LIVE: Pokáč, Mucha nebo Květy - TOP 5 vystoupení Alternativní scény na Mezi ploty a jedna velká hvězda k tomu

Vydáno 28.05.2018 | autor: Hana Bukáčková

Poslední květnový víkend patřil tradičně festivalu Mezi ploty, který byl v Bohnicích plný hudby, divadla a povídání. Navštívilo ho kolem dvaceti tisíc lidí. Letos nakročil do druhého čtvrtstoletí svým šestadvacátým ročníkem. Krom osvědčených festivalových tváří, které vídáme na mnohých jiných akcích, letos zazářili především interpreti na Alternativní scéně.

LIVE: Pokáč, Mucha nebo Květy - TOP 5 vystoupení Alternativní scény na Mezi ploty a jedna velká hvězda k tomu LIVE: Pokáč, Mucha nebo Květy - TOP 5 vystoupení Alternativní scény na Mezi ploty a jedna velká hvězda k tomu

Hvězda hlavní scény: Vojta Dyk & B-Side band

Ještě než začneme s méně provařenými tvářemi, sluší se vypíchnout Vojtu Dyka, který byl sladkou tečkou za dvoudenním nabitým programem. Vystoupil za doprovodu brněnské osmnáctihlavé kapely B-Side Band s moderním bigbandovým zvukem a neutuchající energií. Jeho pojízdný lokál, který s sebou poslední rok vozí, se bohužel v rámci pravidel festivalu obešel bez alkoholového opojení. Kromě vtipné písně Vihorlat nebyla nouze ani o řadu coverů, například Can't Stop The Feeling! Justina Timberlakea, Celebration od Kool & The Gang či přezpívání Kornova evergreenu Žal se odkládá, kde Dyk patřičně ukázal rozmanitost svého hlasového fondu.

Mucha

Kdo nejlépe zapadá svou vizáží i repertoárem do programu "bláznivého" festivalu? Přece Mucha s rozcuchaným hárem a praštěnou mluvou. Bezkonkurenční písničkářka svým feministickým punkem a ostrým jazykem bavila prostřednictvím svých textů. Mucha je v Praze jako doma, hrála tu i před týdnem s Baumaxou. Její texty se vztahují k nosným tématům a nebojí se rýpnout přímo do vosího hnízda svým břitkým humorem ze života. Skladby jako Nána, Chlapi sú ko*oti či Pan Pí*a jen těžko dostanete z hlavy.

Mucha v Rock Café zpívala své peprné hity

Květy

Brno zválcovalo pražský festival. Kromě B-Side Bandu a Muchy zářili i Květy. Bývá zvykem, že všechny kapely hrávají na festivalech průřez svojí tvorby, od starších osvědčených fláků až po ty nejnovější kousky. Květy byli výjimkou. Jako jediní dojeli s nejčerstvějším repertoárem, když hráli převážně písničky z posledních dvou desek Komik do půl osmý a Spí vánoční pták, které obě stihli vydat v loňském roce. Jak sami říkají, je to proto, že jsou psychopati a nápady potřebovali dostat ven. Klobouk dolů, že se oprostili od zavedeného festivalového klišé a nebyli jen kolovrátkem.

RECENZE: Experimentující Květy na nové desce baví i po půl osmé

Smrtislav

Projekt Tuzexe netřeba dlouze představovat. Jeho akustickou podobu jsme mohli slyšet na Scéně otevřeného umění, která neměla ani pódium a v nabitém programu byla snadno k přehlédnutí. O to zajímavější zážitek čekal návštěvníky. I když se hrálo akusticky, i tak se zkraje čekalo na místního technika, aby přišel s elektrikou, což vyvolalo úsměvné reakce. V okleštěné sestavě doplnila Tuzexe a kytaristu Jakuba ještě cellistka Anna Sauce. Odehráli místy depresivní a pochmurné věci z alba Notorickej samotář, včetně několika coverů, například nestárnoucího Milujem se čím dál víc

Smrtislav zahrál akusticky ve Valašském Meziříčí

Vesna

Projekt kolem Patricie Fuxové, autorky hitu Mám boky jako skříň, patřil mezi to nejženštější a nejtradičnější, co mohl festival nabídnout. Holky jsou prozatím festivaloví elévové a pomalu se rozkoukávají. Jsou světlem v tunelu pro lidové písně, které se v dnešní době pomalu, ale jistě ztrácejí v propadlišti dějin. Jejich hraní působí jako pohlazení v uspěchané době. Svými kostýmy obstarávají spolu s Mydy Rabycad příjemnou podívanou pro oko, kterou vybočují od ostatních.

Vesna interview: Folklór byl pro nás nepopsaný list, našly jsme v něm hloubku

Pokáč

Honza Pokorný zažívá po loňském vydání desky Vlasy žně. Pomalými kroky a svým YouTube kanálem se propracoval až na výsluní, takže by klidně mohl být ozdobou hlavní scény. Alternativní stage, kam ho pořadatelé umístili, proto byla nacpaná k prasknutí. Svým nekřečovitým vtipem a geniálností textů dokáže strhnout davy. Na Mezi ploty tomu nebylo jinak. Jeho doménou je to, že dokáže zpívat neobyčejně o obyčejných věcech. Každý se do písní typu Rád chodím na poštu, Zejtra je taky den nebo Co z tebe bude může vcítit, protože vykreslují banální situace, které jsme jistě všichni zažili.

Pokáčovo vlasaté jaro navštívilo i brněnské Metro

Text: Hana Bukáčková, foto: Radim Hromádko

Témata: Mezi ploty, Vojta Dyk, B-Side band, Smrtislav, Vesna, Mucha, Pokáč, Květy