LIVE: Marek Ztracený předvedl v Edenu jedinečnou show, na bicí si zahrál i jeho syn

Vydáno 17.06.2023 | autor: Aleš Materna

Bylo to velkolepé hudební divadlo. O tom, že Marek Ztracený umí předvést výbornou show, se mohli přesvědčit fanoušci už na jeho koncertech v O2 areně, ovšem vystoupení v Edenu překonalo veškerá očekávání. Jako hosté se na pódiu objevili Rytmus, Marta Jandová či herec Karel Roden. Největším překvapením však bylo, když zpěvák na pódium pozval dvanáctiletého syna Marka a ten zahrál na bicí v písničce O pravdě.  Ztracený také vyhlásil další ze svých smělých snů, kterého chce v budoucnu dosáhnout – vyprodat stadion ve Wembley.

LIVE: Marek Ztracený předvedl v Edenu jedinečnou show, na bicí si zahrál i jeho syn LIVE: Marek Ztracený předvedl v Edenu jedinečnou show, na bicí si zahrál i jeho syn

Marek Ztracený
Praha, Eden
16. 6. 2023

Již dlouho před začátkem celé akce se v okolí areálu fotbalového stadionu v Edenu trousily davy lidí, kteří si užívali letního počasí, piva, vína a nakupování upomínkových předmětů s logem umělce, triček, mikin, čepic a mnoha dalších nejen oděvních doplňků včetně nového CD Originál, které vyšlo právě u příležitosti konání těchto tří koncertů. Po otevření vchodů se vnitřní areál stadionu velice rychle plnil a každého hned při příchodu upoutalo skutečně obří pódium, zaplňující i s konstrukcí téměř zcela jednu stranu užší části stadionu. Pořadatelé akce avizovali překvapivý předkoncertní program, což skutečně přišlo, a to v podobě vystoupení Banjo bandu Ivana Mládka, který rozezpívával již pomalu zaplněný stadión svými letitými hity. Později se objevili i DJové, kteří se snažili udržovat natěšené publikum v dobré náladě.

Sny se plní. Marek Ztracený se v Edenu rozhodně neztratil

Přesně v osm hodin večer to vypuklo. Po krátkém intru a nástupu na pódium spustil Marek Ztracený se svou kapelou svůj úplně první hit, kterým prorazil do povědomí hudební veřejnosti, totiž písničku Ztrácíš, jejíž refrén spolu s ním zpíval skutečně téměř každý. Na to plynule navázal novější písní Originál, a ačkoliv se každý samozřejmě těšil nejvíc na interpretovy písničky, většina jen stála a koukala v ohromení na obří pódium a obrovské projekční plátno za kapelou, rozdělené na tři části, protože nejspíše nikdo z přítomných ještě u českého umělce něco takového nikdy neviděl. Bylo to vskutku monstrózní. Ale také velice účelné – ani ten nejmenší z fanoušků včetně dětí nemohl říct, že by z jakékoliv části stadiónu měl špatný výhled nebo neviděl, co se na pódiu děje. Na plátnech se střídaly záběry z mnoha kamer včetně té zavěšené na laně a projíždějící nad hlavami diváků, navíc vizualizace pódia byly opravdu velice vkusně a vtipně provedené – ne, tady se na ničem nešetřilo a technici či projekční designéři odvedli skutečně skvělou práci.

Co se týká hudební stránky, ač Marek Ztracený před koncertem v zákulisí přiznával mírnou nervozitu, aby se vše podařilo jak má, tak od počátku bylo vidět, jak umí pracovat s publikem, ale hlavně – jak umí zpívat a hrát na klavír. Myslím, že i ortodoxní rockeři, kterých se také na koncertě pár sešlo (hlavně jako doprovod svých partnerek) museli uznat, že to celé kapele zkrátka šlape a jsou výborně sehraní. Překvapením byl i výborný zvuk, u kterého bylo slyšet vše krásně čistě a přehledně.

Marek Ztracený avizoval mnoho překvapení a na několik skutečně došlo. V písničce Planeta jménem stres se na pódiu představil slovenský rapper Rytmus, o chvíli později v songu Tak ti tu říkám se v rukou posluchačů na tribunách zjevily žluté papírové čtverce, které na zpěvákův povel zvedli nad hlavu a objevilo se nádherné choreo, za které by se nestyděli ani skalní příznivci fotbalového klubu Slavie, a na jedné z tribun vytvořili nápis Sny se plní. Hned na to si zpěvák v písničce Káva a sex vystřihl duet s Martou Jandovou, a zpěvačka zase vystřihla seskok z klavíru a dokonce předvedla gymnastickou hvězdu. Na pódium přišel pozdravit všechny fanoušky také Karel Roden, ovšem to stále nebylo vše. Jedinečný a velice dojemný zážitek byl, když zpěvák na pódium pozval svého dvanáctiletého syna Marka juniora a ten odehrál na bicí celou písničku O pravdě, a ač ještě nikdy v životě nestál na pódiu před takovým davem lidí, natož aby před nimi hrál na hudební nástroj, zvládl vše s naprostou bravurou a přehledem. Jeden z vrcholů večera, u kterého mnoho lidí uronilo slzu.

Dalším překvapivým tahem bylo, když zpěvák spustil na klavír preludium, kde ukázal, jak skutečně skvělým klavíristou je, a plynule přešel v píseň Něco končí, kterou s ním na pódiu odehrály čtyři krásné violoncellistky. A pak nastal další z vrcholů, když Marek Ztracený začal na klavír písničku Já nemám strach od nedávno zesnulé zpěvačky Hany Zagorové, která se zcela nečekaně v nadživotní velikosti objevila na projekčním plátně ve žlutých šatech.

Koncert Marka Ztraceného v Edenu byl právě díky těmto momentům zcela jedinečný a zásadní v jeho kariéře. Ale aby nebylo pochyb o tom, že byl hlavně o překvapeních a mnoha pozvaných hostech, vizuální show plnou choreografií, svítících mobilů, nafouknutých balónů nad hlavami diváků či dýmu a závěrečném ohňostroji – ne, tato show byla hlavně o hudbě, povedených písničkách, kterých zaznělo 24, a z mnoha z nich se již staly celonárodní hity, a hlavně o skvělé zábavě a provedené show, která byla dotažená do posledního šroubku, a přesto se našly momenty, kdy i zpěvákovi ukápla slza a přeskočil dojetím hlas, zkrátka o lidském přístupu ale i profesionalitě kluka, který to dotáhl z malého šumavského městečka až na stadion v Edenu, který vyprodal hned třikrát po sobě. A před tím nelze jinak, než smeknout klobouk.

Text: Aleš Materna, foto: Lukáš Zima
Témata: Marek Ztracený, Marta Jandová, Richard Genzer, Karel Roden, Hana Zagorová, Eden, Praha

0,00