LIVE: Destroyer přenesl allenovskou romantiku na pódium klubu

Vydáno 23.06.2016 | autor: Alena Bílková

V zahraničí do nebes vynášený Dan Bejar se poprvé se svým projektem Destroyer podíval do Prahy. Přestože pod tímto názvem (který k projektu svou tonalitou nesedí) vydal už deset alb, vybral si pro Prahu údernou kompilaci pouze těch nejlepších hitů. Hudba par excellance ale rezonovala poloprázdným klubem.

LIVE: Destroyer přenesl allenovskou romantiku na pódium klubu Na Destroyer plno nebylo. Foto: Šárka Versiganová

DESTROYER + RYLEY WALKER
PRAHA, LUCERNA MUSIC BAR
22.6.2016

Dan Bejar s sebou přivezl jazzový orchestr, ve kterém nechyběly ani nástroje jako trubka, saxofon nebo příčná flétna. Společně se skupině podařilo vytvořit nostalgickou atmosféru dýchající zejména z poslední nahrávky Poison Season. New York třicátých let, intelektuální romantika Woodyho Allena ponořená do blikajících hvězd i projasněná divokým stroboskopem, duch klasiky, který by se nazapřel ani na programu přehlídky PROMS.

FOTOREPORT: Destroyer a Ryley Walker strhli pražský Lucerna Music Bar

EFEKTY I PŘÍPITKY

Kvalitní hudební zážitek podtrhl vypiplaný zvuk. Množství nástrojů doplňovala nemalá škála efektů, které vytvářel pomocí pedálů trumpetista. Z každého člena soukolí vyzařovalo charisma barového hráče (baskytarista s kloboukem naraženým hluboko do očí a havlovskými kalhotami nechtěně strhával pozornost), což podtrhoval i fakt, že si během koncertu muzikanti stíhali patřičně připíjet, ať už whisky nebo pivem.

Sám Dan velkou část koncertu strávil v podřepu na zemi a svou energickou polohu, kdy řezal do tamburíny, střídal s vyklidněnou, kdy až nepřítomně přejížděl očima po lidech v sále. Svůj nejnovější vál Times Square vypustil takřka na začátku, nejpopulárnější Kaputt dělil setlist na dvě poloviny a na závěr si dovolil epickou Bay of pigz. S tempem skladby se muzikanti postupně vynořovali ze tmy jako ve snu, vyšívaného táhlými tóny a uklidňujícím mazlivým hlasem Dana.

NEZKLAMAL ANI RYLEY WALKER

Je dobře, že si jako předskokana vybrali svého kamaráda Ryleyho Walkera. Ten svou animální a nadšenou hrou na kytaru připomínal naivního Mauglího s talentem Eda Sheerana. Svou pozitivní energií, kterou chtěl následně na nočním tahu Prahou rozdat celému městu, tvořil protiklad k Danu Bejarovi. Dan se totiž po koncertě vynořil z klubu nepozorovaně a sám, prakticky ignorující svět kolem sebe. Možná šel hledat inspiraci na Wenceslas square.

Koncert Destroyer v mnohém připomínal nedávné vystoupení projektu Sun Kil Moon. Komplikovaná osobnost v čele, vysoká produktivita ve vydávání alb, staromilská kvalitní hudba, kladná hodnocení recenzentů, podprůměrná návštěvnost.

S pohledem na Danova záda mizející ve žhnoucích ulicích noční letní Prahy se člověk neubránil myšlence: sezóna klubů pomalu končí a začíná čas festivalů. Bohudík.

text: Alena Bílková, Šárka Versiganová

Témata: Destroyer.  Dan Bejar, Ryley Walker, Lucerna Music Bar, Sun Kil Moon, kluby, koncerty