LIVE: Lewis Capaldi balancoval v O2 areně na hraně stand-up show, jeho songy nad ním nakonec naštěstí vyhrály

Vydáno 18.02.2023 | autor: Kateřina Nováková

Šestadvacetiletý skotský zpěvák Lewis Capaldi se zastavil v Praze v rámci svého evropského turné k desce Broken by Desire to Be Heavenly Sent, která ale ještě nevyšla. Jak se nechal slyšet v různých rozhovorech, už měla být venku dávno, ale je prostě lenoch.

LIVE: Lewis Capaldi balancoval v O2 areně na hraně stand-up show, jeho songy nad ním nakonec naštěstí vyhrály LIVE: Lewis Capaldi balancoval v O2 areně na hraně stand-up show, jeho songy nad ním nakonec naštěstí vyhrály

Lewis Capaldi
Praha, O2 arena
17.2. 2023

Lewis Capaldi se v Praze ukázal už v roce 2019, tehdy ještě předskakoval ve Foru Karlín Bastille. Od té doby posbíral hromadu úspěchů, mezi nimi i nominaci Grammy a to, že se stal prvním skotkským sólovým interpretem v americkém žebříčku od roku 1981.

Svůj set v O2 areně otevřel prvním singlem Forget Me z plánované desky. První tóny odehrála čtyřčlenná kapela ještě bez Lewise, ten se přidal vzápětí. Mimochodem, tenhle song byl nominovaný v kategorii Song of the Year ostrovních Brit Awards. Naživo ho zahrál i minulý víkend na udílení cen. A i když mu cenu vyfoukl Harry Styles se skladbou As It Was, na dobré náladě mu to neubralo a od Harryho dostal pořádnou pusu, která obletěla celý svět.

LIVE: Lewis Capaldi by klidně mohl vystupovat i jako komik

Lewis Capaldi umí krásně balancovat na hraně křišťálově čisté a uvěřitelné srdceryvné dojemnosti a břitkého svérázného humoru najednou. To ukázal hned po prvním songu, kdy si neodpustil rozverné průpovídky o sexu i alkoholu. Při Lost On You žádal obecenstvo, aby netleskalo a nechalo ho sakra dozpívat song. Hlavní moment večera přišel, když se obří LED obrazovka spustila dolů a její horní část posloužila Lewisovi jako vyvýšené podium. Nezapomněl okomentovat, že je fakt vysoko a rozhodně mu to nedělá dobře a jeho, dosud čistě bílé kalhoty, už takové nejspíš nebudou. A taky, že si je jistý tím, že první řady vidí úplný h*vno. Song Bruises a jeho text je přitom zase další srdcerváč, který nenechá v klidu ani toho největšího cynika. Atmosféru songu krásně dokresluje připravená projekce, která částečně využívá obal singlu i vodu, která je hlavním tématem skladby.

Při skladbě Pointless už to vypadá na dokonalý závěr, Lewis si ale neodpustí odříkání posledních slůvek s dovětkem "bitch", takže závěrečná věta "Everything is Pointless Without You Bitch" je zase někde jinde. Tohle přeskakování z poťouchlých historek do kamionových náloží emocí je docela legrace. Lewis má neuvěřitelně čistý a silný hlas, který vždycky přehluší to jeho stand-upové druhé já. Během jedné z přestávek mezi songy Lewis dostal od fanynek dvoje legrační sluneční brýle, které prý sbírá.

Konec hlavní části koncertu po necelé hodině patřil s Hold Me While You Wait, kterou s muzikantem sborově zpívala celá hala. Pak přišly dva přídavky - songy How Im Feeling a Someone You Loved. Nechyběl kouř, nechyběly konfety. Necelých devadesát minut využil Lewis Capaldi víc než dobře.

Text: Kateřina Nováková, foto: Jan Nožička (O2 arena)
Témata: Lewis Capaldi, Broken by Desire to Be Heavenly Sent, Praha, O2 arena

4,00