LIVE: Paramore se nezalekli ani deště, naživo jejich nový zvuk funguje

Vydáno 06.07.2017 | autor: redakce

I přes částečnou nepřízeň počasí se návštěvníci druhého festivalového dne na Rock for People dočkali možná největšího taháku letošního ročníku. Do České republiky přijela po čtyřech letech kapela Paramore. K vidění byli taky Dub FX nebo Mastodon. Více v reportu.

LIVE: Paramore se nezalekli ani deště, naživo jejich nový zvuk funguje LIVE: Paramore se nezalekli ani deště, naživo jejich nový zvuk funguje

MASTODON

Účast Mastodon na letošním ročníku byla hned od jejího oznámení vítána s nadšením. Pravda je ale taková, že nehrají hudbu pro každého. Těžko říct, kolik kolemjdoucích se včera okolo deváté večer náhodně zastavilo, protože je zaujala hudba jdoucí z hlavní stage. Tento fakt ovšem nemusel zajímat ani kapelu, ani jejich fanoušky. Atmosféra, která panovala pod pódiem, vytvářela dojem soukromé a uzavřené show pro pozvané. Doprovodné vokály v tomto případě převyšovaly kvalitu těch hlavních.

FOTOREPORT: Rock for People podruhé. Fanoušky Paramore nezastavil déšť ani blesky

SLAVES

Pro Slaves bylo vystoupení na Rock for People prvním u nás. Jedná se o dvoučlennou kapelu v čele se zpěvákem a bubeníkem v jedné osobě Isaacem Holmanem. Přestože po pódiu pobíhají jenom ve dvou, po zavření očí by nikoho nejspíš nenapadlo, že se nejedná o kapelu v plném složení. Set si střihli s vypůjčeným vybavením, jelikož to jejich bylo v odloženém letu.

DUB FX

Tenhle sympaťák z australského Sydney s hudbou začínal na ulici, přičemž se díky své vytrvalosti a neskutečnému talentu rychle dostal do podvědomí široké veřejnosti. Dub FX, vlastním jménem Benjamin Stanford, jezdí po světě sám, bez kapely, bez zvukaře. Za všechno, co při jeho koncertu slyšíte - improvizované beaty, skvělé sound efekty a zpěv - je zodpovědný právě Benjamin.

Vše zmíněné vytváří živě a před publikem, pomocí nejrůznějších efektů a looperu. Českým fanouškům je už dobře znám, Prahu si totiž při posledních tour dost oblíbil. Po dokončení svého setu zůstal ještě dlouhé minuty pobíhat v okolí hrazení, kde si podával ruce s každým, kdo o to stál.

PARAMORE

Hned poté, co se rozsvítila všechna připravená světla, na pódium zcela nenuceně přiběhla celá kapela, v čele s drobnou Hayley Williams. Žádné čekání na potlesk, žádné hvězdné manýry. Od první sekundy bylo jasné, že tahle parta nic nepředstírá, na nic si nehraje a přišla si sem užít hromadu srandy při hraní poctivé muziky.

RECENZE: Paramore zanevřeli na rock, z Hayley Williams je popová princezna

Okolo Paramore a jejich nové desky After Laughter se hned po jejím vydání vyrojilo mnoho negativních ohlasů. Tato deska je totiž zcela novou a neokoukanou verzí toho, na co jsme doposud byli zvyklí. Při hodinu a deset minut dlouhém setu bez přídavků bylo možné slyšet hned několik ukázek z tohoto alba. I ten největší odpůrce nového zvuku Paramore nakonec musel uznat, že After Laughter zní naživo prostě skvěle.

Jak sama zpěvačka ke konci sama zmínila, je to už deset let od vydání jejich desky Riot!, což bylo patřičně oslaveno již tradičním duetem Hayley a fanouška z publika při nesmrtelné hitovce Missery Business. Trochu zvláštní nadšení fanoušků pak bylo možné pozorovat v momentě, kdy začalo pršet. Stalo se tak při písničce Decode, kdy s prvními tóny, tak trochu poeticky, začaly padat drobné kapky děště, které tak dotvářely atmosféru vystoupení.

Již druhý koncert téhle party na RFP by se dal bez pochyby označit zlatým hřebem druhého dne, pokud ne rovnou celého festivalu. Po celých 70 minut všude panovala přátelská atmosféra, kterou umocňovala Hayley Williams svojí bezprostředností a tím, jak blízko publiku se vždy chtěla cítit, přičemž pro splnění posledního bodu neváhala stát v dešti, přesně jako my diváci. Hvězdné manýry a naučené fráze při setu Paramore prostě nenajdete.

text: Adéla Horelicová, foto: Lucie Nohlová

Témata: Rock for People, Paramore, Dub FX, Slaves, Mastodon, festivaly

4,50