Vydáno 17.12.2016 | autor: redakce

Kdo si oblíbil tanzmetalovou klatovskou kapelu Trautenberk, která se inspirovala Krkonošskými pohádkami, ten nemohl chybět v plzeňském Divadle pod lampou. Předvánoční večírek stál za to!

LIVE: Trautenberk v Plzni spustil předvánoční masakr Trautenberk na archivním snímku. Foto: Martin Hanáček

TRAUTENBERK
DIVADLO POD LAMPOU, PLZEŇ
16. 12. 2016

Od 20 hodin se otevřely dveře do sálu, davy lidí už stepovaly před ním a neustále se valily další. Lampa byla vyprodaná již dlouho před termínem. Fronta byla nejen u vstupu, ale i na baru. Všichni byli pozitivně naladění, těšili se na známé tváře. Holky na baru hbitě obsluhovaly, takže na to, že bylo  natřískáno, nebyly velké čekací doby a fanoušci uspokojili svoji žízeň. Díky jim! Doslova našlapáno bylo dole i nahoře.

Na Trautenberk se chodí za každého počasí, zimě navzdory

Předkapelou byla skupina Soustrast, která rozeskákala první řady. Zapálení do hudby byli maximálně, to nám nakonec ukázal i basák, který si zapálil cigaretu a málem u toho uhořel, když mu chytly vlasy a přítomní ještě dlouho cítili ten odér. Měl co dělat, aby to před poslední písní uhasil. Každopádně rozjezd na výbornou.

Jen co Trautenberk hrábnul do strun, lidi začali doslova šílet. Rozezpívané a rozeskákané publikum už netrpělivě čekalo, až uslyší své oblíbené hity jako Kejklíř, Slepička, Pyroman Roman, Pytlák, Pot, Klatovák.... Na pódium naběhli kluci jako uragán v krásných kostkovaných košilích a jejich kraťásky s laclem - tradiční vycházkový bavorský obleček - byly víc než slušivé. Císler v buřince, brejličkách a se stařeckou holí ukazuje, jak se paří. V polovině koncertu rozhodil do davu pár kloboučků a sám si na hlavě nechal vánoční stromeček. Ani další člen převlečen za selku nezklamal, jeho kroj byl opět dokonalý. Snad jen ty vousy měl zase o trochu delší. Proporce v barevném kroji upoutaly nejednoho fanouška. Annička je prostě kus.

Lidovkou rozvlnili celou Lampu. Dav se okamžitě chytil a rozhýbal tak silně, že vlny a tlačenice namačkaných fanoušků lítaly od pódia až pod balkon. V tu chvíli jsem pochopila, proč mě kolegyně na začátku táhla pryč z davu, na bezpečné místo s pěknou vyhlídkou. Na parketu to bylo jako kdyz zatřepete akváriem s rybičkama. Tělo na tělo, nezřízeně, nespoutaně, ale happy a s úsměvem na opocených tvářích. Z téhle muziky jste prostě v rauši, ať chcete, nebo ne. Našlapaný koncert neměl chybu.

Další lidovka Skákal pes jasně naznačovala, že začne song Hajnej. Dav zpíval snad dřív než sám zpěvák....rozjetí fanoušci unášeli na rukou i pár nadšenců. Ke konci frontman skupiny Trautenberk poprosil rozjetý dav, aby udělal uprostřed prostor, že prý pojede sanitka a musí mít místo. Fanoušci se rozestoupili na dva tábory, když to odpočítal, tak se rozeběhli proti sobě a sice si tu pusu a obejmutí, jak plánoval, nedali, ale sanitku naštěstí nikdo nakonec nepotřeboval.

Na samém konci všichni začali zpívat známou lidovku: Až já budu velká, bude ze mě... a věta: "kdo neumí skákat není selka" byla opravdu zbytečná.... Písní Selka se s námi Klatováci rozloučili a pozvali nás na další plzeňský koncert, který se uskuteční v Šeříkovce 25. března 2017.

Chytlavé texty se posluchačům vryjí do paměti na pěkně dlouhou dobu, výkon muzikantů, důrazná rytmika, místy i rapový zpěv... Trautenberk nám to prostě naservíroval a jasně ukazuje, že i tvrdá hudba se dá pojmout jako zábavná show. Tohle všechno udělalo z koncertu super zážitek.

Každopádně předvánoční masakr, jak sliboval název koncertu, to fakt byl!

text: Jitka Šárová, foto: Martin Hanáček (archiv)

Témata: Trautenberk, tanzmetal, Divadlo pod lampou, koncerty