RECENZE: Miss maringotka se v podání Wohnout vyrovná komfortnímu karavanu

RECENZE: Miss maringotka se v podání Wohnout vyrovná komfortnímu karavanu RECENZE: Miss maringotka se v podání Wohnout vyrovná komfortnímu karavanu

Wohnout

Miss maringotka

Bída s nouzí, Bollywood, Mandragora, Sladký dřevo, Depardieu, Miss maringotka, Hloupá písnička, Tlama, Záchytka, Pikle, Havajská spojka, Hanuman, Hudba léčí

13 trax / 45:05 min

Vydavatel: Warner Music

Novinka nevznikla bez komplikací ani takzvaně na první dobrou. Že se s ní formace trochu trápila, není na výsledku v nejmenším znát. Album je dobře poskládané, přináší čtyřicet pět minut pohodové, nestrojené muziky. Ani chvíli nenudí. Naštěstí nebyl použit scénář "pustíme se do toho plnou parou, postupně ubereme, potom přijde vrchol, závěr zase zklidníme". Podání je přímočaré, bez jakýchkoliv zbytečných pokusů zničehonic ohromit.

Úvodní píseň Bída s nouzí začíná prostým, svatouškovským, přitom mírně poťouchlým pozdravem. Po první čtvrt minutě, ve chvíli, kdy se ke kytaře přidá zbytek formace, přichází nezastavitelný hudební proud. Je to jako kdybychom pustili sněhovou kouli z velkého kopce a ona na sebe nabalovala vše, co jí přijde do cesty. Okamžitě k sobě posluchače až hypnoticky připoutá. Tato skladba bude mít jako pátá v pořadí svůj videoklip, který by měl být zveřejněn již brzy. Vizuální zpracování by si ale zasloužily všechny novinky. Žádná není výrazně lepší nebo horší než ostatní. Snad se tedy ještě dočkáme klipu třeba k rozvážné Miss maringotce, bláznivé Záchytce nebo "hospodské hymně" Havajská spojka.

Wohnout nahráli album Miss Maringotka až na druhý pokus, s původní verzí nebyli spokojeni

NÁLOŽ POZITIVNÍ ENERGIE

Z celého alba nepatrně vyčnívá pouze singl Hudba léčí, který je v éteru nejdéle. Už od června loňského roku. Podstatný part v něm patří trumpetistovi Laco Déczimu. Žádný jiný host tentokrát nedostal tolik prostoru. Kapela se rozmýšlela, zda píseň zařadit. Miss maringotku uzavírá a je dobře, že tu má své místo. Tím spíš, že ji Wohnouti nechtějí hrát bez Laca naživo.

Deska Miss maringotka baví od prvního poslechu. Na nové písně není potřeba si zvykat, několikrát si je přehrávat a postupně jim přicházet na chuť. Dají se považovat za „wohnoutí klasiku“. I bez znalosti slov hned svádí k alespoň pobrukování si.

Wohnout v Lucerně pokřtili novou desku Miss maringotka svými polibky

Deváté studiové album skupiny je jednoduché. Obyčejné, ale ne tuctové. Wohnouti jsou i po dvaadvaceti letech na scéně v kondici. Vmžiku dokážou prostřednictvím své muziky posluchače nakazit dobrou náladou. "Zvláštním do tebe kouzlem jsem se dostala, zavrtala se písnička" – a to nejen ta Hloupá. Pustit si novou desku Miss maringotka bude vždy dobrý nápad.

Text: Jitka Fialková, foto: Martin Šimral

Témata: Wohnout, Miss maringotka, Hloupá písnička, Hudba léčí, Laco Déczi

4,00