RECENZE: David Gilmour na velkém plátně - Návrat kytarové legendy do Pompejí

Vydáno 14.09.2017 | autor: Jiří Staněk

Pětačtyřicet let od sebe dělí legendární koncert Pink Floyd v Pompejích v roce 1971 a dvě zastávky Davida Gilmoura na témže místě v rámci loňského turné. Záznam David Gilmour v Pompejích ovládl 13. září i česká kina.

RECENZE: David Gilmour na velkém plátně - Návrat kytarové legendy do Pompejí RECENZE: David Gilmour na velkém plátně - Návrat kytarové legendy do Pompejí

David Gilmour v Pompejích

režie: Gavin Elder

5 A.M., Rattle That Lock, What Do You Want From Me, The Great Gig In The Sky, A Boat Lies Waiting, Wish You Were Here, In Any Tongue, High Hopes, One Of These Days, Shine On You Crazy Diamond, Sorrow, Run Like Hell, Time / Breathe (reprise), Comfortably Numb, Beauty

114 min

Distributor: Aerofilms

Není pochyb, že David Gilmour patří mezi největší kytarové legendy všech dob. Dechberoucí show doprovázena perfektním instrumentálním výkonem musela nadchnout každého, kdo kdy slyšel kapelu Pink Floyd nebo samotného Gilmoura naživo. Návrat jednoho z nejlepších kytaristů všech dob po pětačtyřiceti letech do Pompejí je takřka dokonalý. Celý tento fenomenální zážitek se dá však jednoduše zkazit nyní již tradičně (u koncertních filmů) tragickým zvukem v kinech.

RETRO: Připomeňte si památný koncert Pink Floyd v Praze

ŠPIČKOVÍ MUZIKANTI, GILMOUR VE SKVĚLÉ FORMĚ

Setlist mohl připadat některým divákům poněkud zvláštní. Gilmour si zde trochu pohrává s časem a skáče z jednoho období do druhého, na rozdíl od jeho bývalého kolegy Rogera Waterse to ale celé dramaturgii koncertu nikterak neškodí. Koncert šlape naprosto dokonale. Gilmour je stále ve skvělé formě a parádně se doplňuje s celou kapelou, která je tvořena špičkovými muzikanty z celého světa.

Režisér Gavin Elder si dokázal pohrát s kamerovými úhly tak, že jde Gilmorouvi a jeho kapele vidět doslova až pod ruce a lze tak krásně vnímat všechny emoce, které do hraní kapela dává.

Je zkrátka jasné, že zachytit veškerou koncertní atmosféru na velké plátno je nemožné, Gavin Elder však dokázal něco, na co se diváci budou moci dívat neustále dokola a před obrazovkami tleskat spolu s třítisícovým davem v Pompejích. A hlavně si vychutnávat legendární skladby, jako jsou například High Hopes z alba The Division Bell nebo fenomenální Comfortably Numb završená Gilmourovým velikánským kytarovým sólem v doprovodu velkolepého ohňostroje.

text: Jiří Staněk, foto: archiv interpreta

Témata: David Gilmour, David Gilmour v Pompejích, Pink Floyd

4,00