LIVE: Slash a Myles Kennedy žili v Praze své sny

Vydáno 10.02.2019 | autor: Nicola Bernard

Slash se na současném turné téměř úplně odstřihl od Guns N' Roses. Zatímco dříve zařazoval i pět kousků z rockových čítanek, v pražské O2 areně tentokrát stavěl primárně na nových věcech. A podobným principem se řídil i předskokan.

LIVE: Slash a Myles Kennedy žili v Praze své sny LIVE: Slash a Myles Kennedy žili v Praze své sny

SLASH FEAT. MYLES KENNEDY & THE CONSPIRATORS
O2 ARENA, PRAHA
9. 2. 2019

(fotografie jsou pouze ilustrativní)

Vzhledem k nedávnému turné mateřské skupiny to dává logiku, přesto bylo překvapením, že už se Slash ke slavné éře nechce při svých sólových vystoupeních příliš vracet. S Mylesem Kennedym a The Conspirators už nahráli čtyři sólové desky (počítáme-li i úvodní - a také nejlepší - kolekci Slash, na níž mu pomohla řada přátel), z nichž řada skladeb obstojí i bez Axla a spol. Bylo tedy zajímavé vidět koncert, při němž se ikonický kytarista v klobouku vracel k "Pistolím" jen jednou.

LIVE: Slash překoná naživo i Guns N' Roses

Ještě než ale po deváté večer nastoupil na pódium ani ne ze dvou třetin naplněné O2 areny, patřila scéna formaci Phil Campbell And His Bastard Sons. Sedmapadesátiletý velšský kytarista si prožil svá nejúspěšnější léta v triu Motörhead, po smrti Lemmyho Kilmistera se ale skupina rozpadla. A zatímco bubeník Mikkey Dee začal hrát ve Scorpions, Campbell se jal budovat kariéru téměř od nuly a přizval do skupiny své tři syny a zpěváka Attack! Attack! Neila Starra.

V Praze se ale ukázalo, že hard-rocku v pojetí této skupiny chybí především výraznější nápady a melodie. Monotónní třičtvrtěhodinku sice narušily zapamatovatelné skladby Get On Your Knees a Ringleader, největší ohlas ale samozřejmě sklidil legendární hit Ace Of Spades. A chtě nechtě musíme vyřknout kacířskou myšlenku, že tato verze měla daleko větší drive než ta, kterou zahrálo kompletní osazenstvo v roce 2015 na Rock For People Europe v Plzni.

LIVE: Guns N' Roses v Praze aneb Rockoví mohykáni uctívají rockové mohykány

A když jsme u těch vzpomínek - také jste si před lety při první české návštěvě Slashova sólového projektu říkali, jak by to bylo fajn, kdyby se neodolatelný riff Ghost dostal až do arén a že rozsahem čtyř oktáv disponující Myles Kennedy už v nich měl dávno hrát? No, tak už je to tady. Sice ještě trochu s odřenýma ušima, neboť horní patro haly zůstalo uzavřené, avšak takové Forum Karlín už by této skvadře bylo málo.

Všechny ty krásné melodie jako Back From Cali, Die By The Sword, ale hlavně fenomenální Starlight, bez níž by tato hvězdná sestava muzikantů nikdy nevznikla, se tak halou roztékaly jako horká čokoláda. Z novějších věcí zaujala teprve pár večerů naživo hraná Sugar Cane nebo balada The Great Pretender, v níž se naplno ukázaly kvality jak sběratele pinballů v cylindru, tak devětačtyřicetiletého frontmana Alter Bridge.

Chybět nemohlo ani pěvecké dvojčíslo basáka Todda Kernse, který si už tradičně vystřihl We're All Gonna Die a vynikající Doctor Alibi, v níž si na už zmiňované nahrávce z roku 2010 zahostoval právě Lemmy Kilmister, jemuž píseň černovlasý muzikant věnoval. Na proslovy mezi skladbami nebo nějakou vizuální show se nehrálo, kapela s sebou k nelibosti diváků v zadních řadách nepřivezla ani velkoplošné obrazovky, prstovou ekvilibristiku hlavní hvězdy si tak musela velká část fanoušků jen domýšlet.

Uši všech přítomných ale dostaly hlavně všechna ta fantastická, prodloužená sóla, jakým bylo například to ve Wicked Stone nebo v závěrečném hitu Anastacia. Jak už bylo ale řečeno, do repertoáru "Gánů" se sáhlo jen jedinkrát. Nighttrain přinejmenším diváky na ploše poprvé trochu probrala, co do síly v refrénu to ale vyhrála úderná You're A Lie.

Chovatel hadů tak svého cíle v Praze dosáhl. Ačkoliv mohla řada jeho příznivců z arény odcházet zklamaná, že neslyšela Sweet Child O'Mine nebo Paradise City, on sám mohl pocítit velké vítězství. Už se totiž nemusí spoléhat jen na hity z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Už má své vlastní, nové písně. A fanoušci mu na ně přijdou. Proto ostatně novou kapelu zakládal. Aby se zbavil svého stínu a mohl žít svůj sen. Název aktuální studiovky Living The Dream tak nejen v Praze dostal svůj další význam.

text: Jan Trávníček, foto: Patrik Bouzek (z koncertu Slashe v roce 2015 v Malé sportovní hale)

Témata: Slash, Myles Kennedy, O2 arena

4,00