RECENZE: Mr. Bungle se proměnili z bočního projektu pro fajnšmekry v all star band thrash metalistů. Kvalita nového alba tomu odpovídá

Vydáno 25.11.2020 | autor: Tomáš Rumler

Mike Patton oživil kapelu, která spala dvě dlouhé dekády. Kromě spoluhráčů, kteří pamatují začátky Mr. Bungle v polovině 80. let, je nová sestava vyšperkována metalovými legendami, jakými bez debat jsou Scott Ian a Dave Lombardo. Mr. Bungle výrazně přitvrdili, zrychlili a je to lahodné.

RECENZE: Mr. Bungle se proměnili z bočního projektu pro fajnšmekry v all star band thrash metalistů. Kvalita nového alba tomu odpovídá RECENZE: Mr. Bungle se proměnili z bočního projektu pro fajnšmekry v all star band thrash metalistů. Kvalita nového alba tomu odpovídá

Mr. Bungle

The Raging Wrath of the Easter Bunny Demo

Grizzly Adams, Anarchy Up Your Anus, Raping Your Mind, Hypocrites/Habla Español O Muere, Bungle Grind, Methematics, Eracist, Spreading The Thighs Of Death, Loss For Words, Glutton For Punishment, Sudden Death

11 skladeb / 56:27

Vydavatel: Ipecac Recordings

Superskupin je přibližně stejné množství, jako samozvaných epidemiologů. Nadužívání tohoto pojmu vede logicky k postupné apatii hudebních fanoušků, nicméně v tomto případě je zvýšená pozornost na místě. Trey Spruance a Trevor Dunn patří k Mr. Bungle od prvního dema a při vší úctě, jejich jména zvednou tep málokomu. Jenže duo Scott Ian z Anthrax a Dave Lombardo ze Suicidal Tendencies  a ex-Slayer patří do pomyslné thrashmetalové síně slávy. Jejich účast je zároveň nápovědou, kterým směrem se nevyzpytatelní Mr. Bungle tentokrát vydali.

LIVE: Lucerna Music Bar zaplnily šátky: Běsnili tam Suicidal Tendencies!

Ještě jednu věc je dobré vyjasnit: The Raging Wrath of the Easter Bunny Demo není demo nahrávka. Téměř hodinová plocha obsahuje regulérní album s patřičnou produkcí a zvukovým kabátem. Označit jej za novinku je však sporné, jelikož Mr. Bungle oprášili 34 let staré skladby ze stejnojmenného dema, navrch přihodili dvě cover verze od S.O.D. a Corrosion Of Conformity. Jak vidno, tahle banda umí pořádně zamotat hlavu.

A to ještě dřív, než se objeví Grizzly Adams. Rozhlíží se beze slov, žádné prudké pohyby. Je trochu nečitelný, další vývoj událostí může nabrat jakýkoliv směr. Nebude to ovšem směr California, třetí studiové album Mr. Bungle vydané v roce 1999. To je zřejmé už na konci úvodního tracku, kdy na scénu vstoupí Dave Lombardo. V hledáčku je úplně jiná destinace, respektive cílová skupina posluchačů.

Experimentální rocková kapela, pro kterou byla typická absolutní žánrová volnost a prvky avantgardy, zůstala za branou předešlého milénia. Inovovaný Mr. Bungle má blízko k seskupení Dead Cross, kde se sešla dvojice Lombardo & Patton. Jako pohon slouží thrash metal a hardcore. Svoboda, hravost i jistá míra poťouchlosti je stále přítomna, vždyť otěže přeci třímá Mike Patton. Kdo sleduje alespoň některé jeho aktivity mimo Faith No More, má jasno.

Nejmarkantněji se to projeví v Hypocrites/Habla Español O Muere. Kdyby Tom Araya za časů Slayer proložil například Angel Of Death popěvkem „la cucaracha, la cucaracha“, Kerry King by nejspíš překousnul kytaru. Pro Mr. Bungle podobné legrácky nejsou problém. Tenhle velikonoční zajíček si poskakuje podle svého. Má značné sebevědomí podložené zkušenostmi a prvotřídním umem. Tomuhle zajdovi je naprosto lhostejné, jak jeho okolí vnímá úskoky za hranice, které jsou pro ostatní členy komunity často nemyslitelné.

Patton dokazuje, že je schopen adaptovat se na libovolné prostředí. Přesto jeho směrem míří jediný - třebaže mírný - povzdech. Zde prezentovaný pěvecký projev jeho talent nenechá vyniknout v takové míře, jako když byl ve společnosti party, která se v kontextu s ním každému vybaví jako první. V řadách Faith No More je nezaměnitelný. Tato výsada se nyní pod nánosem agrese občas ztrácí.

Zapadnout by nemělo album The Raging Wrath Of The Easter Bunny Demo. Byť řady fanoušků Mr. Bungle patrně promíchá. Komu učarovaly rytmy Disco Volante z roku 1995, bude z nové společnosti na parketu nesvůj. Objeví se totiž mnoho neznámých tváří. A „tancovat“ se bude podle zcela jiných pravidel.

Text: Tomáš Rumler, foto: Buzz Osbourne, promo kapely
Témata: Mr. Bungle, Mike Patton, Faith No More, S.O.D. a Corrosion Of Conformity, Anthrax, Suicidal Tendencies, Slayer

4,00