LIVE: Charismatická, uhrančivá, jedinečná. Zpěvačka LP si podmanila pražské publikum v O2 Universu

Vydáno 02.03.2024 | autor: Aleš Materna

Americká zpěvačka a skladatelka s italskými kořeny LP, celým jménem Laura Pergolizzi, si svou slávu musela tvrdě a dlouze odpracovat, o to více si ji nyní užívá. A fanoušci, kterých má po celém světě milióny, spolu s ní. Koncert v pražské hale O2 universum ji představil v obdivuhodné formě a ukázal, že mezi současnými pop rockovými zpěvačkami má jen velice malou konkurenci.

LIVE: Charismatická, uhrančivá, jedinečná. Zpěvačka LP si podmanila pražské publikum v O2 Universu LIVE: Charismatická, uhrančivá, jedinečná. Zpěvačka LP si podmanila pražské publikum v O2 Universu

LP

Praha, O2 universum

1. 3. 2024

Dlouhá léta platila spíše jen za výbornou skladatelku. Spolupráce s Beyoncé, Rihannou, Christinou Aguillerou, Backstreet Boys nebo Cher ji sice přinesla respekt v hudebních kruzích, nicméně na obdiv fanoušků si musela trpělivě počkat. Debutovou desku vydala v roce 2001, ale průlom nastal až o patnáct let později s jejím čtvrtým albem Lost On You. Stejnojmenný hit (a videoklip nyní už s více než miliardou zhlédnutí) zaznamenal tak neuvěřitelný úspěch, až se nahrávací business otřásl. I dalšími skladbami a alby však LP ukázala, že není pouze autorkou jednoho hitu, ale že opravdu výrazných songů má v zásobě desítky. A co hlavně: je majitelkou jedinečného a rozsahem velkého hlasu, což ve spojení s její uhrančivostí ve výrazu a charisma v přednesu písní tvoří neodolatelný a originální mix současné pop rockové zpěvačky, která kombinuje starší hudební postupy s těmi moderními, a ve svém oboru patří k absolutní špičce.

Na turné k propagaci aktuálního sedmého alba Love Lines dostála všem předpokladům a ačkoliv jsem ji naživo viděl poprvé (a před koncertem jsem mírně řečeno trochu blahosklonně neočekával žádné zázraky), doslova mě okouzlila a vtáhla do svého originálního světa. Rockerka spíše s mužskou vizáží, postavou a vzhledem, ale i vyjadřovacími schopnostmi často přirovnávána k mladému Bobu Dylanovi, se ukázala nejen jako zpěvačka, které stačí vstoupit na pódium, a všechny zraky jsou přikovány k ní, ale také jako výborná šoumenka, energický čertík vytažený z krabičky, bitý diblík rozdávající radost a pohrávající si s náladami a emocemi fanoušků, namačkaných pod pódiem, i těch sedících na ochozech.

Za zády se čtyřčlennou kapelou, z nichž nejvýraznější byl dlouhovlasý kytarista, odehrála a odzpívala koncert s více než dvacítkou písní, které jsou charakteristické přesvědčivými melodiemi s lehce alternativním nádechem, nikterak zahalené do moderních efektů, ale důsledně zahrané na živé nástroje. S LP tak trochu zažíváme nostalgický návrat do osmdesátých let, ovšem v modernějším pojetí.

Úvod obstarala písnička Golden, která také otevírá její nejnovější album, a následoval Love song, taktéž z desky Love Lines – písně z ní zahrané naživo dokazují, o jak silný opus se jedná, vždyť z dvanácti jich na pražském koncertě zaznělo hned devět, tedy skoro polovina koncertních položek. A žádná z nich nejen že nepropadla, ale mohla směle soupeřit se staršími hity. Z nich nemohly chybět všemi hlasivkami zpívaná Lost On You či baladická Recovery. Vrcholem večera však nebyly jen tyto, ale rozehřát publikum dokázala LP vlastně ve všech písních a finále bylo parádní – Dayglow (klip k této písni před časem natáčela zpěvačka v Praze se svými fanoušky) a Long Goodbay, v přídavcích pak strhující One Last Time, při nichž už i lidé do té doby sedící na sedadlech stáli, tančili a zpívali.

LP ukázala, že postupuje pozvolnými kroky stále vpřed a výš, její další tak u nás zřejmě již povedou do O2 areny. V Praze před pár lety začínala koncerty v klubu Roxy, a přes Forum Karlín dospěla až do menší vysočanské haly, která se už zdá pro umělce jejího formátu příliš malá. Svým koncertem plným výrazných písní a hlavně takřka neuvěřitelného pěveckého výkonu, kdy její hlas dokázal hlavně ve vypjatých vysokých polohách být čistý a jasný, zároveň průrazný, a její fistule, se doslova zadírala do kůže, ukázala, jak fanoušci a publikum dokáží ocenit, pokud do hudby, přednesu a vystoupení umělec vloží celé své srdce a duši, a doslova se fyzicky i pěvecky rozdá z posledních sil. Ti, kdo tam se mnou byli, to jistě potvrdí.

Text: Aleš Materna Foto: Michal Benák
Témata: LP, Laura Pergolizzi, Love Lines, O2 universum

0,00