LIVE: Jedna duše, jedna vášeň. Metaloví Bloodywood dorazili do Prahy

Vydáno 15.03.2023 | autor: iREPORT

Metalisté Bloodywood z Nového Dillí zavítali do Prahy. V komornějších prostorách Rock Café rozproudili atmosféru a spolu se svými příznivci utvořili semknutý celek, který působil jako jedno - jedna duše, jedna vášeň, nehledě na to, kdo a odkud je či jaký je. Došlo i na circle pit, wall of death a moshpit. A nezaostávala ani předkapela v podobě Lake Malice, která ukázala, že to umí také pořádně rozjet.

LIVE: Jedna duše, jedna vášeň. Metaloví Bloodywood dorazili do Prahy LIVE: Jedna duše, jedna vášeň. Metaloví Bloodywood dorazili do Prahy

Bloodywood
Praha, Rock Café
14. 3. 2023

Bloodywood pražské Rock Café zcela vyprodali. Již hodinu před koncertem stála na schodech vedoucím do klubu fronta čekajících hlav. Té se jako první představili Lake Malice z jihoanglického Brightonu. Ve svém půlhodinovém setu dali najevo, že ačkoliv nejsou hlavními hvězdami večera, dokážou i oni obecenstvo rozehřát a rozhýbat.

Naživo čtyřčlenní Lake Malice rozhodně přední řady klubu bavili. Ražením jsou zařaditelní do alternative post-hardcoru/moderního metalcoru s občasným prvkem elektroniky. K tomu ještě přidejte ženské velení pod taktovkou čistého, screamingového i slovně odříkávaného hlasu potetované zpěvačky jménem Alice Guala (či pseudonymem Alice Lake) a můžete si udělat představu, jaká sestava je.

Pražským Rock Café se prohnala metalová bouře. Bloodywood nabili fanoušky energií

Její vystoupení bylo náležitě oceněno ovacemi. Samotná Alice působila velmi šťastným a spokojeným dojmem. Výkonem svedla přecházet od klidnějších pasáží až k těm vybouřeným s nádechem afektované metalové zloby (podle níž má kapela zřejmě v názvu anglické slovo „Malice“). Z ostatních muzikantů byla cítit nabitá energie a bavení se.

Poté už na pódium vtrhla indická směska Bloodywood s kořením nu-metalu a rapem, s čistým i tvrdším zpěvem a typicky k zemi původu etnicky folkovým podílem, zejména jak v použití živé doprovodné lidové perkuse zvané „dhol“ nebo lidové flétny, tak kombinací kromě angličtiny i rodilého indického jazyka v textech.

Jejich dráha má již od malých virálních coverových pop věcí a ustanoveného Indian Folk Metal Youtube kanálového začátku až po dnešní závratnou podobu s vlastním jménem i stylovým renomé značky originálního soundu našlápnuto na další ohromné věci. Se zatím jedním špičkovým plně řadovým debutovým albem na kontě, počinem Rakshak (název v překladu z híndského slova pro Ochránce) vyšlým v únoru 2022, už se zvládli zviditelnit.

Bloodywood odpálili svůj jednohodinový set naprosto bombově. Jeho složení bylo totožné s tím, se kterým se sestava představila při své tuzemské premiéře na Brutal Assault. V jednotlivých písních vzdali členové hold svým národním kořenům. V tom je zahrnuto také předávání důležitých poselství pro každého člověka, kdo o jejich metalovou tvorbu a sebevyjádření se stojí. Reakce na jejich úsilí na pódiu bylo korunováno jaksepatří obrovsky s respektem a obdivem, co prostě přirozeně autenticky umí a svedou.

A zpěvák Jayant, upřímně v prodlevách mezi písněmi rád opakující slovo „Praha“ (a ne „Prague“), vzdal čest České Republice nejlépe, jak mohl. Zpěvák Raoul zase dával neustále najevo vizuálně, slovně i pohybově svůj neotřelý pevný postoj a vyzýval lidi k vybití se. Zbytkem osazenstva kapely proudila napříč usměvavá a srdečná vazba, ale i rozjetá euforie, a to jak mezi sebou, tak i do kotle publika pod nimi.

Zlatým hřebem večera byl v samotném závěru skok Jayanta, Karana i Sarthaka ze stage mezi lidi. Ti je obklopili kolem dokola a s nadšením jim pomohli s částí songu Ari Ari. Na tento nejvíc možný přímý kontakt rozhodně nikdo nikdy nezapomene.

Bloodywood se letos objeví v České republice ještě jednou, a to v červnu na festivalu Rock For People.

Text: Vít “ViTTo” Hubička, foto: Petr Klepetko
Témata: Bloodywood, Lake Malice, Praha, Rock Café