Nightwish se v návaznosti na vydání své kompilace Decades vydali znovu na turné. A jak je jejich milým zvykem, neopomněli přitom ani naši zem, když zavítali do pražské O2 areny.

LIVE: Nightwish v Praze potěšili, ale nepřekvapili LIVE: Nightwish v Praze potěšili, ale nepřekvapili

NIGHTWISH
O2 ARENA, PRAHA
19. 11. 2018

Hlavní a vlastně i tak nějak jedinou přidanou hodnotou nové výběrovky je remasterování zvukové kvality, což ocení zejména audiofilové, kterých je mezi posluchači metalové hudby nezanedbatelná část.

A o čistotě to bylo i v případě předkapely Beast In Black, v níž se frontman staral jak o krásné, čisté zpěvy, tak i o pořádný chlapský murmur. Fanoušci osmdesátkového metalu si přišli na své a kdo neměl dost, dočká se nejprve v lednu, kdy jim vyjde druhá deska, a následně ještě v létě, kdy se skupina podívá na plzeňský Metalfest.

FOTOREPORT: Nightwish naplnili O2 arenu, ohnivé show vévodila princezna bojovnice Floor Jansen

Hlavní hvězdy své dvouhodinové vystoupení sjely přesně podle scénáře, který fungoval na předchozích evropských štacích. Bylo znát, že dnes už jsou ve stavu, kdy u nich na improvizace není místo. Ono to koneckonců při všech těch záběrech na promítacích plátnech, pyrotechnice a předtočených linkách smyčců a dalších nástrojů, s nimiž musí být Nightwish v synchronizované symbióze, ani jinak nejde. A co si budeme povídat, je to i trochu škoda, protože přirozenost, lidské chyby a neočekávané situace bývají mnohdy silnějším zážitkem než desátá vystřelená rachejtle během půl hodiny.

V každém případě si ale fanoušci jen stěží mohou žehrat na to, že by nedostali, na co přišli. Tedy početnou sadu dnes už klasických hitů symfonického metalu, mezi nimiž nemohly chybět Nemo, Wish I Had An Angel, I Want My Tears Back nebo z novějších skladeb dnes už zcela etablovaný singl Élan. Pěvecké dovednosti Floor Jansen také skvěle vynikly ve vokální exhibici Dead Boy's Poem a závěru Come Cover Me, zbytek kapely samozřejmě zdatně sekundoval, přičemž speciální pochvala letí za neúnavným bubeníkem.

Odpovědí fanoušků na to bylo mohutné hrození a nekončící headbanging. Bohužel to ale platí jen pro první řady v prostoru na stání. V zadní části a na ochozech obou pater byl sice krásný pohled na vyprodanou halu, atmosféra v publiku ale bohužel až na kotel zůstala za očekáváním. Výjimkou bohužel nebyli ani jedinci, kteří každou druhou písničku natáčeli na tablet. A to i přesto, že je hlas vypravěče v úvodu show žádal, "aby si od toho digitálního otroctví dali alespoň na dvě hodiny pokoj".

A to přitom Nightwish, se vší úctou k nim, nepředváděli vlastně nic moc nového, co by to natáčení alespoň ospravedlňovalo. Což je ale logické, vzhledem k tomu, k jaké příležitosti toto turné vzniklo. Být proto z jejich show nadšený je sice možné, neboť set to byl zcela určitě povedený, pisateli se to ale s přihlédnutím k velmi podobnému koncertu, jaký jsme od finské šestice mohli vidět například v Tipsport aréně, bohužel nepodařilo. S přihlédnutím k časosběrnému programu tentokrát tedy hodnotíme lehce nadprůměrně a o to více vyhlížíme příští českou zastávku. Třeba už i s novým albem.

Setlist: Dark Chest Of Wonders, Wish I Had An Angel, 10th Man Down, Come Cover Me, Gethsemane, Élan, Sacrament Of Wilderness, Dead Boy's Poem, Elvenjig (tradicionála), Elvenpath, I Want My Tears Back, Last Ride Of The Day, The Carpenter, The Kinslayer, Devil & The Deep Dark Ocean, Nemo, Slaying The Dreamer, The Greatest Show On Earth, Ghost Love Score

text: Jan Trávníček, foto: Marek Holoubek

Témata: Nightwish, Floor Jansen, O2 arena

3,50