LIVE: Gregory Porter v Brně kraloval a pohladil sál

Vydáno 11.03.2016 | autor: redakce

V brněnském Bobycentru vystoupil jeden z nejprogresivnějších a nejzajímavějších jazzových zpěváků současnosti. Američan Gregory Porter, který je kromě svého sametového barytonu signifikantní také svou zvláštní pokrývkou hlavy, potěšil naplněný sál, předvedl exkluzivní vystoupení a několikrát sklidil potlesk vestoje.

LIVE: Gregory Porter v Brně kraloval a pohladil sál Gregory Porter v Brně prokázal své kvality

GREGORY PORTER
BOBYCENTRUM, BRNO
8. 3. 2016

Porter odehrál svůj téměř dvouhodinový koncert v rámci letošního ročníku JazzFestu Brno. Díky svému neuvěřitelně lehkému a přirozenému pěveckému projevu byl sice nejvýraznější osobou na pódiu, to ovšem nijak nesnižuje precizní výkon doprovodné kapely ve složení bicí, klavír, kontrabas a saxofon. Laťka byla nasazena tak vysoko, že kapela by i sama o sobě odehrála plnohodnotné vystoupení.

Gregory Porter se ujme jazzové vlády nad Brnem

Porter ohlásil na 6. května vydáni svého nového alba Take Me To The Alley. Z této očekávané desky samosebou zařadil několik písní, a to včetné té titulní. Čtyřiačtyřicetiletý sympaták je velmi populární také díky své různorodé tvorbě. Jeho hlas je natolik zajímavý, že jej často ke spolupráci vybízejí také umělci z jiných odvětví. Například jeden z jeho největších hitů, píseň Liquid Spirit, velmi zdařile remixoval berlínský housový producent Claptone. Tato skladba, samozřejmě v originální podobě, nemohla nezaznít ani při jeho české zastávce. Soulová píseň zvedala některé jinak sedící posluchače ze židlí, což si očividně užíval také sám Portet, stejně jako jeho kapela. Té Porter během koncertu nechával velký prostor k vyniknutí, takže koncert doplnila sóla saxofonu, samostatná sekce klavíru nebo gradující souhra kontrabasu s bicími.

Dále se naslouchající publikum dočkalo například balady Hey Laura, krátké aranže slavné Charlesovy skladby Hit The Road Jack, písně 1960 What?, No Love Dying a dalších. Poté, co na pódiu závěrem postupně představil celou kapelu, se zdálo, že je koncert u konce. Proti však byli všichni ti, kteří na koncert přišli, a vyžádali si tak ještě tři další přídavky. Jako první Porter se svým kvartetem přidal skladbu Free a jako píseň na rozloučenou zvolil pozitivně naladěnou skladbu Be Good, která mohla vyznít jako poselství pro všechny v sále.

Obecně je Porterovo pojetí jazzu, soulu i funku velmi zajímavé zjevení na současné hudební scéně. Lehkost živého vystoupení rodáka ze Sakramenta a držitele Grammy dělá z jeho koncertu exkluzivní zážitek, na který budou všichni návštěvníci dlouho vzpomínat. Koncert současné jazzové superhvězdy však nebyl zdaleko všechno, co JazzFest Brno letos nabízí.

text: Martin Zvoníček, foto: Jan Přenosil

4,00