Vydáno 05.06.2025 | autor: Andrea Štipčáková
Výlet do Itálie, absurdní momenty a omylem přerušený pohřeb. Klip k písni Gigolo kapely Post-It vznikal na pláži v Manfredonii a v malebném městečku Monte Sant'Angelo. Režie se ujala Markéta Oddfisch-Nešlehová. Skladba je součástí debutového alba kapely kolem Czendy Urbánka s názvem Ideál.
Příběh českého hitu: Post-It – Gigolo
Píseň Gigolo z debutového alba Post-It vydaného v roce 2004 pod názvem Ideál je jedním z nejvýraznějších singlů kapely. Energická skladba, kombinující tvrdší kytarový základ s melodickým refrénem, se rychle stala koncertní stálicí. Videoklip k ní vznikl v létě 2005 během cesty do Itálie.
Příběh českého hitu: POST-IT - Závislost
„Na klip Gigolo vzpomínám rád,“ říká s odstupem bubeník Pavel Bek alias Bekouš. „Točili jsme ho v kempu Mattinata, kde jsme bydleli společně s našimi fanoušky, pro které jsme v Itálii hráli. Natáčení probíhalo na několika místech – na pláži v Manfredonii a v malebném městečku Monte Sant'Angelo.“ Právě na tomto poutním místě vznikla dnes už legendární historka, která poznamenala celý natáčecí den.
„Dle scénáře měl Gigolo ve španělském oblečku zvolit taktiku na holky sedící na schodech pod kostelem a vábit je svým tancem. Vše šlo podle plánu – tancuju, vábím – a najednou se otevřou dveře kostela a vychází ven procesí s početnou rodinou a rakví.“ Hudebník dodává, že chvíli pokračoval v roli, ale rychle pochopil nevhodnost situace. „Všichni koukali na mě, takže vůbec netušili, co se děje za jejich zády. A já najednou nevěděl, jestli se mám omluvit, utéct nebo zůstat v roli. Dámy plakaly tak srdceryvně, že Monte Sant'Angelo utichlo. A ještě se na mě dívaly, jako bych si z nich dělal srandu.“
ROCKBLOG: Czenda Urbánek (Post-It) - Náš comeback se spustil samovolně jako lavina
Produkční tým tehdy musel přerušit natáčení na víc než dvě hodiny, dokud se truchlící rodina nevzdálila. Nebyla to ale jediná bizarní událost, která během natáčení klipu nastala. Druhá se odehrála přímo v kempu Mattinata, kde vznikala scénka v umývárně, v níž Gigolo svádí mladou ženu během ranní hygieny. „Režisérka najednou řekla – stop. Takhle nahatý v koupelně, to je hloupý. Nemáte někdo župan? A nikdo nic… kdo si taky bere župan na rockovej koncert do Itálie,“ vzpomíná Bek.
Situaci zachránila náhoda – kolem umýváren právě procházela osmdesátiletá paní v růžovém županu. Bek sebral odvahu a s úsměvem ji požádal o zapůjčení. „Bez problému mi ho dala. Loučím se, oblékám si její župan a jdu točit. Scéna je skoro hotová, a rejža říká – pauza. Tak si jdu dát foukačku, opřu se o olivovník, vytáhnu cigáro a automaticky sahám do kapsy pro zapalovač. Nahmatám cosi podivnýho, vytáhnu jetou vatovou vložku a zírám na ni tak dlouho, až mi vypadne cigáro z pusy.“
V tu chvíli zaznělo z dálky: „Všichni na plac!“ Bek vložku vrátil do kapsy a s klidem se vrátil do záběru. „Celá ta scénka v umývárně je s vložkou v kapse. Trochu mi byla cítit ruka při čištění zubů, ale dal jsem to. A madam jsem s lišáckým úsměvem vrátil župan, včetně jejího nákladu.“
Text: Andrea Štipčáková, foto: archiv Post-It
Témata: Post-It, Czenda Urbánek, Jiří Brablc, Petr Kapoun, Pavel Bek, Gigolo, Ideál, příběh hitu