RECENZE: Hvězda neosoulu Jill Scott nezastavuje, ale vydavatelství rekapituluje

Vydáno 13.10.2015 | autor: Daniel Maršalík

Jill Scott v letech 2000 až 2007 vydala u labelu Hidden Beach tři studiová alba. Z nich hudební vydavatelství nyní sestavilo hitovou kompilaci Golden Moments. Jaká je? Dalo by se říci, že je to ideální společník pro všechny, kteří kouzlo zpěvaččina osobitého neosooulu ještě neobjevili.

RECENZE: Hvězda neosoulu Jill Scott nezastavuje, ale vydavatelství rekapituluje Jill Scott patří k nejvýraznějším představitelkám neosoulu

JILL SCOTT
GOLDEN MOMENTS
16 trax / 64:51 min
Sony Music / Bertus

Tracklist: Jilltro, Golden, He Loves Me (Lyzel in E Flat), Crown Royal, Slowly Surely, My Love, It's Love, Hate on Me, Whatever, Cross My Mind, The Way, Fact Is, The (I Need You), A Long Walk, Comes to Light (Everything), I Adore You, Gettin' In the Way

Jill Scott patří mezi výtečné zpěvačky a hlavní představitele subžánru neosoul, který začal být velmi oblíbený na konci 90. let minulého století. Hned po Eryce Badu je asi nejznámější ženskou interpretkou tohoto stylu. Její první alba získávala kladná hodnocení jak u kritiků, tak u fanoušků, a je tedy jasné, že i výběr singlů má vysoké kvality. Obsahuje patnáct digitálně remástrovaných známých skladeb včetně A Long Walk, The Way, Golden nebo Hate on Me. Jedinou "novinkou“ z archivu je akustická balada I Adore You, kde Jillin hlasový projev trošku připomíná Minnie Riperton. Skladba se mezi prověřenými písněmi neztrácí a je jen důkazem výjimečnosti dnes již třiačtyřicetileté Američanky.

RECENZE: Deska Jill Scott patří k tomu nejlepšímu ze současného R&B

Její neosoul je plný citu a emocí, Scott dokáže zazpívat jazz i r'n'b a mnoha featuringy dokazuje, že cítí i hip hop. Hosty však na aktuálním výběru největších hitů nenajdeme. Ty vyšly pohromadě již v roce 2007 na desce Collaborations.

Jill Scott se s bývalou nahrávací společnosti nerozešla v dobrém. Od odchodu nahrála již dvě studiové desky a pokaždé jejich vydání doprovázelo i album z archivu dřívějšího labelu. Výběrovka Golden Moments využívá promo aktivity, které zpěvačka podniká k nové desce Woman. Ta je sice z celé její diskografie nejslabší, ale Jill si zejména u amerických médií dokáže pozornost najít.

To v Česku je neosoul pouze pro fajnšmekry. Ne každý se na něj umí hýbat, aby ho hráli na diskotékách, a pro milovníky rapu je příliš zpěvný. Přesto si zpěvačka tak vysokých kvalit zaslouží, aby ji i středoevropané objevili. Kompilace Golden Moments nepřináší mnoho nového, ale je to ideální startovací meta pro ty, kdo neznají Jill nebo neosoul a chtějí to napravit.

BEST TRAX: Golden, Hate on Me, A Long Walk
ZKUS TAKY: Jill Scott – Woman, Erykah Badu – New Amerykah Part Two: Return of the Ankh, D'Angelo – Black Messiah

text: Daniel Maršalík