávání. Bohužel ani oni nebyli těmi hvězdami, k nimž se nyní budou vázat všechna superlativa. Což o to, Danny Worsnop je bezesporu nadaný umělec, o němž nejen díky jeho country sólovce ještě hodně uslyšíme. Jakkoli byl ale jeho výkon v hitech The Death Of Me, Someone, Somewhere nebo Run Free poměrně sympatický, nešlo přehlédnout, s jakým gustem vzal do ruky elektrickou kytaru a pomalejší, melodičtější skladbu Moving On odehrál s diametrálně odlišným zapálením.

A přestože drtivá většina fanoušků jeho návrat k metalcorovému žánru a domovské skupině přivítala s nadšením, je na něm zkrátka vidět, že už je hudebně trochu dál a jeho ambice jsou daleko větší. Pražskou image vzdáleně připomínající Freda Dursta tak asi brzy zase vystřídá třeba ta od Stevena Tylera. S jeho druhou, hardrockovou formací We Are Harlot mu to totiž naživo jde ještě mnohem lépe. I když s tím asi řada fanoušků jeho původní skupiny nebude souhlasit.

BUBNOVÁNÍ VZHŮRU NOHAMA

Se vší úctou k oběma uskupením to ale byli až Parkway Drive, kteří rozpoutali pořádnou show. Znáte ten pocit, kdy je vám během prvních pár vteřin koncertu okamžitě jasné, že vás čeká něco neskutečného? Tak přesně o tom to s australskými divochy bylo. Jakmile s výbuchem jisker spadla opona a před publikem se zjevil neuvěřitelně variabilní světelný park a hlavně bubeník ukotvený v gigantické kruhové konstrukci, díky níž v průběhu večera místy bubnoval za obrovského jásotu i vzhůru nohama, pohltili tito testosteronoví nabušenci i ty poslední váhavce.

Vice Grip, Karma, Sleepwalker nebo dokonce bonus v podobě coveru Rage Against The Machine... to je úplně jedno. Vůbec nezáleží na tom, co všechno hráli a nehráli. Ire je jedno z nejlepších žánrových alb současného metalcoru a Parkway Drive každou další minutou ukazovali, že míří k jeho špici. A velmi brzy už i na stadiony.

METALCOROVÝ VRCHOL

Beze srandy, něco tak bombastického ještě rozhodně poroste a skupina, která se po pěti měsících volna odpočatá a plná síly vrátila na pódia, ještě stále není na svém tvůrčím vrcholu. Vedle sebevědomého a drtivě ničivého zpěvu neúnavného Winstona McCalla, který se směrem k publiku nepřestával podivovat nad tím, jak perfektně reaguje, vypadá chrčící Oli Sykes z Bring Me The Horizon jako břídil.

Fantastická show plná zběsilých breakdownů, neúnavných circle pitů, létajících bot i čepic a především omračující ohnivá smršť s plameny sahajícími až ke stropu dala vzpomenout na ty nejlepší triky od Slipknot či Rammstein. Přesto se člověk necítil oblbován jen nějakou méně věhlasnější kopií.

Kdepak. Parkway Drive prostě Prahu okamžitě strhli, nakopali jí zadek, zmuchlali ho do kuličky a tu pak ještě rozsekali na cucky. Předchozí vystoupení loni na Szigetu, předloni na Rock Im Parku nebo ještě dříve na Novarocku se tomu nejnovějšímu zkrátka nemohly vůbec rovnat. Jestli jste nebyli přitom, můžete jen litovat. Přišli jste o jeden z nejlepších metalcorových koncertů vašeho života.

text: Jan Trávníček, foto: Jiří Staněk

Témata: Parkway Drive, Asking Alexandria, Stick To Your Guns, Forum Karlín, koncerty

5,00