Vydáno 30.04.2017 | autor: Matěj Chalupa

Ačkoli větší část programu patřila českým kapelám, sobotní závěr brněnského festivalu Čarodějáles potěšil i příznivce zahraniční scény. Vystoupili Dog Eat Dog, The Qemists, Kensington a Clawfinger

LIVE: Závěr Čarodějálesu v Brně ovládly zahraniční hvězdy v čele s Dog Eat Dog, Clawfinger nebo Kensington Dog Eat Dog patřili k hvězdám Čarodějálesu. Foto: Romana Šlapáková

ČARODĚJÁLES
KOUPALIŠTĚ RIVIÉRA, BRNO
28. - 29. 4. 2017

Jako první ze zahraničních headlinerů zahráli Dog Eat Dog, kteří jsou navzdory svým kořenům v České republice jako doma. K tomu napovídá jak řada českých muzikantů, kteří se během jejich setu objeví na podiu, tak anglicko-český projev frontmana Johna Connora, který se češtiny rozhodně nebojí a nezdráhá se hecovat publikum v obou jazycích. I díky tomu bere dle svých slov kapela české publikum jako svoje vlastní. To vše se potvrdilo i během vystoupení na Čarodějálesu. Byla to rap-metalová show s trochou divadla a vzpomínání na to, že Dog Eat Dog jsou na hudební scéně už téměř 30 let.

FOTOREPORT: Desátý ročník Čarodějálesu přivezl Dog Eat Dog, Clawfinger, Kensington i The Qemists

Na vedlejší stage nastoupivší The Qemists se o slovo nikterak nehlásili, prostě si jej vzali. Svoji kombinaci rocku a elektronické hudby se nebáli zpříma pustit do návštěvníků a neobávali se, co jejich hudba s přítomnými udělá. To mělo za výsledek příjemnou party náladu již v brzkých hodinách. Ačkoli by se podobná energická směsice elektroniky hodila spíše na závěr festivalu, ani ve svém čase nezklamala a přítomné návštěvníky rozhýbala a přivedla do taneční nálady.

Pro řadu návštěvníků nepochybně headlineři festivalu, nizozemští Kensington, na sebe sice nechali pár minut čekat, vše ale vynahradili bezchybným rockovým vystoupením, které na rozdíl třeba od Dog Eat Dog neprokládali zbytečným povídáním, pozdravili město a fanoušky a dále se věnovali svému programu. Ten kromě starších ověřených songů nabízel i několik kusů z nového alba Control, které kapela vydala v loňském roce. I s ním se k nám již podívala, po letošním únorovém koncertě v Lucerna Music Baru se tak opět vrátila potěšit stále rostoucí fanouškovskou základnu v Česku. Svoji oblíbenost a lidskou obyčejnost pak kapela potvrdila trávením času s fanoušky v areálu festivalu, kde se s každým příchozím neváhala vyfotit, prohodit pár slov či zajít na drink.

Úplný závěr festivalu patřil švédům Clawfinger, kteří svojí tanečně-metalovou kombinací nadchli zejména skalní fanoušky. Ti se na ně těšili od samotného začátku festivalu a bylo zřejmé, že jich rozhodně není málo. Zatímco se Kensington procházeli areálem a s radostí se věnovali svým fanouškům, Clawfinger mezitím svými dunivými tóny rozdávali radost všem, kteří se rozhodli si i poslední kapelu festivalu užít řádně pod pódiem. A že takových jedinců rozhodně nebylo málo.

text: Matěj Chalupa, foto: Romana Šlapáková

Témata: Čarodějáles, Clawfinger, Kensington, The Qemists, Dog Eat Dog

4,00