LIVE: Svatá trojice Dyk, Brzobohatý a Ruml s podporou B-Side Bandu vyprodala La Fabriku

Vydáno 09.10.2018 | autor: Lucie Šimůnková

Myšlenka dát dohromady tři zajímavé osobnosti byla prvně určená festivalu Jazz Groove Brno. Jakmile se však oba koncerty B-Side Bandu v jihomoravské metropoli vyprodaly za necelé dva dny, kapela rychle pochopila, že o něco tak úžasného nemůže ochudit ani pražské publikum. Přidala proto dva termíny v La Fabrice. Nadšení fanoušků bylo stejné. Vyprodáno bylo ihned, a to i přesto, že první koncert byl až do poslední chvíle avizován pouze v sestavě Vojta Dyk & B-Side Band bandleadera Josefa Buchty.

LIVE: Svatá trojice Dyk, Brzobohatý a Ruml s podporou  B-Side Bandu vyprodala La Fabriku LIVE: Svatá trojice Dyk, Brzobohatý a Ruml s podporou B-Side Bandu vyprodala La Fabriku

VOJTA DYK, ONDŘEJ BRZOBOHATÝ, ONDŘEJ RUML & B-SIDE BAND
LA FABRIKA, PRAHA
8. 10. 2018

Minulý rok se Vojta Dyk s B-Side Bandem vydal na celorepublikové barové turné. Navštívili společně více než padesát měst. Letos koncertování pojali s větším odstupem. Jejich barovou show jsme mohli vidět třeba na Colour Of Ostrava, Sázava Festu nebo Mezi Ploty, ale klubové koncerty byly pouze čtyři. A to ne jen tak ledajaké. Speciální hosté Ondřej Brzobohatý a Ondřej Ruml dodali již zajetému konceptu novou šťávu.

Vojta Dyk a B-Side Band rozvášnili publikum Smetanovy Litomyšle

Ve swingu jsou ryby ve vodě

Setlist se až na výjimky držel ozkoušených skladeb. Show zahájili klasickou otevírací peckou Let’s Go To Work, kterou si big band vypůjčil od svých francouzských kolegů Electro Deluxe. Ti se za pár týdnů představí i v Sono centru v rámci Jazz Groove Brno. Nechyběly autorské skladby Thyphoon Baby, Sister Sadie, Beat ve swingu nebo Vihorlat. Po převleku prvního kostýmu a sólové skladbě saxofonisty Michala Žáčka přivítal Dyk svého prvního hosta.

S Ondřejem Rumlem, se kterým jsou dlouholetí kamarádi nejen z Bernsteinovy mše, vystřihl dokonalý swingový duet Four. Svou přesnou intonací při sketování odzbrojili každého v sále a dali jasně najevo, že jsou ve swingu jako ryby ve vodě. Na druhou skladbu dorazil Ondřej Brzobohatý. Před pár dny tito dva sympaťáci vydali klip ke skladbě z nové Ondřejovy desky. Máme rádi jazz tak poprvé společně zazpívali za zády velkého big bandu a v plné parádě.

Před druhou sólovou skladbou Michala Žáčka Vojtěch vysvětlil, proč si pro tento koncert vybral zrovna datum 8. října. Jeho táta slavil 90. narozeniny. Všichni mu v sále za bouřlivého potlesku zazpívali oblíbenou skladbu Tancuj tancuj vykrúcaj. Popřáli k nádhernému jubileu a připili si na jeho zdraví.

Pak už následovala nekontrolovatelná party s energií, které nebylo úniku. Po vytleskaném přídavku přišli opět na pódium společně všichni tři a koncert dozpívali. Před diváky se vytasili s klasikou Když jdou na mužskýho léta, Celebration od Kool And The Gang, s nadsázkou interpretovanou skladbou My z Kačerova, která na každém koncertě sklidila nevídaný úspěch. A celý večer zakončili komickým výstupem ve skladbě Popřejme si dobrý den.

Tato sestava kapele svědčí. Je to živé, barevné a do posledního slova a pohybu propracované. Jejich koncerty baví diváky všech věkových skupin, muže i ženy. V zákulisí se šušká, že by snad další kroky kapely již měly zahrnout i tyto dva skvělé swingaře. Nechme se tedy překvapit, s čím produkce přijde.

Text: Lucie Šimůnková, foto: Tino Kratochvíl

Témata: Vojta Dyk, B-Side Band, Ondřej Ruml, Ondřej Brzobohatý

5,00