LIVE: Avril Lavigne se v Praze svezla na vlně nostalgie

Vydáno 27.04.2023 | autor: Andrea Štipčáková

Koncert Avril Lavigne se měl v pražské Fortuna hale na Výstavišti v Holešovicích konat už v roce 2020, tenkrát k propagaci desky Head Above Water. Kvůli koronaviru byl však hned třikrát odložen, a tak zpěvačka do tuzemska dorazila na podporu nového alba Love Sux. Ve výsledku z něj nabídla fanouškům jen pět skladeb, jinak vsadila na léty prověřené hity.

LIVE: Avril Lavigne se v Praze svezla na vlně nostalgie LIVE: Avril Lavigne se v Praze svezla na vlně nostalgie

Avril Lavigne
Praha, Fortuna hala
26. 4. 2023

Avril Lavigne má za sebou obtížné životní období. Od roku 2014 se potýkala s lymskou boreliózou, kvůli které o ní nebylo nějaký čas slyšet. Jak později prozradila, byla po dobu pěti měsíců upoutána na lůžko, nemohla dýchat, mluvit, ani se pohnout. „Připadala jsem si, jako by ze mě vysáli život,“ uvedla. K tomu se přidaly osobní problémy, kdy se rozvedla s manželem Chadem Kroegerem, zpěvákem z Nickelback a následně i koronavirus, který učinil stopku jejímu turné ke comebackovému albu Head Above Water.

RECENZE: Avril Lavigne se na Love Sux vrací k punkovým kořenům

To všechno zapříčinilo, že k nám Avril Lavigne zavítala až tři roky poté, co koncert v Česku oznámila. Během vynucené pauzy stihla vydat novou desku Love Sux, a tak změnila název šňůry, kterou nově jede právě pod názvem aktuální nahrávky.

Když člověk sledoval videa z předchozích zastávek turné, nešel na pražský koncert s příliš vysokými očekáváními. Zpěvačka na nich působila jako bez života a zdálo se, že si přeje, aby už bylo vystoupení za ní. Obavy bohužel potvrdila už úvodní skladba Bite Me, při které umělkyně strnule sála na pódiu, maximálně přešla z jedné jeho strany na druhou. Přitom písnička je to energická.

Záhy však na řadu přišly hity ze „zlaté éry“ Avril a halu ovládla nostalgie. V tu chvíli už nevadilo, že zpěvačce jako by chyběla energie, což mohlo být následkem předchozího nabitého programu. Lavigne sázela jeden známý song za druhým, její příznivci pod pódiem s nadšením zpívali a tančili a celkově v hale zavládla příjemná atmosféra, která zakryla sebevětší nedostatky koncertu.

A nešlo o to, že by Kanaďanka neměla připravenou show. Fanoušci se dočkali konfet i dalších speciálních efektů, ačkoliv skvělý koncert se dá odehrát i bez nich. Příkladem budiž pražské vystoupení Harryho Stylese z minulého roku. Za zády se pak Kanaďance na LED obrazovce promítaly videoklipy k písním, které aktuálně zpívala. Jasně, s vizuálem si její tým mohl pohrát více, ve výsledku ale pouštěné klipy nepůsobily příliš rušivě a přiznejme si: Kdo se na koncertech tolik soustředí na to, co se promítá za umělcem?

Hluše působila místa, kdy Avril Lavigne odbíhala do zákulisí. Člověk si říkal: „Aha, asi se převléká.“ A kdyby se na pódium opravdu vrátila v jiném oblečení, bylo by jí rázem odpuštěno. Ovšem nestalo se. A nijak se nezměnila ani scéna. „Co tam tedy dělala?“ ptali jste se. Na stagi sice zůstávala její kapela, ale na tu se fanoušci hudebnice podívat nepřišli.

K tomu všemu se Avril Lavigne příliš nepředvedla ani po pěvecké stránce. Po téměř celý koncert ji doprovázel především v refrénech half-playback, někdy dokonce plný playback. A když už zpěvačka zpívala sama za sebe, v písních se ztrácela.

I přesto všechno však člověk neodcházel z koncertu špatně naladěný. Většina lidí na něj přišla z nostalgie, zazpívat si písničky, které doprovázely jejich mládí. A to se jim splnilo.

Text: Andrea Štipčáková, foto: Lukáš Zima
Témata: Avril Lavigne, Love Sux, Fortuna hala, Praha