LIVE: Kateřina Marie Tichá a Bandjeez rozezpívali Lucerna Music Bar

Vydáno 30.09.2022 | autor: Andrea Štipčáková

Kateřina Marie Tichá a Bandjeez odehráli v pražském Lucerna Music Baru svůj doposud největší samostatný koncert. Fanouškům představili známé písně i úplné novinky, které se objeví na zpěvaččině chystané druhé desce. Na několik skladeb se k uskupení přidal akordeonista Michal Mihok, role předskokana se ujali ostravští Nedivoč.

LIVE: Kateřina Marie Tichá a Bandjeez rozezpívali Lucerna Music Bar LIVE: Kateřina Marie Tichá a Bandjeez rozezpívali Lucerna Music Bar

Kateřina Marie Tichá & Bandjeez
Praha, Lucerna Music Bar
29. 9. 2022

Koncerty Kateřiny Marie Tiché a Bandjeez přináší nejen skvělý hudební zážitek, ale také přátelskou a uvolněnou atmosféru, která na nich vládne. Ne jinak tomu bylo ve čtvrtek večer v pražském Lucerna Music Baru, kde seskupení odehrálo své doposud největší samostatné vystoupení. Vypovídá o tom jak nadšený potlesk v závěru, který si zpěvačka s kapelou náležitě vychutnali, tak slova jednoho z posluchačů na balkónu klubu, který poznamenal: „Tady jsou lidi lidi.“ A skutečně tomu tak bylo.

ROZHOVOR | Kateřina Marie Tichá: Chci, aby mým písním lidé rozuměli

Vraťme se ale na úplný začátek, kdy koncertní večer zahájila ostravská partička Nedivoč. Respektive její část. Pro pražské publikum kapela celkem neznámá nezklamala důvěru Kateřiny Marie Tiché a Bandjeez, kteří se s ní znají přes deset let, a odehrála vystoupení, které bavilo od začátku do konce. Vzhledem k žánru, kterým se sestava kolem zpěváka Sváti Tuleje prezentuje, a jenž je velmi podobný tomu hlavní sestavy večera, šlo o skvělou volbu. Fanoušci si koncert užívali a slíbili, že pokud budou hrát Nedivoč zase někdy v Praze, určitě na ně dorazí.

Kolem půl desáté už vlétla na pódium Kateřina Marie Tichá s Bandjeez. Uskupení vsadilo pouze samo na sebe, v několika písních ho pouze doprovázel akordeonista Michal Mihok, kterého zpěvačka v nedávném rozhovoru pro iREPORT nazvala bratrancem Bandjeez. A vlastně vůbec nebyla škoda, že se na pódiu více hostů nevystřídalo. Koncert tak působil celistvěji a formace se mohla soustředit pouze sama na sebe.

S publikem si zazpívala všechny své známé písně a došlo i na skladby Davida Stypky - Farmářům a Čaruj. Kromě nich Kateřina Marie Tichá představila publiku hned několik nových songů, z nichž Nový dům v brzké době vydá jako singl v live session podobě. Tím, že některé novinky navíc již několik měsíců pravidelně hrává na koncertech, si je se zpěvačkou jednotlivci také zazpívali. A když přišly na řadu písně Vítr a Zničená zem a zněl Lucerna Music Barem doslova chorál, neskrývala Kateřina Marie Tichá své emoce.

Jako rozený showman se opět ukázal basák Maro Zeman. Své tradiční „okénko“ však tentokrát nevěnoval prodeji merche, i když i ten zmínil, ale přednesl publiku báseň, kterou složil právě pro tento speciální koncert. A bavil nejen diváky, ale i další členy své party, jež zřejmě o jeho záměru neměli vůbec tušení. Celkově pak večer působil velmi uvolněným a přátelským dojmem.

Kateřina Marie Tichá s Bandjeez opět dokázali, že nepotřebují žádné efekty jako spousta mainstreamových kapel, aby pobavili diváky. Jejich koncerty zřejmě nikdy nebudou těmi, na kterých budou lidé skákat a vyvádět různé šílenosti, ale to se od nich ani neočekává. A neznamená to, že by proto snad měli mít pouze starší publikum. Svým lidským přístupem a písněmi, které po textové stránce dávají smysl a v nichž si každý najde to své, zajmou i mladší posluchače. Důkazem je právě koncert v Lucerna Music Baru, kam si cestu našly všechny věkové generace.

Text: Andrea Štipčáková, foto: Bára Chlebová, Václav Ryba
Témata: Kateřina Marie Tichá, Bandjeez, Nedivoč, Michal Mihok, Lucerna Music Bar, Praha

0,00