RECENZE: Limetal nepřekročil svůj stín

Vydáno 14.03.2017 | autor: redakce

Limetal svou novinkou nezbourá zavedené pořádky na české tvrdě rockové scéně. Kapela sice dokázala sobě i bývalému bubeníkovi, že může fungovat i bez něj, ale životaschopnost projektu prověří až příští měsíce a další album.

RECENZE: Limetal nepřekročil svůj stín Limetal nepřekročil svůj stín

Limetal

Limetal

Amerika, Sex N´ Roll, Na tenkém ledě, Neopustím svůj stín, S větrem v zádech, Stará garda, Posel špatných zpráv, Chiméra času, Mayday, Chlípná víla, Armagedon, Karolína, S větrem v zádech (rádio verze)

13 trax / 50:17 min

Vydavatel: BrainZone

Co mají společného Limetal a třeba Black Star Riders? Obě skvadry tvoří zkušení harcovníci a snaží se získat pozornost fanoušků pod novou zástavou. Scotta Gorhama a jeho spoluhráče k tomu sice vedly jiné důvody než okolnosti, kterým čelil Jaroslav Bartoň a spol., ale to není tak podstatné. Důležitý je výsledek. Zatím to vypadá, že Limetal bude muset vynaložit ještě více snahy, aby pro sebe mezi ostatními dravci urval pořádnou porci.

Novinka na rozdíl od "raritního" CD Pravdu ukáže čas má smysl. Osnovu celého příběhu můžete složit z pouhých názvů jednotlivých skladeb. Pětice se navzdory úvodní písni nesnaží objevit Ameriku. Přiznává, že sex a rock n'roll spolu úzce souvisejí. Dále je zřejmé, že pachuť z dobře známé aféry ještě zdaleka nevyprchala. Nicméně s větrem v zádech se skutečně snaží chytit druhý dech.

Limetal natočil debut v Los Angeles. Nahrávku pokřtí členové skupiny Kabát v Lucerna Music Baru

V podobném duchu by se dalo pokračovat. Bohužel při vší dobré vůli se kapela neubránila momentům, kdy v lepším případě jen shovívavě pozvednete obočí. Větší vynalézavost by neuškodila například v refrénu Sex N' Roll. Vzpomínka na zesnulé Stanislava Hranického a Jindřicha Kvitu v podobě recitativu uprostřed songu Posel špatných zpráv působí rovněž křečovitě.

METALOVÝ ARSENAL

Pokud nepatříte ke skalním fanouškům z období Citronu, pak vás nový materiál na první poslech těžko zaujme. V záplavě hudební produkce nenabízí nic, co byste již mnohokrát neslyšeli. Nutno zdůraznit, že hodnota alba se zvyšuje s každým dalším poslechem. Postupně oceníte Michalíkův přesvědčivý projev nebo nikterak okázalou, ovšem účinnou práci kytarového dua Bartoň/Šperl. Jak zazní v písničce S větrem v zádech, je evidentní, že Limetal si může říct: "Známe cíl a víme, kam se dát".

Problém je, že ke stejnému cíli už v minulosti zamířily a s úspěchem jej dosáhly stovky jiných kapel. Nevadí ani to, že deska potěší hlavně konzervativně založené fanoušky. Je jich dost, každý neprahne po experimentech. Ale na oslovení širších mas bude příště nutné přijít se silnějším a přesvědčivějším materiálem. Vzhledem k životopisům zúčastněných se jedná o zcela legitimní požadavek.

V pomyslném duelu s Citronem nelze jednoznačně určit vítěze. Cítit se tak mohou všichni. Citron je v posledních měsících v kurzu, jako už dlouho ne. Nyní může s vlastním repertoárem vystupovat i Limetal. Obě kapely připravily několik hitů, které budou skvěle fungovat při koncertech. Zároveň se však nevyvarovaly slabších momentů. Radim Pařízek měl v rukou od začátku nepochybně silnější karty - udržel značku Citron. Zůstal na jeho straně delší konec lana i poté, co mají obě znesvářené party na kontě čerstvé řadové album? Dle autora této recenze ano. S Limetalem je to jako s fotbalovým Arsenalem. Může vám být sympatický jeho přístup, ale podvědomě tušíte, že až na vrchol se takhle nedostane.

BEST TRAX: Amerika, Na tenkém ledě, Mayday
ZKUS TAKY: Citron - Rebelie rebelů, Malignant Tumour - The Metallist, Törr - Black 'N' Roll

text: Tomáš Rumler