LIVE: Kapela Wohnout uvařila pražské fanoušky ve vlastním potu

Vydáno 28.11.2017 | autor: Marta Pušová

Skupina Wohnout brázdí české luhy a háje v rámci svého akustického turné a je jasné, že nemohla vynechat ani Prahu. O koncert v Retru byl takový zájem, že museli přidat i druhý termín. A stálo to za to! Příští rok 9. března vystoupí Wohnout na vyhlášení ankety Žebřík v Plzni.

LIVE: Kapela Wohnout uvařila pražské fanoušky ve vlastním potu LIVE: Kapela Wohnout uvařila pražské fanoušky ve vlastním potu

WOHNOUT
RETRO MUSIC HALL, PRAHA
27. 11. 2017

Pódium Wohnoutům zahřála kapela Payanoia, v té chvíli ale ještě většina lidí postávala u baru nebo teprve přicházela. Wohnout se dostali ke slovu až kolem deváté hodiny a rozjeli to rovnou hitovkou Zpěvák na inzerát. Ačkoliv se nedostavili Vašek Bláha z Divokýho Billa ani Tomáš Hajíček z Krucipüsku, kteří mají na desce v songu svůj part, fanoušci hned první píseň odměnili mohutným jásotem.

FOTOREPORT: Wohnout se utábořil ve vyprodaném Retru

Wohnouti nijak neotáleli a svižně pokračovali ve svém nabitém dvouhodinovém playlistu, který obsahoval jejich nejznámější pecky jako Sejkonopí, Ganga, Činely, Toubkal, Barbína, Rajda, Mouřenín a další. Jak kluci na začátku koncertu upozornili, většina songů prošla velkou přeměnou, aby mohla zaznít akusticky, a někdy bylo opravdu složité rozlišit, o jakou píseň se vlastně jedná. Písním ani náladě v Retru to ale vůbec neuškodilo, spíš naopak, fanoušci odměňovali každý song bouřlivým aplausem.

Bubeník Fenek - jindy schovaný za svými bicími - tentokrát dostal daleko víc prostoru než na běžných koncertech, a projevil se jako zdatný instrumentalista. Během show krom bicích stihl vystřídat ještě valchu, tahací harmoniku a pozoun, basák Zemánek si zase zahrál na obří basu, Matěj Homola na chvíli vyměnil kytaru za ukulele a brácha Honza se na okamžik vzdal kytary ve prospěch kopáku. Zhruba v půlce koncertu se pak ke kapele připojil Vojta Lavička, který zůstal až do konce show a na svoje housle předváděl neuvěřitelná sóla.

Matěj Homola (Wohnout) interview: S bráchou jsme jak dva kohouti na jednom smetišti

Wohnouti si dali záležet i na scenérii a jelikož většina skladeb po akustické úpravě zaváněla folkem a country, pojali úpravu pódia v trampském duchu. Nechyběl tak plátěný stan, pár stromků, ukazatelé, dřevo na podpal a dokonce i vycpaný lesní dravec.

PUBLIKUM PŘEHLUČELO KAPELU

Někomu by se možná mohlo zdát, že akustický koncert bude mít klidnější atmosféru. Wohnouti ale publikum přesvědčili, že i při akustickém hraní je možné strhnout dav tak, že bude nadšením skákat. Při hitu Gastrosexuál se ani nemuseli moc snažit, narvané Retro song odzpívalo za kapelu. Pomyslným hřebem večera pak samozřejmě byla píseň Svaz českých Bohémů, při níž chorál publika přehlučel muzikanty na pódiu.

Jediným kazem na skvělém koncertu byl bohužel výběr místa. Ačkoliv klub Retro je pro Wohnouty ideálním místem, jelikož ve stejné budově mají zkušebnu, a tak je pro ně z hlediska logistiky vhodné, pro přítomné fanoušky už tak příznivé není. Nesnesitelné horko spolu se špatnou viditelností na pódium celkový dojem dokáže zkazit, Wohnouti se ale překonávali natolik, že se jim to dalo odpustit.

Často se říká, že až při akustickém hraní se ukáže, jaký je kdo muzikant. Wohnouti v Retru opět dokázali, že opravdu umí. Z písní, které hrají už léta, dokázali vytřískat maximum a přetvořit je v něco nového, co fanoušci opět ocenili. Nezbývá než hluboko smeknout klobouk s liščím ocasem a těšit se na to, čím Wohnout překvapí v budoucnu.

text: Marta Pušová, foto: Radim Hromádko

Témata: Wohnout, Žebřík, Matěj Homola

4,50