RECENZE: Sarah & The Adams dokážou na nové desce potěšit hudbou i slovem

Vydáno 26.04.2020 | autor: Filip Pešta

Šárku Adámkovou a její kapelu možná nebude znát úplně každý. Ti, co si však nemůžou představit svůj život bez dvou předchozích desek její diskografie, vědí, že čekání na další počin není jen rozsáhlou ztrátou času. Po šesti letech se Sarah & The Adams hlásí s novou studiovkou, kterou opět potvrzují, že mnohdy je lepší dát o sobě vědět později, avšak rozhodně neklesat na kvalitě.

RECENZE: Sarah & The Adams dokážou na nové desce potěšit hudbou i slovem RECENZE: Sarah & The Adams dokážou na nové desce potěšit hudbou i slovem

Sarah & The Adams

Pověz mi

Skladby:  Svítá, Pověz mi, Když prší, Jarní, Chci věřit, Luny svit, Fouká, Fouká, Melodie spadlých stromů. Divoký husy, Na Kolenou, Houpej

11 trax / 50 min

Vydavatel: Warner Music

Opět je to album velmi upřímné. Opravdové. Zahaleno pod Šárčiným konejšivým vokálem, jenž připomíná ten nejsladší spánek v houpací síti, doušek vína v letní zahradě nebo rozjímání u teplého rodinného krbu. Vyzdvihuje do mraků přírodní krásy, které symbolizují lidské emoce. Poetika plačícího deště či bouře, jež přece jen dokáže přinést srdcím klid.

Jemná, romantická i hořká melodika v balíčku jedenácti písní, kde se čeština opravdu dobře poslouchá a jednotlivé verše, ač interpretovány velmi prostou formou, dokážou zanechat silnou barevnou stopu. Zatímco na předchozích deskách jsme mohli slyšet Šárku Adámkovou zpívat výborně anglicky, na novém albu cizí jazyk bohužel chybí. To rozhodně obrečí ti, kteří ji právem titulují jako "českou Norah Jones".

Básnická próza je svázána velmi bohatou a pevnou hudební vazbou, která se nebojí mísit folk, blues nebo americké country, vše na úrovni, která by se ve světě rozhodně neztratila. Právě naopak! Hlavní vokál doprovází řada skvělých muzikantů, kteří s bravurou ovládají své nástroje. Sjezdy jemných kytar, bluesové klavírní úryvky nebo rytmika, jež vše drží krásně pohromadě. Prostor dostalo také několik hostů, mezi které patří například vynikající baskytarista Rasto Uhrík.

RECENZE: Sarah & The Adams - mír a klid pro naše uši

TO DOBRÉ I TO ŠPATNÉ

Jak už bývá u této skupiny zvykem, spousta skladeb vás doslova zahřeje na duši. To, co je na životě hezké, dost možná pocítíte na vlastní kůži a může se vám vybavit i krásná vzpomínka z osobního života. Nechybí ale ani písně melancholicky laděné. Tam, kde to člověka občas zabolí, se trefují vokální harmonie skladby Chci věřit a smutné blues doprovází občasné tóny harmoniky.

Melodie spadlých stromů zase houpá smutek společně s basovou linkou a intimnějšími bicími. Nejdelší a poslední písní je šest a půl minuty dlouhá Houpej, která se vyznačuje temnější recitací, aby pak uklidnila nádherně kolébavým refrénem. Celkový zvuk není nepřítelem a prostorové efekty jsou využívány v těch správných pasážích, aby navodily příjemnou atmosféru, která trvá až do úplného konce.

Deska Pověz mi je pro všechny, kteří rádi věří, sní nebo vzpomínají. Pro všechny, kteří ocení velmi kvalitní, řemeslně skvělou akustickou muziku, kterou Sarah & The Adams interpretují hlavně srdcem. Srdcem, které bije jako jeden a sdělí vše, co potřebuje, slovem i hudbou. Kdo ví, kolik let uplyne, než spatří světlo světa jejich další album. Jisté ale je, že trojice desek, která se již úspěšně narodila, má posluchačům hodně co nabídnout.

text: Filip Pešta

Témata: Pověz mi, Sarah & The Adams

4,00