LIVE: Dokonalá Kateřina Marie Tichá. S Bandjeez v Lucerna Music Baru opět dojímala

Vydáno 12.04.2023 | autor: Barbora Turková

Kateřina Marie Tichá a Bandjeez si znovu podmanili pražský Lucerna Music Bar. Uskupení, které si sedlo naprosto skvěle, opět dokázalo, co umí hudba dělat s lidmi. Stačilo, když zpěvačka přišla na pódium a bylo všem okamžitě jasné, že i tentokrát půjde o krásný večer plný emocí. Role předskokana se chopil Martin Chobot.

LIVE: Dokonalá Kateřina Marie Tichá. S Bandjeez v Lucerna Music Baru opět dojímala LIVE: Dokonalá Kateřina Marie Tichá. S Bandjeez v Lucerna Music Baru opět dojímala

Kateřina Marie Tichá & Bandjeez
Praha, Lucerna Music Bar
11. 4. 2023

Jako svého hosta si Kateřina Marie Tichá do Lucerna Music Baru pozvala Martina Chobota. Kytarista prozradil, že ho ke Kateřině přivedla jeho manželka Ewa Farna, a že ho její osobité písně okamžitě zaujaly. "A teď, když poslouchám Tichou, máme doma tichou domácnost," zavtipkoval. Během svého vystoupení fanouškům zahrál písně z debutové sólové desky Pootevřené dveře, která se dočkala velmi kladných recenzí. Stejně jako Tichá si i Chobot velmi zakládá na textové stránce. Kdo jeho skladby ještě neslyšel, byl bezesporu příjemně překvapen.

VIDEOROZHOVOR | Kateřina Marie Tichá: Nová deska musí vyjít na podzim

Sama Kateřina Marie Tichá s Bandjeez se na stagi ukázala těsně po půl desáté. Zazněly především písně z desky Sami, jako třeba Vlci, Vítr, Kolemjdoucí, Příteli či Vítr a Zničená zem, během kterých by zpěvačka na pódiu vůbec nemusela být. Tak hlasitě totiž příznivci sestavy zpívali. Do setlistu se ale vlezlo také několik novinek, které budou součástí připravované desky. Muzikantka věří, že vyjde už na podzim. Velkých ohlasů se dočkala například dojemná píseň V horách o zlomeném srdci, kterou Kateřina napsala na jednom ze svých mnoha putování cizími krajinami.

Zazněla i skladba Časy se mění, coververze The Times They Are a-Changin' od Boba Dylana, kterou Tichá před nedávnem zazpívala na inaguraci prezidenta Petra Pavla. A nechyběla ani vzpomínka na Davida Stypku, jenž s Bandjeez hrál. Na žádném koncertě proto nevynechají písně Farmářům a Čaruj

Na závěr se ke zpěvačce i Bandjeez přidal Martin Chobot a společně si střihli Divokou. Tu nahrála Tichá právě se zmiňovaným Stypkou, s nímž ji rovněž chtěla zpívat na koncertech. V Lucerna Music Baru tak poprvé naživo zazněla jako duet. A kdo chodí na koncerty sestavy nejen kvůli hudbě, ale i vtipu, se i tentokrát dočkal "Márova okénka". Maro Zeman pobavil básničkami o Ostravě i svých kolezích v sále.

S každým vystoupením je seskupení lepší a lepší. Člověk si až říká, že se nemá kam koncertně posouvat. Ale jak se ukazuje, kapela umí pokaždé něčím překvapit. Ať už skvělými aranžemi písní, tak texty, které Kateřina skládá, a jež lidi v sále vždy dojímají. Protože jsou o každém z nás, všichni se v nich dokážeme najít. A to činí muzikantu na české scéně výjimečnou.

Text: Barbora Turková, foto: Václav Ryba
Témata: Kateřina Marie Tichá, Bandjeez, Martin Chobot, Lucerna Music Bar, Praha

0,00