LIVE: Hudební superkámoši Květy a Alen se skamarádili s Ostravou

Vydáno 07.05.2023 | autor: Barbora Kubalová

Na ostravském Havlíčkově nábřeží bylo živo. Zatímco teplé počasí vylákalo některé na posezení s pivem u řeky, do klubu Barrák se scházeli černě odění fanoušci metalu a podstatně barevněji oblečení lidé zase vyrazili hned vedle do klubu Dock na koncert brněnských Květů. A tam jsme se vypravili i my.

LIVE: Hudební superkámoši Květy a Alen se skamarádili s Ostravou LIVE: Hudební superkámoši Květy a Alen se skamarádili s Ostravou

Květy + Alen
Ostrava, Dock
6. 5. 2023

Jako první se ve velmi slušně naplněném klubu Dock představila ostravská rodačka písničkářka Alen se svou kapelou, kterou s Martinem Kyšperským, potažmo s celými Květy, pojí několikaletá spolupráce - Kyšperský produkoval její loňskou desku Tma, ona zase hostovala na desce Květy Květy. Sami svůj vztah během večera popsali jako “hudební superkámoši”, což se prý nedá říct jen tak o někom, a i během večera se obě kapely tak trochu navzájem prolínaly.

ROZHOVOR | Květy: Cítili jsme přetlak energie a na albu je to slyšet

Kapelu Alen, složenou z výborných instrumentalistů, doplnil pro tento večer i Ondřej Kyas z Květů, ve skladbě  Tajemství si pak zahostoval Martin Kyšperský, stejně jako na desce. Aleniny skladby nejsou z těch, které by osazenstvo klubu měly nějak výrazně roztančit, ale spíše přimět ho se zaposlouchat a zamyslet se, což se podařilo na výbornou. Přestože  pravděpodobně většina osazenstva klubu slyšela skladby poprvé, její melancholické texty se silnými melodiemi fungovaly velmi dobře. Určitě také bylo dobrým krokem posunout se od sólového hraní k hraní s doprovodnou kapelou - teprve s ní získaly songy pořádný drive. Alen je každopádně zajímavým objevem na tuzemské scéně, který si zaslouží více pozornosti.

Po krátké pauze už nastoupily na pódium Květy v lehce obměněné sestavě - od letošního roku s nimi totiž hraje nový (nejen) basák Jiří Habarta, jinak známý třeba z kapel Ghost of You nebo Levantodores. U Květů nehrozí, že byste u nich slyšeli tisíckrát ohraný stejný set největších hitů, občasně proložený novými věcmi. V jejich zhruba hodinu a půl dlouhém dobrodružném a nepředvídatelném playlistu samozřejmě nechyběla řada písní z poslední řadové desky Květy Květy, nezapomněli ale ani na skladby z projektu ústředního Dua (tedy Martin Kyšperský a Aleš Pilgr, jejichž album vyšlo v loňském roce), nebo na projekt YM. Nechyběly ani další zajímavé raritky z archivu.

Celkově se večer nesl ve velmi příjemné uvolněné atmosféře, Martin Kyšperský ho vtipně glosoval a kapela žánrově přeletovala od melancholických ploužáků k tvrdším vypalovačkám (kdo zná Květy jen letmo, asi by ho ani nenapadlo, jak moc rocková kapela to je). Je potřeba také vyzdvihnout velice dobré nazvučení. I když kapela sama přiznala, že svého zvukaře zařazením některých písní překvapila, na kvalitě zvuku se to nepodepsalo.

Svůj koncert, kterým se snažili “navázat na dědictví, které zanechali Suzanne Vega, Albert Camus a Hana Zagorová”, uzavřeli skladbou V jezeře mléka a mlhy, ale podle nadšených reakcí publika, které celé vystoupení provázely, bylo jasné, že přídavek nesmí chybět. A byl to přídavek “na přání” - ať už přání z publika nebo z kapely. Na skladbu Koňýku se na pódium opět vrátila Alen, která v této skladbě hostovala i na desce. Po energickém Synovi už přišel opravdu čas si Odpočinout, popřípadě si ještě pořídit něco z “kouzelného kufříku”. Zajít si na koncert Květů stojí za to, ať už je vidíte poprvé nebo podesáté. Pokaždé je to zážitek trochu jiný, ale vždy skvělý.

Text: Barbora Kubalová, foto: Lucie Levá (ilustrační)
Témata: Květy, Alen, Dock Ostrava

0,00