LIVE: Rolničky rozdupány aneb Vánoční koncert Vypsané fixy

Vydáno 21.12.2016 | autor: redakce

Z narvaného nákupáku hurá do narvaného klubu. Jenže tady neřvaly děti a nestrkali se důchodci. Tady řádili fanoušci Vypsané fixy. V pražském Lucerna Music Baru se odehrálo vánoční vystoupení pardubické stálice. A kdo chyběl, nechť lituje. Anebo ať jde v lednu na další koncert, protože Vypsaná fixa dělá to, co umí. A umí to náramně.

LIVE: Rolničky rozdupány aneb Vánoční koncert Vypsané fixy Rolničky rozdupány aneb Vánoční koncert Vypsané fixy

VYPSANÁ FIXA

LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA
20. 12. 2016

Po roce Vánoce a stejně tak tradiční vánoční koncert Vypsané fixy v Lucerna Music Baru. Jeden z těch milejších rituálů před Vánoci, který se nemůže nechat ujít žádný skalní fanda pardubické party. A taky že nenechal. Úterní večer byl vyprodaný už daleko dopředu a na sociálních sítích se objevovaly další  poptávky. Kdo neměl koupený lístek, měl smůlu. Lucerna Music Bar tak byl narvaný k prasknutí a to se před vchodem táhla ještě dlouhá fronta. Vypsaná Fixa na sebe naštěstí nenechala dlouho čekat a odpálila koncert netradičním úvodem v podobě písničky Benzínka, kdy se sám Márdi předtstavil jako předkapela. záhy ho doplnili ostatní. Ale už to předznamenávalo vydařený průlet celou diskografií kapely. Nechyběly věci z počáteční tvorby, jako Stereoid nebo 1982, ani ty z posledního alba Krásný smutný den, dokonce i Karma je Mike Tyson.

FOTOREPORT: Vypsaná Fixa v LMB: Vánoční drogový večírek party ze San Piega byl opět výtečný!

Publikum bylo prakticky okamžitě ve varu a tím se i zvyšovala teplota vzduchu v sále. To však nevadilo ani fanouškům, ani kapele. Na pódiu se odehrával tradiční obrázek - bubeník Pítrs si koncert užíval a horko zaléval VÍNEM, baskytarista Mejn svěže doplňoval backvokály, kytarista Mejla prokládal cigárko s pohráváním si s podlahovými efekty a zpěvák Márdi sál a zároveň vysílal pozitivní energii. Zkrátka v pražském Lucerna Music Baru probíhala rock'n'rollová symbióza.

UKÁZKA Z NOVÉHO ALBA CHYBĚLA

Ať to byly skladby Dezolát, Čtyři slunce nebo Bubetka, většina fanoušků znala texty perfektně. A na to se spolehl i Márdi, který ve skvělé spolupráci hecoval dav ke zpívání. Na co však nedošlo, byla nejnovější písnička Trpaslík, kterou Vypsaná Fixa vypustila teprve letos na podzim a která by neměla chybět na zbrusu novém albu, jehož pracovní název je zatím VNH. Jeho zajímavostí má být hned několik zcela odlišných nahrávacích míst, kde jednotlivé skladby vznikaly.

V řadě už osmá studiová nahrávka má vyjít v lednu. Na to vzápětí navazují šňůrou po českých, moravských i slovenských klubech, ve kterých novinku hodlají pokřtít. Nejeden fanoušek je tak zvědavý, kam se "Fixa'' posune. Co se týče Trpaslíka, sama kapela ji prohlásila za nejhůře přijatou písničku v jejich historii. Ve skutečnosti jsou názory dosti rozličné. Možná právě proto na ni nedošlo.

Ale zpět do Lucerny, kde už kolabuje i teploměr. Na rozdíl od něj ale mají fanoušci čím dál více energie. A jako tradičně na tradičním vánočním koncertě Vypsané Fixy dochází i na stage diving - publikem bohužel milován i nenáviděn. Atmosféru v sále si pochválil i Márdi, který na pódiu zůstal sám s písní Antidepresivní rybička. Po kratičké pauze, kdy fanoušci kvíleli přídavek a přitom si "vypsaná čtveřice'' musela jen odskočit, to celý sál rozjel skoro do roztrhání těla. Strop music baru se rosil, hlasy sílily a nálada byla hmatatelná.

Nakonec byl přídavek ještě jeden a dav si užil písně jako Detaily nebo Mažoretka. Vánoční večírek s Vypsanou fixou byl zkrátka parádní. Kdo se chtěl odreagovat od vánočního shonu, ten tu našel skvělou příležitost. Obavy z nové desky jsou vlastně zbytečné, protože i kdyby u nějaké písničky tahle parta ujela, na koncertech to jistě dožene.

Vypsaná Fixa vystoupí také na vyhlášení hudebních cen Žebřík 10. března v Plzni.

Seznam koncertů jaro 2017:
27. 1. Frýdek-Místek Stoun