LIVE: Ewa Farna sršela v Hodoníně energií, bavila i Kateřina Marie Tichá

Vydáno 06.08.2022 | autor: Andrea Štipčáková

Hodonínské Svatovavřinecké slavnosti letos otevírají třetí desetiletí. Organizátoři se proto rozhodli udělat zásadní změnu v programu a kromě koncertů zdarma na Masarykově náměstí postavili stage i na Sokolském stadionu, kam si pozvali velká jména tuzemské hudební scény. Pátečním headlinerem byla Ewa Farna, místní ale mile překvapila i Kateřina Marie Tichá a po půlnoci si užili pořádné elekro s Mydy a Žofií Dařbujánovou.

LIVE: Ewa Farna sršela v Hodoníně energií, bavila i Kateřina Marie Tichá LIVE: Ewa Farna sršela v Hodoníně energií, bavila i Kateřina Marie Tichá

Svatovavřinecké slavnosti
Hodonín, Sokolský stadion
5. 8. 2022

Start Svatovavřineckých slavností patřil kapele Trocha klidu, která hrála v tom největším vedru. Svůj set i přesto zvládla velmi dobře a určitě bude zajímavé sledovat její hudební kroky dále. Poté už na scénu nastoupila Kateřina Marie Tichá s Bandjeez. Začátek jejího koncertu se neobešel bez technických problémů. Zatímco je zbytek kapely řešil, basák Maro Zeman bavil publikum a čile s ním komunikoval.

ROZHOVOR | Kateřina Marie Tichá: S Bandjeez je nám dobře. Baví nás spolu nejen být a hrát, ale i tvořit

Mezi publicisty patří Kateřina Marie Tichá za jeden z největších českých talentů, veřejnosti její jméno zatím ale příliš známé není. To dokázala i nízká účast diváků před pódiem během zahájení koncertu, kdy většina publika seděla vzadu ve stanu na lavičkách. S přibývajícím časem si však zpěvačka s Bandjeez Hodonín čím dál více získávala, až v polovině jejího vystoupení neseděl téměř nikdo. Před stagí radostně tancovali nejen dospělí, ale také dětí a bylo jasné, že organizátorům sázka na mladou interpretku vyšla.

Tichá potěšila publikum nejen skladbami z debutové desky Sami, ale i písní Čaruj, kterou připomněla Davida Stypku, nebo dvěma novinkami. Jak navíc prozradila, nových songů má napsaných dalších devět, což už dává ideální počet pro album. Spolu s fanoušky hudebnice doufáme, že se ho dočkáme co nejdříve.

Vrcholem večera byl bezesporu koncert Ewy Farna. Zpěvačka v Hodoníně naposled hrála ještě v teenagerském věku, kdy na její vystoupení chodily zejména dívky v jejím věku. Tentokrát tomu však bylo jinak. Farna do areálu Sokolského stadionu přilákala nejen lidi svého věku, ale také nejmenší fanoušky i starší generace, nikdo se přitom nestyděl si s ní zazpívat největší hity jako Měls mě vůbec rád nebo Leporelo.

ROZHOVOR | Ewa Farna: Autenticita je u umělce nejdůležitější. Chci na scéně zastupovat poctivý český pop

Farna působila na pódiu velmi uvolněně a sršela obrovskou energií. Tancovala a poskakovala, jako by se celý den nemusela starat o dvě děti, přitom jedno teprve čtyřměsíční. Skvěle navíc komunikovala s publikem. Reagovala na jeho pokřiky a rozesmávala vlastními vtipy. Před písní Ticho se pak dočkala mohutného aplausu za improvizaci, během níž vyjádřila svůj názor na poslední předávání Českého slavíka. „Chci, aby tyhle ceny byly o hudbě, baby,“ zaznělo v textu.

Nejemotivnější moment koncertu přišel s písní Dobré ráno, milá, kterou Farna nazpívala se zesnulým Davidem Stypkou. Právě jemu do nebes skladbu poslala, sama pak během zpěvu jen stěží zadržovala slzy. Jak moc se song zapsal do srdcí lidí, dokázalo zapojení se publika v jedné ze Stypkových slok, kterou odzpívalo z něj.

Ačkoliv šlo „pouze“ o festivalový koncert, Farna si s sebou přivezla tanečníky lomeno vokalisty, kterým nutno složit poklonu. Ve vedru, které panovalo i po setmění, zvládli vystoupení na jedničku. Sama interpretka jim věnovala přední část stage, zatímco sama odešla dozadu, během skladby Zkraceno v překladu.

Aby Farna udělala velkou show, nepotřebuje k ní žádné konfety. Její pěvecký projev patří mezi ty nejlepší na současné české scéně, spolu se sympatickým vystupováním jde pak o balíček, který dostane každého v publiku. A když k tomu přimícháte hity jako Na ostří nože, Jaký to je, Ticho či Verze 02 nebo Moje tělo z aktuálního alba, máte jistotu, že koncert nemůže dopadnout jinak než skvěle.

Páteční večerní program uzavřela v Hodoníně kapela MYDY v čele se zpěvačkou Žofií Dařbujánovou. Na sobotu jsou naplánována vystoupení Bena Cristovaa, 7krát3 nebo Marcella.

Text: Andrea Štipčáková, foto: Joli Halalová, Vojtěch Sukup
Témata: Svatovavřinecké slavnosti, Ewa Farna, Kateřina Marie Tichá, Hodonín