LIVE: Two Steps From Hell spravili zážitek z loňska. Diváci si vydupali přídavek včetně nového songu

Vydáno 18.09.2023 | autor: Natálie Bartlová

Po roční pauze opět zahrál v pražském O2 Universu orchestrální projekt Two Steps From Hell, tentokrát však s úplně jiným "vibe". Zatímco loňský koncert měl hluchá místa, letošní naplnil veškerá očekávání. A to navzdory tomu, že na obou koncertech vystoupila také zpěvačka Kamila Nývltová a setlist se z velké části opakoval, ačkoliv písně zazněly v jiném pořadí.

LIVE: Two Steps From Hell spravili zážitek z loňska. Diváci si vydupali přídavek včetně nového songu LIVE: Two Steps From Hell spravili zážitek z loňska. Diváci si vydupali přídavek včetně nového songu

Two Steps From Hell
Praha, O2 universum
17. 9. 2023

Two Steps From Hell se skládají ze dvou hlavních mozků a rukou, skladatelů a multiinstrumentalistů Thomase Bergersena a Nicka Phoenixe. Jejich hudební vize pak pomáhá uskutečňovat sbor a orchestr, které pocházejí snad pokaždé z jiné země. Z toho pak plyne nelehký úkol sladit se s různými umělci v jeden fungující celek. A to se tentokrát povedlo na obou víkendových koncertech, v sobotu 16. a neděli 17. září 2023.

Bezmála tříhodinový koncert odstartovala Protectors of the Earth z prvního oficiálního alba uskupení, což byla správná rozehřívací skladba pro epický koncert. Nechyběly ale ani zbrusu nové písně jako Harley Templar nebo loni vydané Away With Your Fairies z alba Myth. Právě u ní Thomas Bergersen, který v průběhu večera vystřídal snad všechny nástroje na pódiu, vysvětlil, co inspirovalo její vznik – byl to jeho dětský pokoj, v němž se jako mladý učil hrát a rozumět hudbě, což byl podle jeho slov proces na několik desítek let. Skladba Love Suite, která Away With Your Fairies předcházela, byla pomyslným zakončením tohoto procesu, jelikož podle Bergersena znázorňuje náročný přerod toho, co při tvoření slyší v hlavě, do něčeho, co pomocí not a dob mohou slyšet všichni ostatní.

Oba skladatelé neopomněli zmínit, že většina jejich studiových nahrávek vznikla v Praze s tuzemským symfonickým orchestrem, a ocenili také dlouholetou spolupráci s dirigentem Petrem Pololáníkem. Českou stopu dovršila hostující Kamila Nývltová, která se připojila na několik písniček.

Po více jak dvou hodinách hraní, jež dělila krátká pauza mezi „Part 1“ a „Part 2“, si ještě stále neunavení fanoušci doslova vydupali přídavek o třech písničkách, mezi nimiž byl povinný hit Heart of Courage (nejposlouchanější skladba uskupení na Spotify), ale také jedna novinka. Tou byla popově laděná píseň Fractured Soul od Nicka Phoenixe z ještě nevydaného alba Underdog, které pustí do světa teď v listopadu.

Je možné, že loňský koncert ovlivnilo jeho dlouhé odkládání kvůli pandemii covid-19 i rozčarování z války na Ukrajině, odkud také pocházel tehdejší orchestr. Plochá místa, kde tenkrát nikdo hudebně „nevyčníval“, se nyní přirozeně zaplnila a radostný a hluboký prožitek ze sdíleného hraní zaplnil sál.

Radostnou atmosféru koncertu dovršilo vběhnutí hlavních hvězd večera mezi diváky, kteří už na konci tleskali a pohupovali se ve stoje. Vzniklo tak něco na hraně koncertu klasické hudby a poprockové zábavy. Doufejme, že příští koncert bude také takový. Two Steps From Hell si u nás vylepšili skóre.

Text: Natálie Bartlová, foto: Joseph Eley (FB Two Steps From Hell)
Témata: Two Steps from Hell, Thomas Jacob Bergersen, Nick Phoenix, Praha, O2 Universum

4,50