LIVE: Vypsaná Fixa ještě nedopsala. Na vyprodaný křest nové desky znovu přilákala i mladé fanoušky

Vydáno 16.03.2017 | autor: Hana Bukáčková

Vypsaná fixa přehrála během křtu v pražské Akropoli tři čtvrtiny písní z nové desky přesně tak, jak jdou po sobě. Po představení novinek následovaly tradiční koncertní fláky, které potvrdily stále stoupající fixí mánii.

LIVE: Vypsaná Fixa ještě nedopsala. Na vyprodaný křest nové desky znovu přilákala i mladé fanoušky Vypsaná fixa ještě nedopsala a pokřtila album před vyprodanou pražskou Akropolí

VYPSANÁ FIXA
PALÁC AKROPOLIS
15. 3. 2017

Po úvodním neoficiálním uvedení nového klipu k písni Limity, která patří k nejzásadnějším kouskům z nové desky, vsadila kapela pouze na samotné hraní, bez kdovíjaké přidané hodnoty. Přesto se jednalo o silný moment v jejich kariéře. Na začátku fanoušky ani nepozdravili a rovnou se pustili do hraní, po vlažném rozjezdu večera se ale naštěstí kapela "probudila" a ventilovala svou typickou koncertní energii. Nechyběl ani stage diving, kdy snad každou minutu skákal fanoušek z pódia do publika, což je pro tuhle bandu opravdu více než specifické.

FOTOREPORT: Vypsaná fiXa křtila své nové album v narvané Akropoli!

Fixa naservírovala téměř celou novou desku, která vyšla nečekaně pod názvem skrývajícím se v osmisměrce začátkem února. Při představení nových písní jako by tomu "něco" chybělo, což bylo možná způsobeno tím, že Fixa ještě nemá nový repertoár tolik zažitý a hodně se soustředila na jeho bezchybné odehrání. To vyšlo nastejno, jako kdybychom si pustili album v zátiší obývaku. Díky tomu, že skupina nabídla před turné ke stažení desku zdarma, si ale nové písničky prozpěvovali téměř všichni přítomní, což koncertu přece jen pomohlo.

RECENZE: Vypsaná Fixa píše novou deskou svoji budoucnost

PUBLIKUM NESTÁRNE

Křest přišel na řadu po sedmé písničce z nové desky, kterou doplnilo výjimečně banjo Ondřeje Ježka, jež si odbylo svoji koncertní premiéru. Slavnostního aktu křtu se zhostili Mejla s Márdim, nikdo lepší se pro to prý nehodil. Křtilo se klasickým šampaňským. Poté už došlo na osvědčené provařené songy, které všichni milují a postupem času získali ještě větší kouzlo než v době jejich vzniku.

VIDEOROZHOVOR: Márdi (Vypsaná Fixa): Skákání fanoušků z pódia ke koncertům patří, problém je, že to lidi přestávají umět

Na Fixe je báječné, že umí strhnout celé davy, které bezmyšlenkovitě pogují v hlavním fanouškovském jádru, a také to, že její základna nestárne. Málokteré publikum se může pyšnit stále novými a mladšími fandy, jako v tomto případě, kdy si jdou mladí bezstarostně "skočit". Nadčasovost, melancholie, zároveň ale divokost a rock'n'roll v tom pravém slova smyslu patří mezi hlavní atributy oblíbené party ze San Piega, které ani po více než dvacetileté hudební historii neztrácí na síle.

Text a video: Hana Bukáčková, foto: Marek Holoubek

Témata: Vypsaná fixa, Tady to někde je, punk

4,50